Honlapkészítés

 

Honlapkészítés online marketing alapokon

Szerinted mi a legfontosabb a honlapkészítés során? Mit vársz egy új honlaptól? Én elsősorban azt, hogy üzleteket hozzon. Konverziókat. Legyen bármi is az, amivel foglalkozol. A honlapkészítés során mindig ezt kell figyelembe venni. Amikor valakitől megkérdezem, milyen honlapot szeretnél, azt válaszolja:

 

  • a honlapom legyen szép,
  • a honlapom legyen könnyen kezelhető,
  • a honlapkészítés legyen olcsó.

 

Ezek fontosak, de csak azt szolgálják, hogy ügyfeled legyen. Fordítva kell tehát elkezdeni a honlapkészítést: először tervezzük meg marketing szempontból a weboldalat, aztán jöhet az, hogy a website legyen mindemellett szép, könnyen kezelhető, és a honlapkészítés a lehető legolcsóbb, legalábbis ár/érték arányban. 

 

A honlapkészítés különböző fajtái

Az Open Source CMS rendszerekre való honlapkészítés (WordPress, Joomla stb.)

Az open source alapú honlapkészítés igazából csak egy sablon összekattingatása, nem igazi honlapkészítői, programozói munka. Ennek ellenére igen sokszor hatalmas összegeket elkérnek egy WordPrss vagy más, egyébként ingyenes sablon beállításáért, amit ezek a cégek honlapkészítésnek neveznek. Ezen rendszerek nem véletlenül ingyenesek, rengeteg hátrányuk van, melyről sokat írtam, az alább található cikkek között is látsz ilyeneket!

 

Egyedi forráskódú honlapkészítés

Az egyedi forráskódú CMS rendszerekre alapozott honlapkészítés az igazi programozói munka. Sajnos én nem vagyok webprogramozó, de azon szakemberek, programozók munkáját nagyra becsülöm, aki egyedi forráskóddal készít honlapokat. Elvállalhatnám én is ügyfeleim honlapkészítési munkáját, egy WordPresst én is össze tudok kattingatni, sablonból bármikor. Pénzt is kérhetnék érte. De nem teszem. Számomra fontosabb az, hogy olyan honlapkészítő céggel dolgozzanak együtt ügyfeleim, akik valóban erős, jó honlapokat készítenek nekik, egyedi, minőségi forráskódú CMS rendszerek segítségével. 

 

Honlapkészítés marketing tanácsadó segítségével

NE kezdj bele online marketing tanácsadó nélkül! Miért? Mert a honlapkészítő cégek nagy része kihasználja az ügyfelek laikusságát. Gyakran látom, hogy open source, nyílt forráskódú, ingyenes rendszereket, mint a WordPress, a Joomla (és sorolhatnám még, ezeket a az online marketingben eredményeket elérni kívánó cégek számára tiltott rendszereket,) milliós összegekért adnak el, a megvezetett vevőnek. A webdesignerek nem marketingesek, grafikusok, programozók. Ha jó terméket adnak is el, az online marketinget csak áttételesen ismerik. A honlap, bár a legfontosabb része online marketing stratégiádnak, de csak egy elme. Mi tegyél tehát honlapkészítés előtt? Kattints ide, olvasd el! 

 

A hatékony honlapkészítés eredménye

Nagyon régóta foglalkozom keresőoptimalizálással, kutatjuk, mi segít egy honlapot ahhoz, hogy bármilyen szóra az első háromba legyen a Google találati listáján. Ehhez azonban kell egy erős, jó honlapmotor, mellyel dolgozni tudunk. A hatékony honlapkészítés eredménye a konverzió, a vásárlás, az asztalfoglalás vagy bármi, ami pénzt hoz. Mutatok is egy példát. Az alábbi ábrán egy étterem konverzióinak, asztalfoglalásainak növekedését látod. Két évet hasonlítottunk össze. 

 

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítségével

 

Az eredmények a marketing munka hatékonyságát tükrözik, de ha nem készíttetünk volna ügyfelünknek egy hatékony honlapot, nem tudná ezt az eredményt produkálni. 

 

Honlapkészítés témában írt egyéb cikkeinket itt olvashatod:
 

2015-04-09

8 weboldal design trend 2015-re

A marketing tölcsér végén mindig a jó weboldal áll, és itt dől el az is, hogy konvertál-e látogatód. Biztosan neked is tetszik saját honlapod, de vajon tényleg elég modern? Nézd meg az idei év trendjeit!

2014-08-22

A jó webdesign 9 titka – 3. rész

A honlapkészítés során a megrendelő sokszor határozott elképzeléssel érkezik a honlapkészítő cégeknek is vannak bevett szokásaik, ezek azonban sokszor nem egyeznek a webdesign alapvető követelményeivel. 1998-óta foglalkozunk online marketinggel, a honlapkészítés során szerezett tapasztalatainkat, kutatásaink eredményeit foglaljuk össze A Webdesign ...

2014-08-21

A jó webdesign 9 titka – 2. rész

A honlapok látványterve természetesen tükrözze a tulajdonos ízlésvilágát, de nagy hibát követ el az, aki laikusként úgy érzi, ő mondja meg a honlapkészítő cég munkatársainak, milyen legyen a weboldala. A kérdés ugyanis, nem ilyen egyszerű. Tudom, láttál már sok jó honlapot, kialakult a fejedben, milyen lesz a tied. De nem eszik ilyen forrón a kását...

2014-08-14

A jó webdesign 9 titka – 1. rész

Nagyon sokszor kérnek fel bennünket arra,hogy segítsünk megbízónknak a honlapkészítő céggel „megküzdeni”. Ilyen esetben a laikus ügyfél, és a mindenféle szakszavakkal dobálózó webdesigner között állva, ügyfelünket képviseljük annak érdekűben, hogy a pénzéért egy valóban jól működő és igényes honlapot kapjon. Nagyon fontosnak is tartjuk, hogy a mark...

2014-07-21

Reszponzív webdesign : 2014. évi ismertető

Tanítványaim, Facebook követőink kérték, részletezzük ki, mi is az a reszponzív web design,  mire jó, hogyan működik és melyek a trendek a honlapkészítés ezen területén. Lássuk hát, hasznos lesz!   

2013-01-29

Kommentek a weboldaladon a Facebook funkcióinak használatával. Érdemes használnod?

  Van egy gondolatmeneted, melyet leírsz, és szeretnéd, ha potenciális vevőid, partnereid véleményeznék. A Facebookra egy egész cikket kitenni azért mégsem annyira jó. Ráadásul ezzel nem növeled a weboldalad tartalmát, ami pedig fontos lenne a keresőoptimalizálás miatt. A régi, regisztrálj be és komentelhetsz funkciók ma már nem működnek, minden...

2013-01-09

Szerinted a te termékedet nem lehet webáruházban értékesíteni? A BMW másképp gondolja! Autót webáruházból!

  Sokszor hallom: "Az én termékemet képtelenség eladni weben, személyes kapcsolatok kellenek hozzá." Nos, a BMW egy merész, presztízsét is veszélyeztető húzással felborított mindent: vásárolhatsz BMW-t webáruházban is! Az autóipar ezen óriása nem szokott meggondolatlan, elhamarkodott döntéseket hozni. A BMW-nél van arra pénz, hogy egy döntést ku...

2013-01-05

Szeretnél több ügyfelet?

Temetkezési vállalkozó, építőipari kivitelező és sorolhatnám, hány szakmától hallottam már, hogy az ő iparágukban lehetetlen az internetes üzletkötés. Te is azt gondolod, hogy a te szakmádon nem segít az internet marketing? Szerinted is lehetetlen, hogy üzletekhez juss az online marketing segítségével? De nem az! Most megmutatjuk, miért. ...

Kiemelt területeink