notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Amit a landing oldalak optimalizálásáról tudni érdemes

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Így optimalizáld landing oldalaidat a felhasználókra

Így optimalizáld landing oldalaidat a felhasználókra


2020/06/13
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A landing oldalak webhelyed legfontosabb részei közé tartoznak, és ha megfelelően optimalizálod őket, akkor nem csak több látogató érkezik majd webhelyedre, de többet is sikerül majd konvertálnod belőlük. Ezeket az oldalakat persze célközönséged alapján kell kialakítanod, de van néhány alapvető dolog, amikkel minden landing oldal teljesítményén lehet javítani. A következőkben ezekről lesz szó!

Amit a landing oldalak optimalizálásáról tudni érdemes
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

De mi is az a landing oldal?

A landing oldal (a Google terminológiájában „céloldal”) egy olyan oldal, amire a felhasználók megérkeznek, amikor más forrásokból keresik fel webhelyedet. Lényegében olyan oldalakról van szó, amelyeket kifejezetten úgy alakítasz ki, hogy egy bizonyos műveletre ösztönözzék látogatókat – például hogy megvásároljanak egy terméket, feliratkozzanak a hírleveledre, vagy átkattintsanak webhelyed egy másik oldalára. Ezeket a műveleteket nevezzük konverzióknak.

 

Többféle módszert is alkalmazhatsz, ha szeretnél nagyobb forgalmat vonzani landing oldalaidra, de ebben a cikkben most csak arról lesz szó, hogy hogyan érhetsz el velük több konverziót.

 

Termékoldalak és landing oldalak

Cikk inline

Ha webhelyed egy webáruház, amin csupán néhány terméket árulsz, akkor termékoldalaid egyben landing oldalaidnak is számítanak. Ezek nem feltétlenül kell, hogy fizikai termékek legyenek – a szolgáltatásokat és szoftvereket kínáló cégeknél is gyakori, hogy a termékoldalak egyezerre landing oldalakként is funkcionálnak webhelyükön. Sok látogató tehát ezekre az oldalakra érkezik majd meg, amikor meglátogatja a webhelyet – például mert rákeresett a termékre a Google-ban.

 

A nagyobb webáruházak webhelyein, ahol a felhasználók nagyobb kínálatból válogathatnak, a termékoldalak és a landing oldalak sokban különbözhetnek egymástól. Az emberek nem csak konkrét termékekre, hanem kategóriákra is rákereshetnek. Ha például webáruházadban ruhákat árulsz, akkor olyan felhasználókat is megcélozhatsz landing oldalaiddal, akik egy bizonyos márka farmernadrágjaira keresnek rá, és olyanokat is, akiket általánosságban az összes farmernadrág érdekel kínálatodban. Ehhez persze fontos, hogy mindkét keresésre legyen egy-egy különálló landing oldalad.

 

Összpontosítsd landing oldalaidat

Nagyon fontos, hogy landing oldalaid egy adott dologra összpontosítsanak, hiszen ezeken próbálod eladni termékeidet vagy szolgáltatásaidat, illetve ezeken igyekszel bebizonyítani szakmai tudásodat is az érdeklődőknek. Biztosítanod kell tehát, hogy landing oldalaid egyetlen egy dologról szóljanak, nem több különbözőről. Ha az emberek azért érkeznek meg landing oldaladra, mert azok a balettcipők érdeklik őket, amiket árulsz, akkor landing oldalad minden elemét úgy kell optimalizálnod, hogy ezek a vásárlás irányába tessékeljék az illetőt.

 

A legtöbb landing oldalon nagyon egyszerű eldönteni, hogy mit akarsz kiemelni látogatóid számára. Ha egy terméket szeretnél értékesíteni, akkor landing oldaladnak a „Kosárba” gombra kell fókuszálnia – ez az úgynevezett CTA, vagyis felhívás. Ügyelj rá, hogy CTA-d színe, elhelyezése és betűtípusa is jól kivehető legyen, és a gomb vagy a hivatkozás kitűnjön az oldal összes többi eleme közül.

 

A landing oldal címe

A landing oldalaidnak egyértelműen kell kommunikálniuk a látogatóknak, hogy pontosan miről is szólnak. Az emberek mindössze nagyjából 8 másodpercig hajlandók egy dologra figyelni, ezért fontos, hogy minden fontos dolgot az oldal elejére helyezz, hogy minél előbb átadhasd velük üzenetedet.

 

Fontos, hogy optimalizáld a címet és az alcímet is. Ezeknek pontosan kell kommunikálniuk terméked legalapvetőbb célját. Fogalmazz meg olyan címet landing oldalaidnak, amelyek megragadják az emberek figyelmét. Ez alá kerülhet az alcím, ami kifejti, nyomatékosítja a cím mondandóját.

 

A hatékony címek és alcímek megfogalmazása egy külön tudomány, ezért érdemes kikísérletezni, hogy melyek bizonyulnak a legzatékonyabbaknak!

 

Képek

A képek sokat segíthetnek látogatóidat landing oldaladról webhelyed más részeire navigálni. Ha fizikai termékeket értékesítesz, akkor fontos, hogy landing oldalaidon jó minőségű képek szerepeljenek erről a termékről. Az emberek így könnyebben megértik majd, hogy pontosan mit is terveznek vásárolni. A kép az, ami helyettesíti a termék személyes megvizsgálását és megérintését – ne vedd félvállról!

 

Ha még többet szeretnél elárulni képeiddel termékeidről, akkor helyezz el landing oldalaidon néhány olyan fotót is, amiken használat közben láthatók. A látogatók így sokkal könnyebben oda tudják képzelni magukat. Fontos azonban, hogy a képeken megjelenő arcok könnyedén elvonhatják az emberek figyelmét a termékről. Ügyelj rá, hogy fotókon szereplő modelleknek megfelelő arckifejezésük legyen a termékhez.

 

Fizetési lehetőségek

Egy e-kereskedelmi webhelynek manapság támogatnia kell a leggyakoribb fizetési opciókat. Ha az emberek látják, hogy landing oldaladon több megbízható hitelkártya képe is szerepel, akkor biztonságosabbnak érzik majd magukat rajta.

 

Ami azonban még ennél is fontosabb, hogy látogatóid durván 60%-a egyszerűen otthagyja a vásárlást, ha nem fizethet a neki tetsző módon. Ügyelj tehát rá, hogy ezek a jelek és logók láthatóak legyenek landing oldalaidon.

 

Társadalmi biztosítékok: Vélemények

A társadalmi bizonyíték a pszichológiai jelenség, amelyben az emberek azt feltételezik, hogy mások tettei a helyes cselekedetek egy adott helyzetben.

 

Leegyszerűsítve, ez annyit jelent, hogy az emberek megpróbálják majd leutánozni azt, amit másoktól látnak. Ha megmutatod nekik, hogy mások nagyon elégedettek termékeiddel, akkor ez őket is meggyőzi majd, hogy érdemes használniuk azokat. Ezt többek között úgy érheted el, hogy elhelyezed elégedett ügyfeleid véleményeit termékeid landing oldalain.

 

Egy másik opció megmutatni, hogy hányan használják már termékeidet. Ez gyakori taktika a hírlevelekre való feliratkozásoknál, elvégre ha több tízezren iratkoztak fel rá, akkor csak jó lehet, nem igaz?

 

A vélemények optimalizálása

Ha sikerül engedélyt szerezned hozzá, érdemes ügyfeleid nevét és arcképét is mellékelni véleményeik mellé, hiszen ezek hitelesebbé teszik ezeket a beszámolókat. Minél hitelesebbek ezek az elemek, annál meggyőzőbbek. Természetesen ezeknek a véleményeknek mind valódiaknak kell lenniük. Használhatsz továbbá még videós „vallomásokat” is, amiket ugyan több idő elkészíteni, de nagyon hatékonyak és hitelesek tudnak lenni.

 

Sokan annyira elismertek egy adott szakterületen, hogy véleményük nagyon értékes az emberek szemében. Ha sikerül valódi beszámolókat szerezned ilyen befolyásos emberektől, akkor termékeid és márkád sokkal megbízhatóbbnak tűnnek majd.

 

A biztonság jelei

A biztonság jelei olyan logók és jelvények, amelyek megbízhatóbbá teszik webhelyedet a látogatók számára. Ezek a jelek segítenek, hogy az emberek biztonságban érezzék magukat landing oldalaidon. Persze vannak bizonyos jelek, amelyek hatékonyabbak, mint mások, de még egy kevésbé hatékony jel is többet és, mint a semmi.

 

Összegezve

Összegezzük tehát, hogy mikre kell odafigyelned landing oldalaid optimalizálása érdekében:

  • Összpontosítsd landing oldalaidat
  • Írj hatékony címeket
  • Használj jó minőségű képeket
  • Kínálj minél több fizetési lehetőséget
  • Mutass társadalmi bizonyítékokat
  • Helyezd el a biztonság jeleit

 

Ezeket persze mind alaposan át kell gondolnod és tesztelned, hogy kiderítsd, mik válnak be a legjobban webhelyeden. Igyekezz tehát kipróbálni több változatot is landing oldalaidból, mielőtt eldöntenéd, melyiket véglegesíted!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/optimize-landing-page/

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 006 470
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Termékjellemző

Mi is az a termékjellemző? A termékjellemző egy termék olyan...

CPA hálózat

Egy CPA kampány egy hirdetőből és egy közvetítőből áll. A CPA...

Nyers kattintások

Egy hirdetésre érkezett összes kattintás, a kattintások...

Kézbesített kattintási arány

Mi is az a kézbesített kattintási arány? A...

Mikroblogolás

A mikroblogolást olyan platformok képviselik, amelyek legfeljebb 140 karakteres mini...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.