Hogy működik a LinkedIn algoritmusa (és hogyan optimalizálj rá)

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hogy működik a LinkedIn algoritmusa (és hogyan optimalizálj rá)?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A LikedIn egyre fontosabb szereplővé válik, nem csak a B2B, de a B2C online marketing kommunikációban is. Hogyan működik az algoritmusa, hogyan érhetsz el rajta minél több embert posztjaiddal? Mutatjuk! 

A LikedIn egyre fontosabb szereplővé válik, nem csak a B2B de a B2C online marketing kommunikációban is. Hogyan működik az algoritmusa, hogyan érhetsz el rajta minél több embert posztjaiddal? Mutatjuk!

A LinkedInről minden B2B, és a legtöbb B2C marketinges hallott már. A kifejezetten üzleti kommunikációra és kapcsolatépítésre kiélezett közösségi platformon több százmillió üzleti szakember képviseli személyes márkáját, vagy egy vállalatét.

 

Ha szeretnél részesedni ebből a nyüzsgésből, és új lehetőségekre találni, akkor szükséged lesz egy LinkedIn stratégiára – mint minden más közösségi felületen is. Mivel a LinkedInt is egy algoritmus uralja, ezért a stratégia felállításának első lépés az, hogy megismerkedj a működésével – cikkünk ebben segít majd. Elég is a kertelésből!

 

Hogy működik a LinkedIn algoritmusa?

Mint a legtöbb közösségi hálózaton, a LinkedInen is egy algoritmus szabja meg, hogy melyik felhasználó mit láthat hírfolyamában (és ezzel együtt azt is, hogy mely tartalmaid kiknek jelennek meg). Ebből következik, hogy a platform azokat a tartalmakat helyezi eléd, amik szerinte a legrelevánsabbak számodra, és amelyek felé aktivitást mutatnál.

 

Itt érdemes megjegyezni, hogy a LinkedIn felhasználók beállíthatják, hogy a hírfolyamukban a „Top”, vagyis „Legjobb” bejegyzések jelenjenek meg, vagy választhatják a „Recent”, tehát „Legújabb” opciót is, ami értelemszerűen kronológiailag rendezi a bejegyzéseket.

 

Az algoritmikus hírfolyam olyan tekintetben pozitívum, hogy nem kell egész nap megállás nélkül posztolgatni, hogy az emberek láthassák a tartalmaidat, viszont biztosítanod kell, hogy ezek a bejegyzések elég jó minőségűek legyen, hogy követőid foglalkozzanak velük.

 

A LinkedIn nemrégiben nyilvánosságra hozta algoritmusa működését:

 

Hogyan működik a LinkedIn algoritmusa?

 

 

A LinkedIn spamszűrő stratégiája (lefordított változat)  Forrás: https://engineering.LinkedIn.com/blog/2017/03/strategies-for-keeping-the-LinkedIn-feed-relevant)

 

Az ábrán látható lépéseken kívül (amiket mindjárt meg is magyarázunk) a tartalom elbírálása és láthatósága a fiókod hírnevétől is függ, illetve hogy a felhasználók hogyan reagáltak korábbi bejegyzéseidre, és hogy milyen más bejegyzések kerülnek még ki.

 

Értelmezzük tehát a képen látható bonyodalmat…

 

Első szűrő

Az első lépés egyszerű: valahányszor új bejegyzést teszel közzé, a hírfolyamért felelős algoritmus megpróbálja eldönteni, hogy spam-e, vagy jó/rossz minőségű tartalom. Értelemszerűen jó minőségűre kell törekedni, hogy ezen a szűrőn átjuthasson bejegyzésed.

 

Második szűrő

Ha az első szűrő továbbengedi bejegyzésed, akkor az átmenetileg megjelenik a hírfolyamban. A LinkedIn algoritmusa ilyenkor megfigyeli, hogy közönséged hogyan reagál a tartalomra. Ha tetszik nekik, hozzászólnak, és megosztják, akkor az azt jelenti a LinkedIn szemében, hogy a bejegyzés jó minőségű, és mehet a következő szűrőhöz.

 

Fontos tehát, hogy bejegyzéseidet akkor tedd közzé, amikor közönséged a legaktívabb a platformon!

 

Ha a felhasználók spamnek jelölik meg a bejegyzést, vagy elrejtik azt, akkor a LinkedIn ezt úgy értelmezi, hogy valami nincs rendben a bejegyzéssel – hogy az adott felhasználó nem szeretné látni azt, vagy kifogásolnivalót talált benne.

 

Valahányszor egy felhasználó ilyen negatív visszajelzést küld bejegyzésedről, a LinkedIn megjegyzi azt.

 

Harmadik szűrő

Ha a bejegyzés idáig jutott, akkor a LinkedIn már nem csak a bejegyzés tartalmát veszi figyelembe, hanem kapcsolataidat is. A rendszer megítéli, hogy spam-e a bejegyzés (a visszajelzések alapján), illetve hogy kapcsolataid értékelnék-e a bejegyzést. A LinkedIn természetesen nem szeretne spam jellegű tartalmakat kiemelni a felhasználók hírfolyamában.

 

Itt fennáll a veszélye, hogy a LinkedIn eltávolítja bejegyzésedet a hírfolyamokból, vagy legalább is kevesebbszer mutatja majd azt az embereknek, ha úgy véli, hogy nem megfelelő.

 

Mindez azt jelenti, hogy első sorban a többi felhasználón múlik, hogy az algoritmus hogyan dönt tartalmaidról. 

 

Negyedik szűrő

Az utolsó szakaszban a LinkedIn szerkesztői is vetnek egy pillantást a bejegyzésedre, hogy eldöntsék, maradhat-e. Általánosságban tudni szeretnék, hogy miért teljesít olyan jól a bejegyzés, és hogy hogyan használhatnák fel ezt az algoritmus és a LinkedIn fejlesztésére.

 

Amíg bejegyzésed aktivitásra ösztönzi a felhasználókat, releváns és látható marad a hírfolyamban. Ezért fordulhat elő, hogy néha több héttel ezelőtti bejegyzések jelennek meg hírfolyamodban.

 

Hogyan kerülhetsz be a LinkedIn hírfolyamába?

Tehát ha egy bejegyzés jól teljesít, akkor a hírfolyamban – tehát az emberek szeme előtt – marad. De mi kell ehhez?

 

1. Optimalizáld bejegyzéseidet

Az optimalizálásba túl részletesen nem mennénk bele, de ha csináltad már webhelyeden és/vagy blogodon, akkor tudod, hogy mit kell tenned. A lényeg az, hogy a LinkedIn stílusának megfelelően tedd azt.

 

Ez azt jelenti, hogy professzionális, hivatalos megfogalmazásra lesz szükséged, nem pedig egy olyan lazára, mint például a Facebookon. Persze nem szabad túlzásba vinni a formalitást – egy kis ízléses humor és sajátos személyiség sokat dobhat bejegyzéseid fogadtatásán.

 

A 10-ből 6 LinkedIn felhasználó a telefonjáról használja a platformot, ezért fontos, hogy mobilon is jól látható bejegyzéseid legyenek. Lehetőleg fogd őket rövidre, és használj olyan képeket, amik megragadják az emberek figyelmét a hírfolyam görgetése közben.

 

Lehetőleg posztolj többféle tartalmat – videókat, cikkeket, véleményeket, tippeket, képeket, idézeteket, és ami még eszedbe jut. Természetesen maradj releváns az iparágadhoz, és használj kapcsolód hashtageket.


Ahogy azt a szűrőknél is említettük – fontos, hogy akkor posztolj, amikor kapcsolataid aktívak, hiszen az algoritmus az ő visszajelzéseik alapján dönti majd el bejegyzésed sorsát.


2. Használd ki a platform elfogultságát

Készíts sok olyan tartalmat, amit a LinkedIn „szeret”. A LinkedIn egy szakemberekből álló hálózat, ezért nem csak olyan tartalmakat kell megosztanod, amelyek összeköthetik egymással márkádat és követőidet, hanem kifejezetten olyanokat is, amik a LinkedInre illenek. A platform a következőket javasolja ezzel kapcsolatban:

  • Kínálj értékeket egy bizonyos karrier számára, például hogy hogyan lehet sikeres az adott pozícióban
  • Posztolj egy adott iparághoz kapcsolódó tartalmakat
  • Légy hiteles és megbízható forrás (ez az összes forrásra és webhelyre is vonatkozik, amire hivatkozol tartalmadban)

 

A LinkedIn bizonyos tartalomtípusokat előnyben részesít a többivel szemben – érdemes használni például a LinkedIn Publishert. Az ezzel írt bejegyzések nem csak a hírfolyamodban, hanem a profilodon is megjelennek, illetve bekerülhetnek a Channeleken (csatornákon) terjesztett, és válogatott tartalmú emailekbe is, amiket a platform a közönségednek küld ki.

 

A LinkedInre továbbá videókat is feltölthesz, amiket a platform előnyösebben kezel, mint a más forrásokból linkelt videókat.

 

3. Bővítsd hálózatodat

A LinkedIn azt szereti, ha professzionálisan inspiráló vagy hasznos tartalmakat osztasz meg, hiszen az emberek alapból ezeket várják el a platformtól. Tanulni szeretnének, előrelépni, és hatékonyabbá válni munkájukban.

 

A LinkedIn többek között az alapján is értékeli bejegyzéseid relevanciáját, hogy milyen karriereket képviselnek. Ez nem meglepő, elvégre egy szakembereknek készült platformról van szó. Ez persze egy olyan szempont, amit te magad nem tudsz befolyásolni, így valamivel nehezebb megfelelni a LinkedIn relevancia-elvárásainak. Azonban tehetsz annak érdekében, hogy így is előnyöd származzon az algoritmus e jellegzetességéből:

  • Kérd meg munkatársaidat, hogy kövessék cégedet a LinkedInen, és állítsák be azt munkahelyükként a profiljukon.
  • Kövess befolyásos embereket az iparágadon belül, akik aktívak a LinkedInen, hogy ezzel megmutasd a LinkedInnek, hogy mi releváns számodra, és mi iránt érdeklődsz.
  • Csatlakozz releváns témájú csoportokhoz, és légy az ottani közösségek aktív tagja – oszd meg saját tartalmaidat is velük, ha éppen oda illőt posztolsz.
  • Szólj hozzá olyan tartalmakhoz, amelyek kapcsolódnak az iparágadhoz.
  • Helyezz el a LinkedIn profilodra mutató hivatkozásokat céged webhelyén, és „karrierek” oldalon (vagy más munkalehetőségekkel foglalkozó oldaladon), hogy több érdeklődőt is LinkedIn profilodra vonzz.
  • @Jelölj meg embereket, ha olyan tartalmakat osztasz meg, amikről tudod, hogy érdekelnék őket, vagy ha őket is megemlíted bejegyzésedben.


 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!