5+1 marketing trend 2021-re
5+1 marketing trend 2021-re
Sikeres marketingesek azok lesznek, akik agilis marketingstratégiákba fektetnek be.
A bizalom és a márkahűség egyre inkább összefonódik, még akkor is, ha a fogyasztók elvárják, hogy a márkák gyorsan forduljanak, reagáljanak ezekben a nyugtalan időkben.
Ami egészen biztos, hogy a bizalom megszerzése és annak megtartása lesz az egyik legfontosabb 2021-ben. A bizalom elvesztésének nagy szerepe volt az előző évben. Különösen szembetűnő a vezetők bizalmának elvesztése volt. Egy felmérés elvégzése után ezeket az adatokat tették nyilvánossá: a magabiztos vezetők aránya a tavalyi évben a már nagyon alacsony 5%-ról idén 3%-ra csökkent, összehasonlításképpen, a vezérigazgatók 55%-ról 35%-ra csökkentek.
Ezzel szemben a fogyasztók pozitívabb annektálást adtak arról, hogy ők miként érzékelik a márkák reagálását a jelenlegi környezetre. Majdnem minden ötödik ember tudott olyan márkát, céget megemlíteni, akik jól reagáltak a világjárványra, és minden ötödik határozottan egyetértett azzal, hogy ez a márkahűség növekedéséhez vezetett részükről.
5+1 legjobb marketing trend 2021-re amit érdemes lesz neked is egész éveben alkalmazni a vállalatodban.
Tűzz ki célokat!
Virágzó márkák, vállalatok csak azok lesznek, akik tudják, hogy miért léteznek. Képesnek kell lenned úgy kiszolgálni az érdekelt felet, hogy egy egyedülálló helyzetben tudj olyan módon navigálni, ami képes soha nem látott változásokat eredményezni.
Az agilitás nem elhanyagolható!
2021 kétség nélkül csak agilis vezetőket követel, és ehhez szükséges a csapatod agilitása is. A sikeres marketinghez elengedhetetlenül szükséged lesz, hogy időt, energiát és pénzt nem sajnálva marketing stratégiába fektess be. A világjárvány által kiváltott recesszió nem olyan, amely díjazza a képzelet és az innováció visszaszorítását.
Emberi kapcsolatok fontossága.
Mi fontosabb a hatékonyságnál és a piacra jutásnál? A hiteles emberi kapcsolatok megkötése. Ha ezt így nem teljesen érted, akkor egy példát hozok, ami egyértelművé fogja tenni számodra a választ. Ez az olcsó járat vagy a biztonságos járat közötti választás. Tudod már, hogy melyiket választod ugye?
Legyél megbízható.
Bizalom akkor alakul ki két fél között, ha az ígérő be is tartja az ígéretét. Az átadott információid legyenek érthetőek és átláthatóak. Legyél következetes, megbízható.
Fektess hangsúlyt a részvételre.
Az ügyfeleid bevonása mélyebb szinten jobb eredményeket fog hozni 2021-ben. Ez visszavisz az előző pontra, ahol a megbízhatóságról volt szó. Ki ne szeretné a saját cégének a folyamatait minél tisztábban átvilágítva átlátni? Ezért érdemes, hogy mélyebben vond be az ügyfeleidet a közös folyamatokba. Ezek mutassanak túl azokon, az amúgy megszokott dolgokon, mint az e-mail-re való csatolás, ügyfélmegbeszélések, havi jelentések megírása. Részvételt ne csak az érdekelt személlyel alakíts ki mélyebb szinten, hanem a márkával is.
Fontosak az új látásmódok!
Például, hogy mersz-e fúzióban gondolkodni? Ez a tendencia elismeri az innovatív üzleti partnerségek erejét. Több iparágban, több vállalatnál is bebizonyosodott, hogy amikor a kreativitás és a lehetőség találkozik két egymástól külön működő cégnél, olyankor nagyobb és értékesebb sikerek elérésére képesek, mintha ugyanazt szeretnék, de egymástól külön. 2021-ben számos cég számolt be arról, hogy már előző évben elkezdtek gondolkodni, vagy akár tárgyalni más vállalatokkal, hogy partnerkapcsolatba álljanak a következő évben.
Miért fontos ez a 5+1 marketing trend folyamat?
A fogyasztók józan ésszel való gondolkodást és döntéseket várnak el a márkáktól. Viszont van néhány olyan trend, amelyet egy szervezet martech érettségéhez mélyen összefüggőnek ismerünk el:ilyen az agilitás, mint a munka képességének domináns eleme, a digitális átalakulást felgyorsító tech-gondolkodás és az erre való fogyasztói igény. Éppen ezért 2021-től az, hogy egy márkának ne legyen online marketing stratégiája és megjelenése, a márka számára veszélyes. Meredek és mély lejtő arra, hogy a fogyasztó és a szolgáltató között V alakú diagram rajzolódjon ki.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.