notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Örökéletű SEO taktikák, amikkel mindig megéri foglalkozni

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Időtlen SEO tippek: 6 univerzális SEO taktika

Időtlen SEO tippek: 6 univerzális SEO taktika


2020/02/29
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A SEO világában mindig mozgásban vannak a dolgok. A Google rendszeresen frissíti az algoritmusát, a versenytársak pedig sosincsenek túl messze lemaradva. De ha az ember nem bízik igazán a legújabb bevált szokásokban, akkor nem lenne jó tudni, hogy mik azok az időtlen SEO javítások, amikkel mindig érdemes foglalkozni? Szerintünk nagyon is! Fegyverezd fel magad ezekkel az időtálló SEO taktikákkal, hogy mindig biztos lehess magadban!

Örökéletű SEO taktikák, amikkel mindig megéri foglalkozni
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

1. Maradj a világos oldalon

Ha kétségbeesetten szeretnél gyors eredményeket látni, akkor talán téged is kísértenek a különféle black hat SEO taktikák. Ne engedj nekik! Soha ne vásárolj hivatkozásokat, ne próbáld megtéveszteni a keresőmotorokat vagy a felhasználókat átirányításokkal és sose spammelj hivatkozásokat más webhelyeken. Ez egy ideig talán működhet, de a keresőmotorok aktívan ellenzik ezeket és végül csak a saját rangsorolásodat rontod majd el vele. Nem szeretnéd, hogy ezek a trükkök és vásárolt linkek visszatérjenek kísérteni, ugye?

 

Itt a Yoast-nál a holisztikus SEO hívei vagyunk, ami azt jelenti, hogy a legjobb eredmény kell legyél! Kínálj látogatóidnak jó minőségű tartalmakat, remek felhasználói élményt és egy biztonságos, korszerű webhelyet. Talán több időbe és erőfeszítésbe kerül majd, de hosszútávon sokkal fenntarthatóbb lesz.

 

Itt van például a link building: holisztikus megközelítése azt jelenti, hogy olyan minőségi tartalmakat készítesz, amelyeket az emberek ténylegesen meg akarnak majd osztani másokkal, majd felkeresel különféle webhelyeket, hátha lenne kedvük hivatkozni rád. Az így szerzett hivatkozások sokkal értékesebbek, mint amiket megvásárolsz.

 

Szóval add bele az extra erőfeszítést és maradj a SEO világos oldalán. Ez hosszútávon webhelyed előnyét szolgálja majd.

 

2. Optimalizáld webhelyed sebességét

A SEO-ban az nyer, aki gyorsabb. Biztosak vagyunk benne, hogy ez mindig így lesz, hiszen az emberek elvárják, hogy minél hamarabb hozzájuthassanak a különféle tartalmakhoz. Senki sem szeret várni, még egy töredékmásodpercet sem, szóval mindig érdemes időt fordítani webhelyed sebességének javítására.

 

Egy WordPress oldalt sokféleképpen fel lehet gyorsítani. Ebben a cikkben nem térhetünk ki minden módszerre, de egy jó megoldás például feltelepíteni egy gyorsítótárazó beépülő modult (caching plugin). Ez a webhely statikus részeit elmenti a szerverre, és a szerver ezeket a könnyebb HTML oldalakat használja inkább a több erőforrást igénylő WordPress PHP szkriptek helyett. Vannak ingyenes és fizetős gyorsítótárazó beépülő modulok is, és jelentősen felgyorsíthatják webhelyedet.

 

A képek egy másik tényező, amit sokan nem vesznek figyelembe webhelyük felépítése során. A méretes, nagy felbontású képeket sokkal tovább tart betölteni, holott sok esetben egy kisebb felbontású kép is bőven elegendő lenne. Mindig szánj időt rá, hogy átméretezd képeidet egy képoptimalizáló beépülő modul segítségével.

 

Végül egy utolsó sebesség-optimálási tipp: ha látogatóid a világ minden pontjáról érkeznek, talán megéri CDN-t (tartalomkézbesítő rendszert) alkalmazni. Ez a legközelebbi szerverre irányítja át a látogatókat tartózkodási helyük alapján, lényegesen javítva ezzel a betöltési időket.

 

3. Készíts kiváló tartalmakat

Egy másik időtlen SEO tipp: ne engedj a tartalmaid minőségéből. Készítsd el a lehető legjobb minőségi tartalmakat és rendszeresen értékeld és javítsd ezeket, legjobb képességeid szerint. A SEO nem csak a webhely javításáról szól, hanem a versenytársak beelőzéséről is. Sok esetben, ez azt jelenti, hogy az „elég jó” tartalmak egyszerűen nem elegendők. Bizonyítanod kell szakértelmedet és ki kell emelkedned a tömegből. Erre rengeteg időt és erőfeszítést kell ráfordítanod – tanulmányozd a témát, a közönségedet és hogy mit keresnek.

 

Ez talán nem mindig sikerül majd elsőre, de éppen ezért kell folyamatosan javítani cikkeidet, hogy hasznos forrásokká váljanak közönséged számára. Hogyan? Nos, ez attól függ, hogy milyen tartalmat választottál és hogy mit próbálsz elérni. Mindig érdemes elgondolkodni azon, hogy a te kérdésedre választ kapnál-e, ha ellátogatnál saját oldalaidra, és hogy passzolnak-e ahhoz, amit a keresőtalálatok között látsz.

 

A következő tippek tartalmaid általános minőségén is segítenek javítani.

 

4. Tartsd észben közönségedet

Akár egy terméket szeretnél eladni webhelyeden, akár látogatókat szeretnél bevonzani blogbejegyzéseidre, csak akkor jársz majd sikerrel, ha arra koncentrálsz, amire közönséged vágyik, illetve amire szüksége van. Ez olyasmi, amit sosem változik majd, hiszen a keresőmotorok mindig arra törekszenek, hogy azt kínálják a felhasználóknak, amit keresnek. Ez egyértelműen látszik abból, hogy egyre fontosabbá válik a keresőszándék fogalma, ezért ma már nem lehet úgy kulcsszókutatást végezni, hogy előtte nem veszed figyelembe a keresőszándékot.

 

Tényleg azt kínálod a felhasználóknak, amit keresnek, valahányszor beírják keresőkifejezésüket – vagyis a kulcsszavadat? Információ után kutatnak, vagy egy konkrét műveletre készülnek, és mire van szükségük tőled? Vess egy közeli pillantást kulcsszavaid keresőtalálataira és válaszold meg ezeket a kérdéseket.

 

Van egy másik oka is annak, amiért nagyon célközönséged szükségleteire összpontosítanod: ádáz verseny zajlik az emberek figyelméért. A felhasználók válogatósak lehetnek, és tudni akarják, hogy képes vagy-e megoldani a problémájukat, vagy hogy milyen előnyök származhat abból, hogy elolvassák blogbejegyzésedet. Nem igazán érdekli őket a termékekkel kapcsolatos szakzsargon, vagy az, hogy miért akarod te, hogy elolvassák blogbejegyzésedet. Szóval gondolj látogatóid szemszögére is SEO szöveged elkészítésekor. Éppen ezért ne használj túl sok E/1-et tartalmaidban. A felhasználóról szóljanak, ne rólad!

 

5. Javítsd belső hivatkozási szerkezetedet

Mindig jó ötlet egyszerűbbé tenni a keresőmotorok számára, hogy feltérképezzék webhelyedet. Ez segít eldönteni nekik, hogy mely cikkek a legfontosabbak és hogy azokat a találatokat jeleníthessék meg a felhasználóknak, amiket keresnek. Ezért jó ötlet mindig odafigyelni belső hivatkozási szerkezetedre.

 

Győződj meg róla, hogy legfontosabb cikkeidre mutasson a legtöbb belső hivatkozásod. E mellett ne felejts el elhelyezni a legújabb cikkeidre mutató hivatkozásokat, nehogy árva tartalmaid legyenek. Fontos biztosítani, hogy ezek a hivatkozások kapcsolódjanak a bejegyzés kontextusához, különben sem a keresőmotorok, sem a felhasználók nem fogják érteni, hogy miért vannak ott.

 

6. Ügyelj tartalmaid karbantartására

Egy utolsó időtlen SEO tipp: mindig megéri tartalmaid karbantartásával foglalkozni. Ezzel csak azt az erőfeszítést spórolod meg magadnak, amit egyetlen nagy bejegyzés-takarításra kellene ráfordítanod, hanem azt is biztosítod majd, hogy tartalmaid frissek és relevánsak maradjanak. Ezt a keresőmotorok és a felhasználók is díjazzák.

 

Sőt, ha nyomon követed tartalmaidat és azokat a témákat, amiket feldolgoznak, akkor elkerülheted a kulcsszó kannibalizációt is. Nem érdemes azzal rontanod saját rangsorolásodat, hogy túl sok hasonló, egymással versengő tartalmakat kínálsz webhelyeden.

 

Persze a takarítás általában nem tartozik az emberek kedvenc feladatai közé, szóval mindezt könnyebb mondani, mint meg is csinálni. Keress rá webhelyeden egy fontos kulcsszavadra és nézd meg, hogy miket találsz. Vannak egymást fedő cikkek, de mégis meg kellene tartanod mindent? Hogy teljesítenek ezek az oldalak? Bizonyára találni fogsz néhány cikket, amiket törölhetnél vagy amiket összevonhatnál egymással. Ha ezt rendszeresen elvégzed, akkor ura maradhatsz a helyzetnek.

 

Időtlen SEO: Légy a legjobb találat!

Ezeknek az időtlen SEO tippeknek végül is ugyan az a lényegük: ha szeretnél rangsorolni, akkor törekedned kell arra, hogy a legjobb eredménnyé válj. A keresőmotorok megváltoztathatják ugyan az algoritmusaikat, de végül ugyan azt szeretnék kínálni a felhasználóiknak: jó minőségű tartalmakat, amik frissek és egy gyorsan betöltődő webhelyen jelennek meg, mindenféle trükközés nélkül. Ez talán sok munkának hangzik, de legalább egy tiszta célt ad, amire érdemes törekedni, nem igaz? Szóval ideje hozzálátni!

 

Írta: Mocsonoky Csaba |A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/timeless-seo-tips/

Cikk inline
Hatékony honlapüzemeltetés SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
956 213
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hitelesítés szintjei

Mit is jelentenek a hitelesítés szintjei?   A hitelesítés...

XML

Mi az az XML? Az XML az angol Extensible Markup Language, vagyis „kiterjeszthető...

Megjelenő URL

Ez az URL-cím jelenik meg a reklámjaid mellett. Ez a cím nem...

Koregisztráció

A koregisztráció az email lista gyarapításának egyik...

Előny

Mit is jelent az előny?   Az előny egy termék vagy szolgáltatás...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.