Eredményes Instagram tippek kisvállalkozások számára

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Eredményes Instagram tippek kisvállalkozások számára

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az Instagram hatékony eszköz KKV-k számára is. De hogyan szerezhetsz valódi, magyar és célcsoportba tartozó követőket? Hogyan tudod őket aktivizálni? Mutatjuk! 

 Eredményes Instagram tippek kisvállalkozások számára

A kisvállalkozások (de olykor még a nagyobbak is) gyakran elgondolkodnak azon, hogy vajon szükségük van-e az Instagramra, mint marketingeszközre átfogó online stratégiájuk részeként. A következőkben nem csak azt szeretnénk kifejteni, hogy miért ideális a legtöbb cég és vállalkozás számára ez a platform, hanem néhány beugró tippet is megosztunk, ha esetleg úgy döntenél, hogy szeretnéd elkezdeni használni marketingedben.

 

Miért és mire jó az Instagram?

Az bizonyára senkinek nem újdonság, hogy az Instagram egy első sorban képmegosztó (másodsorban pedig videómegosztó) platform, amelyet a kezdetektől fogva mobileszközökre fejlesztettek (habár limitált funkcionalitással asztali számítógépeken is használható).

 

Az Instagram a Facebook tulajdona, és 800 millió aktív havi felhasználójával a világ harmadik legnagyobb közösségi média platformja is egyben (az első a 2,2 milliárdot is meghaladó Facebook, a második pedig a 2 milliárdhoz közelítő YouTube).

 

Népszerűsége annak köszönhető, hogy egy szinte teljesen vizuális platformról van szó, ami könnyedén használható, letisztult, és továbbra sincs hozzá fogható, sem funkcionalitásában, sem népszerűségében. Mobil jellege miatt továbbá bármikor elérhető, ha az embernek éppen van internetkapcsolata.

 

Ez teszi olyan ideálissá az Instagramot a márkák és vállalkozások számára is. Csupán egy gombnyomásba telik egy Instagramra megfelelő minőségű kép elkészítése a legtöbb modern okostelefonon, amin aztán az Instagram beépített eszközeivel és szűrőivel, vagy más alkalmazásokkal még lehet szerkeszteni, és már meg is osztható is a nyilvánossággal. Az Instagram marketing csak annyira komplikált, amennyire azzá teszi az ember.

 

Emellett különféle hirdetési lehetőségek is adottak a platformon azon marketingesek számára, akik a legtöbbet szeretnék kihozni ebből a vizuális formátumból.

 

Ha célközönséged átlag életkora 40 alatti (tehát passzol az Instagram felhasználóbázisához), akkor jó eséllyel itt is elérheted majd őket egy olyan környezetben, amiben szívesen töltik az idejüket.

 

Amennyiben sikerült meggyőznünk róla, hogy érdemes foglalkozni az Instagrammal, mint marketingeszközzel, vess egy pillantást az alábbi tippekre is, hogy ennyivel felkészültebben kezdhess neki a platform meghódításának!

 

Kösd össze Instagram fiókodat többi közösségi fiókoddal

Mivel az Instagram a Facebook terméke, így a két platform kényelmesen és zökkenőmentesen integrálódik egymással. A feltöltött képeket és videókat persze több közösségi platformodra is átoszthatod, és érdemes is így tenni, ha több elérést szeretnél tartalmaidnak. Az Instagramban még egy beépített funkció is van, aminek segítségével automatikusan megoszthatod Instagram bejegyzésedet (kép vagy videó) más platformokon is.

 

Használj #hashtageket

A hashtagek koncepcióját még azok az emberek is jól ismerik, akik nem jártasak a marketingben. Ezek a kattintható, egyéni címkék segítenek kapcsolódó tartalmakra rátalálni a különböző közösségi hálózatokon, megkönnyítve ezzel a közösségek létrehozását olyan platformokon, ahol egyébként nem léteznek csoportok, vagy kategóriák. Egy saját hashtag megalkotásával elkülönítheted tartalmaidat más cégekétől, és láthatóbbá teheted magadat a felhasználók számára.

 

Használj követő gyűjtő szoftvereket, de csak marketing stratégia alapján

Ma már jó pár olyan szoftver létezik, melyek segítenek neked Instagram követőket gyűjteni. A programok nagy része azonban nem ügyel arra, hogy milyen minőségű követőket kapsz. Sok ilyen programot teszteltünk le, míg megtaláltuk azt, mely nem csak követőket, hanem valódi, értékes rajongókat szerez, mégpedig a célcsoportodból. Ez pedig az InstaPro, mely egy magyar készítésű, szoftver, így foglalkozik azzal is, hogy követőid magyarok és a célcsoportodba tartozók legyenek. 

 

Fontos az is, hogy az InstaPro már meglévő követőiddel is törődik, így nem egy inaktív tömeg csupán a rajongóid száma, hanem valódi, marketing kommunikációban is használható hús-vér emberek. 

 

Ne csak képekkel dolgozz

Ha igazán szeretnéd kihasználni az Instagram által kínált lehetőségeket, akkor érdemes képeket és videókat is felhasználnod tartalomstratégiádban. Néhány kép után dobj be egy videót is (ezek legfeljebb 60 másodpercesek lehetnek), hogy változatosabb tartalmakat kínálj követőidnek, és hogy többféle módon juttathasd el hozzájuk üzeneteidet. Mutasd be termékeidet, vidd be a rajongókat a színfalak mögé, válaszolj egy gyakran ismételt kérdésre, vagy csak mutass meg bármit, ami érdekelheti követőidet.

 

Kerülj összhangba követőiddel

Kisvállalkozásként ne aggódj, ha kezdetekben nem sikerül túl népes követőbázist összeszedned az Intagramon (vagy bárhol máshol). A kapcsolatok számánál sokkal fontosabb azok mélysége és minősége. Ahogyan az életben is többet ér egy jó barát, mint tíz távoli, úgy az Instagramon is többre mész néhány lelkes követővel, mint több százzal, akik nem is tudják, miért követték be fiókodat. Ha szeretnél ilyen jó kapcsolatot ápolni követőiddel, akkor fontos, hogy ne csak képek és videók megosztására használd az Instagramot, hanem válaszolgass is a feltöltésekre érkező kommentekre, és mutasd meg ezzel, hogy fontos számodra az emberek véleménye és visszajelzése.


Ne térj le az utadról

Az emberek azért követik előszeretettel a kisebb vállalatokat, mert minden bizonnyal olyan jellegű hasznos, szórakoztató, vagy érdekes tartalmakat osztanak meg, amelyek kapcsolódnak érdeklődésükhöz. Ha például egy konyhaeszközökkel foglalkozó vállalat marketingjével foglalkozol, akkor számos konyhatipp is elférhet felhozatalodban. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem oszthatsz meg néha egy-egy finomabban megfogalmazott reklámot, de a lényeg az, hogy olyan tartalmakkal szolgálj követőidnek, amilyenekre márkádtól számítanak.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!