Fogászati marketingkommunikáció: Így csináld jól

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hogyan kommunikálj hatékonyan a fogászati praxis növelése érdekében?

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A marketing művészet és tudomány. Ahhoz, hogy hatékony legyen, a marketingnek vonzónak kell lennie célközönséged számára azáltal, hogy megadd nekik a kívánt és szükséges információkat, és elég meggyőzőnek kell lennie ahhoz, hogy figyeljenek rád. Szóval, mi működik a legjobban, ha marketingkommunikációról van szó? Segítünk!

Fogászati marketingkommunikáció: Így csináld jól

Rövid és érhető üzenetek

Mindenekelőtt a marketingkommunikációnak érdekesnek és könnyen emészthetőnek kell lennie. A cél az, hogy az üzenetet sok unalmas technikai részlet nélkül juttassuk el. Olyan sok fogorvosi rendelőt látunk, amelyek rengeteg információval töltik meg marketingkommunikációjukat - különösen weboldalaikat. A leendő beteg szempontjából ez nagyon sok lehet. Jobb, ha kihagyod a legtöbb technikai információt, és csak a fontos részleteket emeled ki. Például, ha praxisodban van egy új, élvonalbeli berendezés, ahelyett, hogy felsorolnád az összes technikai részletet, magyarázd el, hogy ez milyen előnyökkel jár a betegek számára, hogy gyorsabbá, kevésbé invazívvá, biztonságosabbá teszi-e az eljárásokat stb. Ez az, amit a beteg tudni akar, nem pedig azt, hogy másodpercenként hány fényimpulzust bocsát ki a lézer. Ez különösen fontos a webhely kezdőlapja szempontjából, ahol gyorsan fel szeretnéd hívni a figyelmet, és cselekvésre szeretnéd ösztönözni a látogatókat. Az aloldalak jobban megfelelnek a részletesebb információknak.

Rendszerezés

Gondolj arra, hogy te hogyan böngészed a webhelyeket. Minden szót elolvasol? Nem valószínű. A legtöbb ember nem akar időt szánni egy teljes oldalnyi szöveg elolvasására. Gyorsan meg akarják találni a keresett információt, és hajlamosak figyelmen kívül hagyni azt, ami nem vonatkozik rájuk. Amikor az olvasó egy sűrű szöveggel szembesül, azonnal elbátortalanodik, és valószínűleg feladja. Ennek elkerülése érdekében használj címsorokat a bekezdések elválasztására, hogy a tartalmat olvasó személy könnyen azonosíthassa az őt érdeklő szakaszokat. A listák, feliratok és idézetek használata szintén jó módja annak, hogy az információkat kisebb darabokra bontsd, amelyek könnyen megtalálhatók az oldalon.

Használd a közösségi médiát a megfelelő módon

Ha bármelyik közösségi média platformon böngészel, akkor tudod, hogy sok vállalat jelen van és mindegyik megpróbál eladni neked valamit. Azok a cégek a legsikeresebbek, amelyek nem direkt értékesítenek. Csábító, hogy mindent értékesítési lehetőséggé alakítsunk, de a közösségi médiában az emberek információt gyűjtenek és böngésznek, nem vásárolni akarnak. Ne feledd, hogy az emberek azért mennek a közösségi médiába, hogy kommunikáljanak és szórakozzanak. Megközelítésünk az, hogy a közösségi médiát úgy kezeljük, mint a praxis megszemélyesítését és az emberek bevonásának módját. Azt tanácsoljuk praxisainknak, hogy ne vegyék mindig túl komolyan a közösségi médiát, és használják arra, hogy megmutassák, szeretnek szórakozni. Játékok, versenyek, közvélemény-kutatások és posztok olyan dolgokról, amelyek nem kapcsolódnak a fogászathoz. Például a rögtönzött képek és videók mind olyan módszerek, amelyek a praxis közösségi médiáját megközelíthetőbbé és vonzóbbá teszik.

Add el praxisod, ne szolgáltatásaid

A fogorvosi rendelők mindenütt megtalálhatók, és mindegyik nagyjából ugyanazokat a szolgáltatásokat kínálja, néhány kivételtől eltekintve. Hacsak praxisod nem nagyon specializálódott egy adott területre, a betegek számára nehéz megérteni, mi teszi egyedivé pusztán az online elérhető információkból. Amikor először találkozunk egy fogorvossal, mindig megkérdezzük tőle, hogy mit tesz annak érdekében, hogy kommunikálja a páciensek felé, hogy egyedi. Legtöbbjük nem igazán tudja, hogyan válaszoljon. Ha a marketingkommunikáció leginkább a praxis által kínált szolgáltatások típusaira összpontosít, és nem azokra a dolgokra, amelyeket a rendelő tesz annak érdekében, hogy a beteg élménye nagyszerű legyen, akkor hiányzik az egyediség. A közösségi média, a weboldal, valamint a blog mind kiváló lehetőségek arra, hogy megmutasd pácienseidnek, mi különböztet meg téged a többi fogászattól.

Marketing nem csak online

A marketing egy folyamat, amely magában foglal minden egyes beteginterakciót, akár online, telefonon vagy személyesen. A fogászatnak arra kell törekednie, hogy nagyszerű élményt nyújtson attól a pillanattól kezdve, hogy a páciens megkeresi. Például, ha egy beteg kitölt egy online űrlapot, hogy időpontot kérjen, van-e azonnali válasz, vagy ez a kérdés megválaszolatlan marad egy-három vagy több napig is? A beteg kérdésére adott gyors választ mindig értékelni fogják. Mivel a pácienseknek általában rengeteg fogorvosi rendelő közül választhatnak, könnyen továbbléphetnek egy másikra, ha nem reagálsz időben. Mindezek az interakciók fontosak, mert mind lehetőséget kínálnak a bizalom kiépítésére és arra, hogy megmutassák a betegeknek, hogy praxisod valóban kiemelkedő.

Ha praxisod odafigyel marketingkommunikációjára, és megérted, hogyan használd ki az összes lehetőséget a lehető legjobb élmény megteremtésére a beteg számára, akkor drámaian növelheted a sikeres beteginterakciók számát. 

Segítségre lenne szükséged fogászati marketingben? Keresd fel egészségügyi online marketing ügynökségünket és bízd ránk a páciensszerzést. Több, mint 20 éves egészségügyi marketing tapasztalatunkkal már számos fogászatnak segítettünk a páciensek növelésében. Kérd ajánlatunkat most! 
 

Gyakori kérdések

Hogyan növelheted fogászati rendelőd pácienseinek számát?

Online marketing eszközeid esetén fontos, hogy komplex stratégiát alkalmazz és ne csak egy-egy médiumot vagy eszközt használj rendelőd népszerűsítésére. Mind weboldalad, közösségi média felületeid, blogod fogászatod bemutatására szolgál. Ha komplexen működteted és odafigyelsz mindegyik eszköz előnyére, akkor sikerre viheted rendelőd. Egészségügyi marketing ügynökségünk pedig segít összefogni marketinged, ha nem tudod, pontosan hol akadtál el!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!