Kulcsszókutatás: fontos mutatók, amiket érdemes figyelemmel kísérni

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A kulcsszókutatás legfontosabb mutatói

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Minden valamirevaló SEO szakember tisztában van vele, hogy a kulcsszókutatás elengedhetetlen a hatékony keresőoptimalizáláshoz. Na persze, a kulcsszókutatás menete és módszerei meglehetősen összetettek lehetnek, és gyakran még azt is nehéz eldönteni, hogy az ember mely mutatókkal foglalkozzon.
Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány hasznos tanácsot!
 

kulcsszókutatás mutatók

Keresési arány és rangsorolási nehézség

A havi keresési arány (vagy egyszerűen „havi keresettség”) a kulcsszókutatás az egyik leggyakrabban használt mutatója. A Google Ads Kulcsszótervező eszköze például felkínálja ezt az adatot, habár pontossága köztudottan hagy némi kívánnivalót maga után.


A havi keresési arány akkor a legrelevánsabb, ha pontos kulcsszóegyezést használsz. Ha az egész elmúlt év keresési arányára vagy kíváncsi, akkor érdemes összeszámolni a havi keresettségeket, és azokból átlagot számolni.


A Google Ads Kulcsszótervezője nem számolja például az automatikusan javított kereséseket, ezért a pontosabb adatok érdekében érdemes inkább valamilyen harmadik féltől származó eszközt használni a kulcsszavak elemzéséhez.


Minél nagyobb egy kulcsszó keresettsége, annál több forgalmat vonzhat be, azonban a felkapottabb kulcsszavakért hevesebb verseny is zajlik a hirdetők között. Ha egy újonnan létrehozott webhelyet szeretnél felfuttatni, akkor érdemes inkább a ritkábban keresett kulcsszavakat megcélozni, és megpróbálni ezekre jól rangsorolni.


Íme néhány jó tanács a keresési arány hatékony használatához:
•    Használj pontos egyezésű kulcsszavakat.
•    Ha céged csak bizonyos földrajzi területeket céloz meg, akkor te is kövesd ezt kulcsszócélzásodban.
•    Saját magad számold ki az elmúlt 12 hónap átlagos keresési arányát a havi értékek alapján.
•    Csoportosítsd egymással azokat a kulcsszavakat, amelyek ugyan azokat a kereséseket célozzák meg.

 

Long tail kulcsszavak

A long tail kulcsszavak olyan keresőkifejezések, amelyek 3 vagy több szóból állnak. A long tail kulcsszavak fő jellemzője, hogy habár kisebb a keresési arányuk, enyhébb verseny is jellemző rájuk, így valamivel könnyebbé teszik a rangsorolást.


Mi több, a long tail kulcsszavak mögött általában határozottabb konverziós szándék is áll, hiszen minél konkrétabban fogalmazza meg valaki a keresését (például „elektromos fűkasza olcsón”), annál valószínűbb, hogy nem csak képeket vagy általános információkat keres egy adott termékről.

 

Az első pozíció becsült értéke

Kiszámolhatod továbbá, hogy egy kulcsszónak mekkora értéke lehet az első pozícióban rangsoroló kulcsszónak.
Ehhez először is meg kell szoroznod a havi átlag keresési arányt az első pozícióban rangsoroló találat átkattintási arányával, majd megszorozni ennek az eredményét a Google Kulcsszótervezője által feltüntetett ajánlattételi értékkel, tehát:

 

Az így kapott értéket figyelembe veszi, hogy az adott pozíció mekkora forgalmat termel, illetve, hogy mekkora összeget kellene elköltened a Google Ads felületén, hogy hasonló eredményt kaphass.

 

KOB elemzés

A KOB elemzés (a kulcsszónehézség és előnyök elemzése) segít egy mutatóban meghatározni, hogy mekkora verseny, érték és költség jellemző egy adott kulcsszóra.
Leegyszerűsítve fognod kell az első pozíció becsült értékét, majd el kell osztanod azt egy kulcsszónehézségi mutatóval. A kulcsszó nehézségét sok több kulcsszókutató eszköz is biztosítja.
 

Relevancia

Természetesen nem feledkezhetsz meg a relevanciáról sem, hiszen fontos, hogy választott kulcsszavaid kapcsolódjanak célközönséged érdeklődési köreihez és persze saját márkádhoz is. Minél erősebb a relevancia, annál magasabb átkattintási arányra és annál több forgalomra számíthatsz.
A relevanciát többféle eszköz is segít megállapítani:
•    Google Trends: A Google Trends segít kideríteni, hogy egy-egy keresés mikor mennyire volt felkapott az elmúlt évek során. Ezzel kiderítheted többek között, hogy a kifejezés szezonális-e, vagy hogy egyáltalán megéri-e foglalkozni vele.
•    Ubersuggest: Az Ubersuggest egy népszerű kulcsszókutató eszköz, aminek már az ingyenes verziója is sok hasznos adatot biztosít.
 

 


 

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!