Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak - út a sikerhez!
Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak - út a sikerhez!
A Facebook-ot közel 1,6 milliárd ember használja. És mi a közös bennük?
Az, hogy mindannyian éhesek, és étkeznek valahol. Használjuk ki ennek előnyeit, és építsünk vállalkozásunk számára egy lojális vevőkört!
Hogyan építsünk ki egy stabil közönséget, amelyből potenciális vendégeink lehetnek?
#1 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Adj valamit- ingyenesen!
A közösségi média felhasználók nagyra becsülik, ha megosztod velük a tudásod egy részét, például receptek, vagy főzési tanácsok formájában.
Ezzel kifejezheted milyen fontosak számodra, és ők ezt értékelni fogják. Létrehozhatsz egy exkluzív csoportot, ahol csak az elkészítési módokat kommunikálod.
A recepteket érdemes videó üzenetben elkészítened, de ha elég felkészült vagy, élő bejelentkezésben is főzhetsz.
Íme, néhány ötlet:
SOS villámgyors süti receptek
A séf kedvenc édessége
Hogyan használd fel a maradék húsvéti sonkát?
#2 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Jutalmazd meg a legaktívabb Facebook követőidet!
Hetente, vagy havonta jutalmazd meg a legaktívabb Facebook rajongóidat. Hívd meg őket éttermedbe, hogy be tudjanak tekinteni a kulisszák mögé, és megkóstolhassák kedvenc ételeiket. Az eseményről készült fotókat posztold ki az oldaladon. Ez is növelni fogja közönséged elkötelezettségét.
#3 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Növeld közönséged aktivitását kérdések segítségével!
Ételeidről készített fényképes posztjaid mellé feltett kérdésekkel aktivizálhatod követőidet. Az emberek szeretnek ezekre válaszolni, és a válaszokkal a poszt elérése is javul.
Pld: Milyen gyakran fogyasztotok desszertet az ebédhez? Melyiket szeretitek jobban a spenótot vagy a sóskát?
Megkérdezheted a véleményüket is, pld. Milyen ételt hiányoltok a menüsorból? Az ilyen jellegű kérdésekkel azt fejezed ki, hogy fontos számodra a véleményük, fontos mit válaszolnak.
#4 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Ossz meg érdekességeket éttermedről!
Közölj olyan információkat, kulisszatitkokat, melyeket a laikusok nem tudhatnak. Ez szólhat bármiről, ami az éttermedhez köthető. Pld. Tudtad, hogy a kagylót egyenesen Franciaországból frissen hozzuk számotokra? Tudtad, hogy az étterem épülete pár évvel ezelőtt egy iskolának adott helyet?
Indíthatsz egy mini versenyt is találós kérdésekkel: Szerinted hány tojást használunk fel éttermünkben egy évben? Stb.
#5 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Vegyél részt mikrokörnyezeted közösségi életében!
Állj egy számodra fontos helyi ügy mellé. Szervezz ennek érdekében jótékonysági eseményt, és hívd meg rá rajongóidat!
#6 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Indíts recept versenyt!
Hirdess recept versenyt, a legjobbakat fotókkal közöld oldaladon. A legtöbb szavazatot elért ételt készítsd el éttermedben és legyen ez a hétvégi ajánlat! A készítésben részt vehet a nyertes beküldő – és a közös munkáról készített fotók szintén nagy reklám értékkel bírnak.
#7 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Figyelj a törzsvendégeidre!
Az visszatérő vendégeid a legfontosabbak. Létrehozhatsz számukra ismétlődő rendezvényeket, ahol lehetőséget biztosíthatsz, hogy ők kóstolják meg először az újdonságokat. Kialakíthatsz a rajongókból egy különálló Facebook csoportot ahol a számukra igénybe vehető kedvezményeket kommunikálhatod. A lehetőségek száma végtelen, próbálj ki minél több módszert, és ami beválik, azt használd rendszeresen!
#8 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Engedj betekintést a kulisszák mögé!
Az emberek szeretnek a színfalak mögé nézni, hogy lássanak olyan munkafolyamatokat, érdekességeket, melyeket egyszerű vendégként nem láthatnak. Mutasd meg munkatársaidat munka közben fotó vagy videó formájában. Készíthetsz „elkapott” pillanatokról, beszélgetésekről videót- hogy szemléltesd milyenek a munkás hétköznapok.
#9 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Hirdess!
A Facebook segítségével hatékonyan tudod elérni célcsoportodat, ha új vendégeket szeretnél invitálni éttermedbe. Marketing stratégiádba illeszd bele a Facebook hirdetéseket, és készíts pontos végrehajtási – és költségvetési tervet! Ellenőrizd a hatékonyságot. Hirdethetsz bármit- egyik posztodra is indíthatsz hirdetést, vagy akár egy eseményt is kiemelhetsz ezzel.
#10 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Legyen a Facebook oldaladnak vezetője!
Elfoglalt étterem tulajdonosként nem tudsz mindenre hatékonyan odafigyelni. Szerencsére a Facebook-on a posztok időzíthetők. De ez nem jelenti azt, hogy elég hetente egy-két alkalommal foglalkoznod vele! Az oldalon érkezett üzenetekre, hozzászólásokra, panaszokra azonnal reagálni kell – ezért ha van rá lehetőséged bízd meg vele egyik munkatársadat.
A marketing egy külön szakma, tehát ha úgy érzed eredménytelen a kommunikációd, vagy túl kevés a rajongód, ne habozz segítséget kérni profiktól!
Mi a legfontosabb teendő azért, hogy Facebook oldalad valóban hatékony legyen?
Gyárts folyamatosan olyan tartalmakat, melyek felkeltik olvasóid érdeklődését, és interakcióra ösztönzik őket. Következetesen és rendszeresen posztolj, készíts tervet előre, miket fogsz közzétenni.
Ha úgy érzed, jobban el szeretnél merülni a témában, akkor gyere el előadásunkra, melyben az új 2017-es digitális gasztromarketing trendeket fogjuk elemezni! Itt jelentkezhetsz!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.