Élesben működik a Google link spam frissítése
Élesben működik a Google link spam frissítése
A Google még 2021 augusztus 24-én vezette be link spam frissítése bevezetését. Az élesítést eredetileg egy kéthetes procedúrának tervezték, habár valamivel hosszabbra sikerült annál. A frissítés bevezetését valójában már július végén bejelenttették a Twitteren. A tweetben a Google felhívta a webmesterek figyelmét, hogy külön meg kell jelölniük azokat a partnerlinkeket, illetve vendég- és közösségi bejegyzéseket, amelyeket valamilyen anyagi kompenzációért cserébe publikáltak webhelyükön.
Sokszor hallhattuk már, hogy néhány régebbi, spam jellegű technika továbbra is életképes, ami érthető módon bosszantja azokat, akik a Google szabályait betartva igyekeznek előrébb jutni. A frissítésnek tehát egyesek nagyon örülnek, míg mások, akik spam linkeket építenek, már kevésbé. Voltak is, akiktől pozitív volt visszajelzés a Google irányába, míg másokat nem nyűgöztek le a frissítés eredményei.
A frissítés eredményei
A SEO szakemberek minden egyes bejelentett Google frissítéskor előveszik rangsorkövető eszközeiket, illetve a Google Analyticset, hogy megfigyeljék, milyen hatással voltak rájuk a legújabb változtatások.
A probléma link spam frissítéssel csupán annyi, hogy szinte egy időben vezették be az oldalcím-frissítéssel, amiben a Google még több oldalcímet kezdett el „korrigálni”, hogy azok jobban passzoljanak a felhasználó által beírt kereséshez.
Na persze, ott vannak még azok a kisebb frissítések is, amiket a Google lényegében napi szinten vezet be algoritmusában.
Mindennek köszönhetően nehéz volt meghatározni, hogy a változások épp melyik frissítésnek voltak köszönhetőn az augusztusi-szeptemberi időszakban.
Köszönetet mondott Google a SEO szakembereknek a bevált módszerek használatáért
A link spam frissítést ecsetelő blogbejegyzésében a Google külön megemlítette azokat a tartalomkészítőket, akik betartják a Google szabályait:
„Köszönettel tartozunk továbbá azon webhelyek túlnyomó többségének, amelyek betartják a szabályainkat, amelyek nagyszerű felhasználói élményt és minőségi tartalmakat nyújtó webhelyek kialakítására összpontosítanak.”
A blogbejegyzésben végezetül a már megszokott javaslatot olvashatjuk a linképítéssel kapcsolatban:
„A minőségi tartalmak elkészítése és a felhasználói élmény javítása mindig győzni fog a linkmanipulációval szemben.”
A Google tehát tovább folytatja a linkek manipulációjával szembeni hadjáratát, és ez az új frissítés is egy fontos figyelmeztetés azok számára, akik még mindig ezekre a módszerekre támaszkodnak keresőoptimalizálásukban.
Fontos itt megemlíteni, hogy 2021 februárjában John Mueller (a Google egyik munkatársa) azt mondta, hogy a relevancia kulcsfontosságú szempont a linképítésben.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.