Így teheted te is aktívabbá követőidet az Instagramon 2019-ben
Így teheted te is aktívabbá követőidet az Instagramon 2019-ben
Szeretnéd eléréseidet növelni Instagramon? Mutatjuk azokat a gyakorlati technikákat, melyekkel minél több ember látja majd történeteidet, posztjaidat az Instagramon.
Az Instagramot senkinek nem kell bemutatni. A világ egyik legnépszerűbb és legismertebb közösségi platformja több mint egymilliárd aktív havi felhasználóval büszkélkedik, és rendszeresen bővíti eszköztárát mind az egyszerű felhasználók, mind a márkák számára.
Természetesen ez a rengeteg felhasználó és márka rengeteg forgalmat is jelent, és ha az ember ismeri az Instagram algoritmusát (legalább is, amit nyilvánosan tudni lehet róla), akkor jól tudja, hogy a rendszer azokat a fiókokat részesíti előnyben, amelyek rendszeresen aktivitásra bírják követőiket.
Ha 2019-ben releváns és sikeres szeretnél lenni a világ legfelkapottabb képmegosztó platformján, akkor a következőkre kell odafigyelned!
Instagram elérés növelés tippek No.1.: Indíts be beszélgetéseket az Instagram történetek matricáival
Az aktivitás sokak számára mindig is a kedveléseket és hozzászólásokat jelentette az Instagramon, azonban ahogy a hálózat (és az alkalmazás) funkciói bővültek, e fogalom definíciója is tágulni kezdett. Manapság már a történetekkel végzett műveletek, a márkás hashtag követése, az IGTV videók megtekintése, és egyéb felhasználói tevékenységek is aktivitásnak számítanak.
Az Instagramon egyre több felhasználó követ egyre több másik fiókot, és ez elképesztő médiazajt gerjeszt – az utóbbi időben fokozottan nagy kihívássá vált kitűnni a tömegből, és organikus eléréseket szerezni a platformon. Érdemes azonban megjegyezni, hogy az Instagram történetek funkciója egyre népszerűbbé válik, ugyanis már több mint 400 millió felhasználó készíti vagy tekinti meg őket napi rendszerességgel.
A fejlesztők természetesen tisztában vannak ezzel, és igyekeznek minél több olyan funkcióval bővíteni a történeteket, amelyekkel még több aktivitást lehet kicsikarni a felhasználókból – ilyenek például a történetekben elhelyezhető interaktív matricák.
Ezek a matricák kiválóak a követők aktivizálására, ráadásul ezzel egy időben még visszajelzéseket is lehet szerezni velük azokról, akik kapcsolatba lépnek velük. Mindez egy szorosabb köteléket alakít ki céged/vállalkozásod és közönséged között, akik úgy érezhetik, hogy ennyivel közelebb kerültek márkádhoz.
Lássuk, hogy milyen matricák is vannak!
Kérdésmatricák
Ha a beszélgetések beindításáról van szó, akkor erre tökéletes lehet akár egy egyszerű kérdés is. A kérdésmatricák főleg az influencerek köreiben népszerűk, mert lehetőséget adnak a követőknek, hogy kérdéseket tegyenek fel kedvenc online személyiségeiknek. Szóval miért ne tehetnéd ugyan ezt te is márkáddal?
Ne feledd – minél közvetlenebb a kommunikáció márkád és követőid között, annál erősebbé válik a két fél közötti kötelék, ami a márkahűség elengedhetetlen hozzávalója!
A kérdésmatrica ezen felül lehetővé teszi azt is, hogy te magad tegyél fel kérdéseket követőidnek – természetesen márkád nevében. Itt aztán szabadjára engedheted a kreativitásodat. A legjobb, hogy ez az opció nem csak beszélgetést és aktivitást termel, hanem értékes információkra tehetsz szert közvetlenül követőidtől!
Szavazásmatricák, és hangulatjeles matricacsúszkák
A szavazások szintén sokat segíthetnek abban, hogy jobban megismerd követőidet, és természetesen mondanunk sem kell, hogy bámulatos aktivitást lehet beindítani velük. Szerencsére az Instagram történeteiben lehetőséged nyílik szavazásokat indítani, méghozzá szavazásmatricák és hangulatjeles matricacsúszkák segítségével.
A szavazásmatricákkal megadhatsz két opciót közönségednek, akik egy koppintással szavazhatnak valamelyikre, míg a csúszkákkal egy skálán fejezhetik ki véleményüket az adott kérdéssel, témával kapcsolatban. Természetesen e szavazások statisztikái az Instagram analitikai eszközében is megtekinthetők.
Instagram elérés növelés tippek No.2.: Írj hosszabb feliratokat!
Az Instagram képfeliratai (értsd: a szöveg, amit a képek vagy videók mellé írsz, amikor posztolod őket) akár 2200 karakter hosszúak is lehetnek, ami egy első sorban vizuális platformon meglepően sok teret kínál arra, hogy minden egyes bejegyzéseddel üzenj valamit közönségednek.
Na de mi van az „egy kép többet mond ezer szónál” mondással? Nos, a képek valóban lehetnek beszédesek, és még a nyelvi határokat is gond nélkül áthidalják, azonban az Instagram algoritmusa egy „rejtett” mutatót is figyelembe vesz az aktivitás kiszámításánál, mégpedig a bejegyzésen töltött időt. Ez azt jelenti, hogy minél több ideig nézegetik egy-egy bejegyzésedet a felhasználók, annál nagyobb lesz az aktivitásod is.
Kezd összeállni a kép? Minél hosszabb feliratokat mellékelsz feltöltéseid mellé, annál több időt töltenek majd a felhasználók annak olvasgatásával. Az Instagram egy gyors tempójú platform, ahol az emberek előszeretettel siklanak át a képeken, miután egy pillantást vetettek rájuk – akár néhány másodperc is sokat jelenthet!
Persze nem szabad csak azért írni, hogy legyen valami írva. Ha szeretnéd megragadni az emberek figyelmét, akkor biztosítanod kell, hogy megérje végigolvasniuk mindazt, amit írtál. Kezdj egy jó történettel (itt most a képek feliratairól beszélünk, nem a Történetek funkcióról), és – némi extra aktivitás érdekében – tégy fel egy kapcsolódó kérdést is, amit az emberek megválaszolhatnak!
Na persze, nem mindenki szószobrász, hogy csettintésre magávalragadó történeteket alkosson képeihez, éppen ezért egy jó megoldás néhány képedhez előre megírd ezeket a szövegeket.
Ha több Instagram követőt szeretnél GYORSAN, nézd meg ezt a videót, majd vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!
Instagram elérés növelés tippek No.3.: Tökéletesítsd Instagram történeteidet
Habár a történetekről gyakran halljuk, hogy a spontán megnyilvánulások tökéletes eszközei (és ez valóban így van), azért érdemes minden alkalommal odafigyelni az igényességre is. Hogy mit értünk ez alatt? Valahányszor egy új történetet posztolsz – még ha teljesen tervezetlenül, spontán is teszed azt –, próbálj meg az alábbiak közül legalább egy dolgot használni benne:
Egy említés matricát
Ha éppen más márkákkal, influencerekkel, vagy egyéb partnerekkel dolgozol együtt, akkor mindenképpen érdemes megemlíteni őket, vagy éppen azt a felhasználót, akinek a tartalmát újraposztolod.
Ezzel egyrészt értesítést küldesz annak a fióknak, hogy megemlítetted, másrészt pedig sokat segít a közösség megerősítésében is. A legrosszabb esetben a fiók csak figyelmen kívül hagyja ezt, de meglepően gyakran hasonló gesztussal viszonozza majd figyelmességedet, ami akár egy hosszútávú, kölcsönösen előnyös együttműködés kezdetét is jelentheti.
Egy helymatricát
Ha szeretnél dobni egyet eléréseiden (és természetesen aktivitásodon is), akkor érdemes megjelölni tartózkodási helyedet is történeteidben – persze erre is van külön matrica a történetelemek között. Na de miért olyan hasznos ez?
Azért, mert a különböző helyszíneknek saját történeteik vannak az Instagramon, amelyek valójában a különböző fiókok által feltöltött történetekből állnak. Tehát ha valaki megnézi egy hely történetét, amit megjelöltél nemrégiben egy történetedben, akkor történeted annak a felhasználónak is megjelenik majd, méghozzá úgy, hogy nem is követi profilodat!
Egy hashtaget
A hashtagek az Instagram szerves részét képezik, és bizonyára senkinek nem kell megindokolnunk, hogy miért. De tudtad, hogy a történetekben is használhatsz hashtageket, vagy hogy miért érdemes ezzel foglalkozni egyáltalán?
Nos, nem csak a helyszíneknek vannak saját történeteik (mint ahogy azt az előbb említettük), hanem a hashtageknek is! Ezek pontosan úgy működnek, mint a helymatricák – amikor egy felhasználó rákeres egy hashtagre, akkor az adott hashtag történetében megjelenhet a te saját történeted is, ha szerepel benne az adott hashtag.
Az egyetlen „probléma”, hogy a hashtagek könnyedén elcsúfíthatják egy egyébként igényes történet esztétikáját, de szerencsére némi trükközéssel ez is elkerülhető. Az egyik opció például kisméretűre venni a hashtageket történetedben, majd szimplán rájuk húzni egy nagyobb díszítő matricát, ami jobban beleillik a kép stílusába – a hashtagek ott lesznek, és az Instagram érzékeli őket, de nem látszódnak majd a nagyobb matricától. Egy másik lehetőség ugyanolyan színűre állítani a hashtageket, mint amilyen háttered is, így gyakorlatilag láthatatlanná válnak majd, de természetesen ugyan úgy látni fogja őket az Instagram.
Instagram elérés növelés tippek No.4.: Időzítsd történeteidet
A történetek megtekintése természetesen az aktivitás egyik fontos mutatója, ezért érdemes mindent megtenned azért, hogy minél több felhasználó tekintse meg őket.
10-ből 11 Instagram tippeket felsoroló útmutató megemlíti (teljesen jogosan), hogy a bejegyzések megfelelő időzítése nagyon is fontos, ha azt szeretnéd, hogy minél több ember láthassa őket, amikor megjelennek. Ehhez az Instagram Insights eszközében kell utánajárnod (ha üzleti fiókod van), hogy követőid mikor a legaktívabbak az Instagramon.
Azonban ugyan így az is fontos, hogy mikor posztolod történeteidet! Gondolj csak bele – az emberek igyekeznek a TV előtt lenni, amikor kedvenc sorozatuk kezdődik. Ha rendszeresen ugyanakkor jelennek meg a tartalmak a profilodon, akkor követőid sokkal könnyebben kiszámíthatják majd, hogy mikor érdemes rápillantaniuk az Instagramra.
Instagram elérés növelés tippek No.5.: Lépj ki az árnyékból cégvezetőként
Talán már hallottál róla, hogy az emberek manapság sokkal többre számítanak az Instagramon a márkáktól, mint néhány csinos termékfotóra. A felhasználók többet szeretnének megtudni céged küldetéséről, értékeiről, történetéről, és hétköznapi ügyeiről is.
Már 2018-ban is növekvő trend volt, hogy a cégvezetők megmutatták az arcukat, és saját maguk osztották meg cégük történetét, kihívásait, kudarcait, és sikereit közönségükkel a különböző platformokon – köztük persze az Instagramon is. Mindez abban segít, hogy a márka ne csak egy logóként szerepeljen az emberek tudatában, hanem tartozzon hozzá egy (vagy akár több) arc is, akikkel az emberek együtt tudnak érezni, akikhez tudnak kötődni.
Legyen szó akár egy élő kérdezz-felelek közvetítésről, egy iroda-bemutatóról, vagy akár egy gyors beköszönésről, minél magasabb pozícióból jelentkezik be valaki egy márka képviseletében, annál több aktivitásra számíthat az adott cég az Instagramon!
Instagram elérés növelés tippek No.6.: Fordíts fokozott figyelmet a hashtagekre
Az, hogy kell egy jó hashtag-stratégia az Instagramra remélhetőleg mindenki számára adott 2019-ben. Azonban fontos, hogy részletesen is nyomon kövesd hashtagjeid teljesítményét, hogy megtudd, mely címkék a leghatékonyabbak a felhasználók bevonzására.
Először is alakíts ki hashtagkategóriákat. Ha például egy első sorban sporttémákkal foglalkozó márkád van, akkor feltételezhetően vannak különféle sportokat megcélzó hashtagjeid – például túrázóknak, kerékpározóknak, úszóknak, síelőknek, és így tovább.
Ha rendszeresen posztolsz különböző célcsoportoknak (példánk szerint különböző sportok szerelmeseinek), akkor hasznos, ha ezeket a hashtageket nem kell mindig egyenként összeválogatni a bejegyzés feliratához. Érdemes tehát összegyűjteni őket kategóriák szerint, hogy mindig azonnal használhatók legyenek.
Instagram elérés növelés tippek No.7.: Működj együtt hasonló érdekű influencerekkel és márkákkal
Az együttműködések a leggyöngyözőbb Instagram tevékenységek közé tartoznak. Ha sikerül egy olyan márkát, influencert, vagy más partnert találnod, aki/ami hasonló érdekeket képvisel, mint céged (és természetesen nem közvetlen versenytársad), akkor nem csak több aktivitásra, de több elérésre, fokozott márkatudatosságra, és persze nagyobb lehetséges követőbázisra is szert tehetsz.
Persze könnyű azt mondani, hogy „találj megfelelő partnert céged számára” – a kérdés az, hogy mi alapján döntheted el, hogy egy másik márka, vagy influencer passzolna-e saját márkádhoz egy jövedelmező együttműködésre. Gondolkodj el a következő három szemponton, amikor találsz egy ígéretes jelöltet!
Hasonlóak-e az üzleti céljaitok?
Fontos, hogy hasonló irányába haladjatok, még akkor is, ha más utakon teszitek azt, más termékekkel, és más a célközönségekkel. Ha ugyanazokat az értékeket képviselitek, és ugyanazon dolgok mellett álltok ki, akkor mindkét fél közönsége szívesen fogadja majd az együttműködést, hiszen a közös kezdeményezések, bejegyzések mindenki számára értékesek lesznek. Ez természetesen mindkét fél számára több aktivitást és lehetséges új követőket (és akár ügyfeleket) is jelent majd.
Hajlandóak-e lennének hosszútávon együttműködni márkáddal?
Egyre több hitelesnek érződő kampány bukkan fel az Instagramon, ugyanis a felhasználók kezdenek immunissá válni a szimpla szponzorált címkével ellátott tartalmakra és a hagyományos hirdetésekre a platformon.
Azok a cégek tarolnak igazán, akik már évek óta ugyanazokkal a partnerekkel dolgoznak együtt, hogy hasznos, értékes tartalmakat készítsenek közönségüknek. Gondolj csak bele – amikor egy influencer hirtelen a semmiből megemlít egy terméket, hogy mennyire szereti használni, de sem előtte, sem utána nem adja jelét annak, hogy valóban használja is azt a valamit, akkor a hitelesség ezzel megy is a kukába.
A cél tehát olyan partnert keresni céged mellé, aki hajlandó lenne a rendszeres együttműködésre is.
Miért jó ez az együttműködés a közönségednek?
Ha több aktivitást szeretnél, akkor együttműködéseidnek valamilyen értéket kell kínálniuk közönségednek – lehetőleg valami olyasmit, amit senki mástól nem kapnának meg. Ez lehet bármi, ami érdekelheti közönségedet, vagy értékesnek tartanák – egy termék, egy útmutató, egy ingyenes online előadás, stb.
A közös projektnek egyedinek kell lennie, és lehetőleg lehetőséget is kell nyújtania mindkét fél közönségének, hogy ők is kivehessék a részüket az együttműködésből (lehet ez egy szavazás, a közös és egyéni márkás hashtagek használata, felhasználói tartalmak beküldése, stb.)
Instagram elérés növelés tippek No.8.: Ne félj a humortól
Rendszeresen Instagram történetekkel előállni monoton és megerőltető feladat, de néha igazán szórakoztatóvá teheted nem csak saját magad, de közönséged számára is! Egyre több márka merészkedik kevésbé biztos vizekre azzal, hogy némi humort visz közösségi tartalmaiba, és ahogy azt mondani szokás: aki mer, az nyer. Hogy mit? Természetesen aktivitást!
A vicces megjegyzésektől kezdve a mémeken át a szándékosan humoros stílusban elkészített, gondosan megtervezett tartalmakig számtalan elembe vihetsz egy kis könnyedséget tartalomstratégiád kivitelezése során. A humornak ezernyi formája van, ezért jól gondolkodj el rajta, hogy mi az, ami beleférne márkád személyiségébe, és mi nem.
Instagram elérés növelés tippek No.9.: Válaszolj a közvetlen üzenetekre és a hozzászólásokra
Tudod, hogy mi a fura? Hogy 2019 van, és még mindig vannak olyan márkák, akik szeretnének befutni az Instagramon úgy, hogy nem válaszolnak közvetlen üzeneteikre, és a bejegyzésekre érkező hozzászólásokra.
Akármennyit is változott az évek során, legbelül az Instagram továbbra is egy közösségi platform, és aki sikeres szeretne lenni rajta, annak úgy is kell kezelnie. A kétirányú kommunikáció a közösségépítés egyik alappillére – a közönség nem szívesen foglalkozik egy olyan márkával, ami nem viszonozza ezt nekik, és a pozitív visszajelzések hamar negatívakká válhatnak.
Vedd ki te is a részedet a közösségi életből, és mutasd meg az embereknek, hogy márkád miattuk van az Instagramon, nem pedig azért, hogy magát reklámozza! Válaszolj a hozzászólásokra, különös tekintettel a negatív visszajelzésekre – kezeld őket professzionálisan, és ne keveredj vitába senkivel. Ugyanez vonatkozik a közvetlen, privát üzenetekre is – az emberek ott még gyorsabb reakciókat várnak el, különösen ha kérdésük vagy panaszuk van márkáddal, szolgáltatásaiddal, vagy termékeiddel kapcsolatban.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.