Kommentek a weboldaladon a Facebook funkcióinak használatával. Érdemes használnod?
Szerző: mprof
Frissítve: 2020. március 11.
Van egy gondolatmeneted, melyet leírsz, és szeretnéd, ha potenciális vevőid, partnereid véleményeznék. A Facebookra egy egész cikket kitenni azért mégsem annyira jó. Ráadásul ezzel nem növeled a weboldalad tartalmát, ami pedig fontos lenne a keresőoptimalizálás miatt. A régi, regisztrálj be és komentelhetsz funkciók ma már nem működnek, mindenki egyszerűbbet szeretne. A megoldás a Facebook közösségi modul használata, ami jó lehetőség, de veszélyeket is rejt magában. Egy pár tanácsa arról, hogyan használhatod biztonságosan ezt a funkciót.
Azt már tudjuk, hogy a
közösségi média funkciókat, hangsúlyt helyezve a
facebook funkciókra be kell építeni a weboldalakba, hogy a lehető legegyszerűbb módon megvalósuljon a kétirányú kommunikáció a cég és a vásárlók között, a weboldal és az olvasók között. A weboldal információit a felhasználók ajánlhatják egymásnak, tetszésüket nyilváníthatják ki iránta, hozzászólást generálhatnak.
Ahogy azt
tegnapi cikkemben is leírtam, a negatív véleményekkel vigyázni kell, azokat kezelni muszáj. Ha ez a kommentelés azonban nem valós problémákat fed le, direkt támadás jellegű a konkurenciád esetleg személyes ellenségeid részéről, a helyzet máris más. Az kontrollálatlan kommentelési lehetőség magában hordozza annak a lehetőségét, hogy cikkeidre, termékeidre
spam jellegű negatív visszajelzés érkezik. Lássuk be, sokan vannak, akik csak azt várják, hogy hibázz, beleköthessenek munkádba, hiába dolgozol cégedért és próbálod vállalkozásodból a lehető legtöbbet kihozni az ügyféligényeket előtérbe helyezve.
Ezeket a hozzászólásokat a barátaik is látják, valamint a te vásárlói, olvasói köröd is, ezért nagyon fontos milyen visszacsatolásokat hagysz publikusan tartalmaidhoz kapcsolódóan.
Hogyan működik a weboldalba építhető Facebook komment funkció?
Jó ha tudod, hogyan is működik ez az egyébként nagyon hasznos funkció. Egyéni
facebook beállításoktól függően a megjegyzések automatikusan posztolódnak a kommentelő üzenőfalán, amit immáron minden barátja megtekinthet, ezzel további látogató generálódik oldalad, terméket, bejegyzésed iránt. Ez neked további látogatókat jelent, viszont a rosszindulatú kommentek negatív reklámot csinálnak céged, terméket, szolgáltatásaid számára.
Célszerű a weboldal adminisztrátoraként ezeket a megjegyzéseket moderálni, hiszen egyáltalán nem mindegy, mi terjed rólad az online világban. A kérdésekre válaszolj, a kétkedőket győzd meg, a pozitív visszacsatolást fogadd. A tartalmakhoz fűzött megjegyzések automatikusan láthatóak lesznek bárki számára, akik az oldalra érkeznek. Ha úgy érzed a megjegyzés sértő, a valóságot nem fedi, esetleg rossz híredet keltheti, töröld, esetleg ha a személyt érzed sértőnek, meg van a jogod, hogy kitiltsd az oldalról, ami annyit jelent, hogy a jövőben nem fűzhet hozzászólást oldaladhoz.
Hogyan követhetem az összes tartalmat a weboldalamon, hogyan lehetek gyorsabb, mint az ellenfeleim?
A Facebook előtti időkben a komment modul egyszerűen bele volt programozva a honlapmotorokba. Mint említettem, ezt a verziót ma már lusták használni az emberek, hiszen regisztrálni kell, e-mail címet megadni stb. Ezért könnyebb a Facebook kommentelés lehetőség használata a weboldaladon is. A honlapmotorba ágyazott funkció természetesen tudta, hogy ha kommentet írnak valamelyik tartalmadhoz, azonnal értesített e-mailben vagy akár sms-ben, megjelölve a komment pontos helyét. A Facebook esetében is beállíthatod, hogy a kommentekről kapj e-mailt, de ez a weboldalon történő kommentek esetében nem működik biztonságosan. Erre sokkal jobb módszer pl. az
Expedient Média által fejlesztett javascriptes alkalmazás, mely a weboldalba építve figyeli a Facebook kommenteket és értesít ha bármely tartalmadhoz hozzászóltak. A kis program ára (18.000.- Ft+áfa) bőven megérte nekem is, hiszen egy ellenséges támadás nagyságrendekkel nagyobb károkat tud okozni. Bármilyen módon oldod is meg a figyelést, tudj róla hogy hozzászóltak a tartalmadhoz. Alkalmazd a
negatív véleményekre alkotott szabályrendszert, egyértelműen
spam jellegű támadás esetében pedig a törlést és a tiltást.