SEO trükkök 2016-ban
SEO trükkök 2016-ban
Ha szeretnéd, hogy még jobb helyen legyen weboldalad a Google keresőjében, akkor ezeket a SEO trükköket vesd be.
Amikor egy oldalt szeretnénk keresőoptimalizálni, akkor érdemes tudni, hogy magát a SEO-t 3 fő részre lehet bontani:
1. technikai SEO (technikai részletek, beállítások, indexálhatóság)
2. on-page SEO / on-site SEO / belső SEO (tartalmi, szövegírási dolgok)
3. off-page SEO / off-site SEO / külső SEO (backlinkek, hivatkozások más oldalakról)
1. A Social Media használatának egyre nagyobb szerepe:
- A marketingesek 76%-a használja a Social Médiát a Seo növelésére
- Ha van egy cégnek Twitter, Linkedln, Facebook és egyéb Social Média megjelenítése, ezért a Google ezek alapján rangsorolva már előbbre helyezi a keresőlistán.
2. A videók szórakoztató ereje
- Mára a Google keresések 62%-át teszik ki a videók.
- Videók esetében 41%-kal magasabb az átkattintás, mint szöveges tartalomnál.
- Már 2015-ben számos marketinges úgy döntött, hogy a „Videó SEO-t” alkalmazza, 2016-ban pedig igazolódott is a sikerességük.
3. Mobilbarát weboldalak
Évről-évre 43%-kal nő az internet mobilról történő felkeresése. Egy 2016-os Google algoritmus frissítésben már a mobilbarát weboldalakat előbbre sorolja, mint azt, amelyik nem rendelkezik reszponzív tulajdonsággal.
Pár példa kutatások alapján:
- 5-ből 4 vevő telefonról vásárol
- A globális internethasználat már 15%-át fedi le a mobilról netezés
-Több, mint 1,2 milliárd ember képes jelenleg telefonról netezni, amely szám évről- évre rohamos növekszik.
4. Egyre növekvő mobil App használat
Egy jól működő és fejlődni kívánó cég esetében fontos, hogy legyen egy jól megválasztott névvel és megfelelő linkekkel ellátott mobil applikáció. Egy kutatás szerint a mobilozással töltött idők 89%-ában használnak applikációt a netezők, így pár év és az alkalmazások legyőzik majd az asztali és a mobil weboldalakat is.
5. Hely keresés, azaz a Maps-en való megjelenés
Íme néhány fontos adat, ami bizonyítja, hogy miért is annyira fontos, hogy megjelenjen cégünk a Google Maps-en:
- A fogyasztók már több, mint 60%-a használja a térképes megjelenítést.
- Keresés után több, mint 50%-uk 1 napon belül személyesen bemegy a boltba, étterembe, stb.
- A Google Pigeon frissítése miatt egyre jobban előtérbe kerül a helymeghatározás. – –-
SEO szempontból fontos a pontos cím, keresőoptimalzált név, helyspecifikus kulcsszavak. Minél több pozitív vélemény íródott a cégről, minél több csillagot kap, annál előrébb található meg a listában.
Az alapvető SEO beállításokon kívül, amiről többet IDE KATTINTVA tudhatsz meg, ha a fent felsorolt 5 trükköt alkalmazzuk még, pár nap alatt nagy ugrást vélhetünk felfedezni a keresőben való elhelyezkedésünkben. Ezek a trükkök 2016-ban igazolták már magukat, melyeket fontos alkalmaznunk, ha egy fejlődő és innovatív rendszert szeretnénk kialakítani vállalkozásunknak.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.