Kulcsszókutatás a fogászati SEO-ban
Kulcsszókutatás a fogászati SEO-ban
Ha szeretnél új pácienseket szerezni a mai digitális világban, akkor tudnod kell, hogy milyen kifejezésekre keresnek rá az emberek az interneten, ha fogorvost szeretnének találni. Hogy miért? Mert ezekkel a kifejezésekkel optimalizálhatod úgy fogászati webhelyedet, hogy az minél több keresésre az első találatok között jelenjen meg, és így több lehetséges páciens lássa.
Ha szeretnél összeállítani egy listát ezekből a kulcsszavakról, akkor fogászati kulcsszókutatásra lesz szükséged. Lássuk, hogy hogyan találhatsz rá ezekre!
A kulcsszókutatás eszközei
Google Kereső
Amikor elkezdesz valamit begépelni a Google keresősávjába, akkor az eszköz automatikus kitöltési lehetőségeket javasol majd a beírt szöveghez. Valójában már ezek lehetséges kulcsszavak, kifejezések lehetnek, amelyek kapcsolódnak alapkoncepciódhoz.
Kezdd el beírni például a „fogorvos” szót a Google-ba, és nézd meg, hogy milyen javaslatokat sorol fel, mielőtt egyáltalán leütnéd az Entert.
Miután rákeresel valamire a Google-on, a találatok legaljára görgetve további kapcsolódó keresési javaslatokat láthatsz, amelyeket szintén felhasználhatsz fogászati kulcsszókutatásodhoz, vagy konkrét kulcsszavakként.
Google Search Console
Ideális esetben már van Google Search Console fiókod webhelyedhez. Ez az ingyenes eszköz segít felmérni webhelyed állapotát, illetve teljesítményét a Google Keresőjében. Habár több hasznos funkciója is van (webhelytérkép beküldése, a webhely indexelésének ellenőrzése, stb.), a Google Search Console azokat a kulcsszavakat is megmutatja, amelyekre rákeresve a felhasználók rátaláltak webhelyedre.
Ezen adatok birtokában új oldalakat alakíthatsz ki fogászati webhelyeden, amelyeket ezekre a kulcsszavakra optimalizálsz.
Az adatok között nem csak azt láthatod, hogy mely kulcsszavakra jelent már meg webhelyed, hanem azt is, hogy hányszor kattintottak már rá az emberek ezekre a találatokra, illetve hogy mely kulcsszóra hányadik pozícióban jelennek meg oldalaid.
Fizetős eszközök
Az interneten temérdek félig ingyenes, vagy teljesen fizetős eszközt találhatsz fogászati kulcsszókutatásodhoz. Népszerű például az Ahrefs, a SEMRush vagy a Keywordtool.io is. Ezek többsége korlátozott funkcionalitással ugyan, de ingyenesen is használható, a maximális hatékonyságért azonban már fizetni kell.
Az ilyen eszközök egyik legnagyobb előnye, hogy gyakran nem csak kulcsszavakat lehet velük kutatni, hanem több hasznos funkciót is kínálnak. Mindezek mellett versenytársaidat is elemezheted velük.
Mi a teendő ezekkel a kulcsszavakkal?
Függetlenül attól, hogy milyen ingyenes vagy fizetős eszközt használsz, idővel egy hosszabb listád gyűlik majd össze a lehetséges kulcsszavakból. A kérdés csak az, hogy hogyan használd őket…
A kulcsszavak használatával kapcsolatban rengeteg szempontot szem előtt kell tartani, és sok kezdő vállalkozás súlyos hibákat követ el, amikor csak úgy szemből nekiront az optimalizálásnak. Nem elég, hogy a kulcsszavak használatának technikai előírásai vannak, a Google még büntethet is azért, ha valaki szabálytalanul használja őket – akár szándékosan, akár véletlenül.
Az alábbiakban tehát összegyűjtöttünk néhány gyakori kezdő hibát, amiket jobb, ha elkerülsz kulcsszavaid használatakor!
1. Túloptimalizálod tartalmaidat
„Túloptimalizálás” alatt itt az úgynevezett kulcsszóhalmozást értjük, vagyis azt, amikor túl sokszor próbálod meg beleerőltetni ugyan azt a kulcsszót egy weboldal tartalmába. A tartalom nem csak a főszöveget jelenti, hiszen hozzátartozik a cím, a címsorok és még az URL is.
A legjobb, ha természetesen fogalmazod meg tartalmaidat, hogy ne is legyen szükség az erőltetett kulcsszóhasználatra. Ha túl sokszor jelenik meg egy kulcsszó egy oldalon, akkor azt a Google halmozásnak tekintheti, ami gyengébb rangsorolást eredményezhet.
2. Túl sok kulcsszóra összpontosítasz
Ez egy nagyon gyakori probléma. Akik még csak most ismerkednek a SEO-val hajlamosak egyszerre tucatnyi kulcsszóra optimalizálni egy oldalt, hogy az minél több keresésre előkelő pozícióban jelenjen meg. A probléma az, hogy ilyenkor kevesebb landing oldal születik (hiszen egy oldal több kulcsszót is felölel), és ezek címei, meta mezői, illetve URL-jei természetellenesen hosszúakká válnak.
A legtöbb esetben érdemes egy, vagy legfeljebb 2-3 kulcsszót választani egy-egy oldalhoz, és ezekre optimalizálni azt.
3. Nem használsz szemantikus kulcsszavakat
Amikor a keresőmotorok egy adott kulcsszóra rangsorolják az oldalakat (tehát kitalálják, hogy melyik legyen az első, második, stb. találat), akkor nem csak azokat a kulcsszavakat vizsgálják meg, amelyeket a felhasználó beírt a keresésébe.
A szemantikus kulcsszavakat gyakran használják egy kontextuson belül, és egy jó keresőalgoritmus (pl. amilyet a Google is használ) ezek alapján még pontosabb találatokat jeleníthet meg egy felhasználónak.
Éppen ezért nehéz lenne egy fogászati procedúráról szóló cikket az „elektromos fűnyírók” kifejezésre optimalizálni, hiszen cikk a fogtömésről, a koronákról és az érzéstelenítésről beszél, nem pedig a fűnyírásról, a kertgondozásról vagy a gyomokról.
Fontos tehát, hogy egy-egy megcélzott kulcsszóra fókuszálj cikkeidben, de ne felejts el témához kapcsolódó kifejezéseket is használni, hogy a Google és más keresőmotorok minél több releváns keresésre jeleníthessék meg tartalmaidat.
4. Nem figyelsz oda meglévő forgalomforrásaidra
Tudod, hogy milyen kulcsszavakra rangsorolsz jól? A Google Search Console-ban ellenőrizheted ezt, és egyben azt is, hogy változtatásaid ronthatnak-e eddigi teljesítményeden.
5. Túl általános vagy túl konkrét kulcsszavakra összpontosítasz
A „fogászat”, a „fogszabályozás” vagy a „foghúzás” nem épp a legjobb kulcsszavak, mert az ilyen általános keresések mögött temérdek különböző szándék állhat. Még ha sikerülne is jól rangsorolnod az ilyen nehéz kulcsszavakra, rengeteg olyan látogató érkezne fogászati webhelyedre, akik egyáltalán nem azt keresték, amit te kínálsz. Ha például valaki a „fogfehérítés” kulcsszóra keres rá, akkor meglehet, hogy maga a technika érdekli, vagy éppen egy iskolai projekthez végez kutatást, de egyáltalán nem gondolkodik fogfehérítésben.
A másik véglet túl konkrét kulcsszavakat, kifejezéseket megcélozni, amelyek már-már mondatoknak tekinthetők – például: „kíméletes foghúzást kínáló fogorvos gyerekeknek Eger városában”.
A legjobb, ha valahol a két véglet között helyezed el kulcsszavaidat, tehát hogy konkrétabb szándékot célozzanak meg, de azért elegendő keresésre is megjelenjenek velük oldalaid.
6. Semmi mással nem foglalkozol
A fogászati kulcsszókutatás (és kulcsszóhasználat) csupán a SEO első lépése, és rengeteg más feladatod is lesz ezen kívül, ha egy igazán jól optimalizált webhelyet szeretnél kialakítani.
Számít például webhelyed sebessége, visszahivatkozásaid minősége, a webhelyed felépítése és rengeteg egyéb tényező is, amelyek folyamatos odafigyelést igényelnek. Érdemes tehát ezeket a feladatokat egy képzett marketingcsapatra bízni! Bízd ránk, hiszen egészségügyi marketing ügynökségünk tapasztalt a szakmában, így a legjobbra bízod weboldalad keresőoptimalizálását!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.