A webdesigner azaz honlapkészítő cégek nem minden esetben vesznek figyelembe fontos marketing szempontokat a honlapkészítés során. Marketing tanácsadó segítségével honlapunkat igazi ügyfélgyárrá tehetjük, de mi kell ehhez? Máté Balázs cikkéből kiderül!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A jó webdesign 9 titka – 1. rész

Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Nagyon sokszor kérnek fel bennünket arra,hogy segítsünk megbízónknak a honlapkészítő céggel „megküzdeni”. Ilyen esetben a laikus ügyfél, és a mindenféle szakszavakkal dobálózó webdesigner között állva, ügyfelünket képviseljük annak érdekűben, hogy a pénzéért egy valóban jól működő és igényes honlapot kapjon. Nagyon fontosnak is tartjuk, hogy a marketing munkának szerves része legyen a weboldal kialakítása, hiszen marketing tanácsadó nélkül sajnos gyakran tévútra mennek a dolgok. Egy jó webdesign kivitelezése ugyanis nem egyszerű feladat, hiszen nem elég kifinomult művészi érzékkel rendelkezni hozzá, olyan oldal létrehozása a cél, ami tökéletesen és effektíven használható. 
A webdesigner azaz honlapkészítő cégek nem minden esetben vesznek figyelembe fontos marketing szempontokat a honlapkészítés során. Marketing tanácsadó segítségével honlapunkat igazi ügyfélgyárrá tehetjük, de mi kell ehhez? Máté Balázs cikkéből kiderül!
Nem elég a design trendeket meglovagolni, a technikai paraméterekkel is tisztában kell lenni, ami a jelenleg használatos technikai eszközöktől is nagyban függhet. Keresőoptimalizálás, responzív vagy mobil verziók, közösségi média marketing bekötések, szabványoknak való megfelelés és sorolhatnám még, mikre kell figyelni, de maradjunk első körben annál a résznél, amit minden cégtulajdonos úgy gondol, hogy egyedül is simán levezényel. Ez maga a design. „Minek ehhez marketing tanácsadó, csak tudom már, mi a szép???” Pedig már a design kialakítása során is rengeteg olyan marketing paramétert figyelembe kell venni, melyek gyökeresen megváltoztatják az oldal hatékonyságát. Ezeknek az ismeretéhez  tapasztalat és katatási munka szükséges. Most induló három részes sorozatunkban mutatunk 9 alapillért, melyet le kell rakunk ahhoz, hogy valóban jó honlapot építtessünk a webdseigner céggel! olyan Mitől döglik a légy, mitől jó igazán egy webdesign? Nézzük az első hármat ma!

 

 

1 – A jó webdseign végigvezeti a szemet az oldalon

A jó webdesign leginkább az információ becsomagolása és átnyújtása a látogatónak a lehető legjobb formában. Ennek az egyik legjobb módja, ha az oldal végigvezeti a látogatót önmagán, és elvezeti a leendő vevőt oda, ahova szeretnénk. Ebben az esetben a webdesigner az idegenvezető, akinek feladata, hogy minden fontos részletet biztosan megnézzen a látogató. 
 
 

Szeretnéd, hogy honlapod egy hatékony üzletszerző gépezet legyen? Szeretnéd, ha nem kellene „harcolnod” a honlapkészítő céggel? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot most! Kattints ide! 

 
 
A legegyszerűbb példa a logó, amely jó esetben minden oldalnál először tűnik fel. Mérete és elhelyezése is fontos, felmérések szerint a bal felső sarokban érdemes elhelyezni, mivel így azonnal tudja az ember, hogy milyen oldalt néz éppen. Azonban az első pontban ennél jóval többről is szó van. Azt szeretnéd, hogy a látogató végighaladjon az általad kijelölt útvonalon. Például a logód után szerepel egy jó kép, ami hangulatot ad az oldalnak, ami után jöhet a főszöveg és a navigációs rész, ami a második megálló a szem számára. 
A következő eszközöket használhatod fel a szem vezetésére:
 
Elhelyezés – Egyértelmű, hogy a jó elhelyezés fontos, hiszen így tudjuk manipulálni, mi kerüljön a látogató elé.
 
Színek – A merész és finom színek együttes használata is vezeti a szemet, emellett képes érzelmeket kiváltani, így „megmondhatjuk” a látogatónak, merre is nézzen.
 
Kontraszt – Az egymástól elkülönülő képek, szövegek nem csak tartalmukban, méretükben is változhatnak. A különbség figyelmet követel, aminek köszönhetően nem haladunk el egy-egy részlet felett.
 
Méret – A nagyobb feltűnőbb, mint a kisebb, de a sok nagy között a kicsi is feltűnik.
Design elemek – ha egy hatalmas nyíl mutat egy irányba, vajon merre fog nézni a látogató?
 

2 – Helykihasználás 

Sok designer úgy gondolja, hogy az üres tér haszontalan, arra vár, hogy valamivel betöltsék, azonban ez sokszor épp fordítva van. A helykihasználás segít tisztán látni, amiket a következő három elemmel oldhatsz meg:
 

Sorköz

Mint akár egy word-dokumentum esetében is, a szöveg olvashatóságát befolyásolja a sorok közti sortáv mérete. A túl kevés sorköz nagyon egymásra tudja zsúfolni a szöveget, ami soknak fog tűnni, azonban a túl nagy sorköz nem vezeti kellőképpen a szemet, aminek köszönhetően az eltévesztheti, melyik sorban is jár. Meg kell találnod az arany középutat, ami nem is olyan bonyolult, mint gondolnád. A sorköz eredetileg nyomdai kifejezés, ami a nyomtatás aranykorában volt használatos a sorok elválasztására – itt erre a célra a sorok közé különböző rudakat helyeztek, amelyek képesek voltak megszabni a helye mértéket.
 

Helykitöltés

A különböző tartalmak sose keresztezzék egymást, a szöveg ne fusson rá képekre, se más design elemre. A helykitöltés az oldal elemei és szövegei között található üres tér, ami meghatározza, hogy az oldal tartalma ne folyjon össze. 
 

Fehér tér

Először is szögezzük le: a fehér tér nem minden esetben fehér, a fogalom egyszerűen csak az üres térre utal, segítségével kiegyensúlyozhatóak az oldal tartalmai. A fehér tér használata manapság elegánsnak mondható, így ha erre jó példát szeretnél, csak keresd fel egy jó hírű építész iroda oldalát, ahol biztosan rengeteg fehér térrel találkozhatsz.
 

3 – Navigáció

Egy weboldalon böngészve a legnagyobb kellemetlenséget az okozhatja, ha nem tudjuk, hol vagyunk, merre járunk, mit nézünk éppen. Sokan jól csinálják, azonban akadnak rossz példák is szép számmal a neten. Két irányvonalat érdemes szem előtt tartani.
 

Navigáció – Merre tudsz továbbmenni?

Van pár józan paraszti ésszel is felfogható szabály, amelyeket nem érdemes elfelejteni. A gombok segítségével keringhetünk az oldalon, amelyeket érdemes úgy elhelyezni, hogy szinte mindig könnyen megtalálhatók és felismerhetők legyenek. Szöveges gombok írják le, hogy hova is vezetnek, de az se árt, ha lehet őket használni. Veled előfordult már, hogy egy oldal legördülő menüjéből szerettél volna menüpontot választani, azonban az folyamatosan eltűnt mire rákattintottál volna? Ugye, milyen idegesítő? Te ne kövesd el ezt a hibát és kíméld meg az idegeskedéstől látogatóid.
 

Orientáció – Hol vagy jelenleg?

Rengeteg lehetőséged van helyzet meghatározásra, így nincs okod, hogy ne használd ezt a módszert. Kis oldalakon lehet, hogy elég egy nagyobb méretű vagy félkövér cím a menü szövegében, egy nagyobb oldalon használhatsz alcímeket vagy akár oldaltérképet azoknak, akik képesek elveszni.
 
A sorozat második részét ide, a harmadik részét ide kattintva olvashatod, de előtte ne felejtsd el +1-ezni ezt a részt is! :) 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!