A szállodaipar versenye soha nem volt ennyire kiélezett. A vendégek ma már több száz lehetőség közül választhatnak, és a döntés gyakran az érzelmi kötődésen alapul. A foglalási folyamat pedig egyre komplexebb: a potenciális vendégek számos digitális csato...
Hamarosan mindent elárulhat rólad a Facebook, ha nem vigyázol minden lépésedről tudni fognak! Elmondjuk, hogy kerülheted ezt el!
Az elmúlt hat hónapban a Facebook felhasználók egy kiválasztott csoportjának is lehetősége volt kipróbálni a Facebook új keresőmotorját, a Graph Search-t. Ez a funkció olyan, mint a hagyományos kereső csak jóval bonyolultabb. A lényeg az, hogy ez a keresőmotor indexeli minden felhasználó publikus posztjait, like-jait, fotóit, érdeklődési köreit és így tovább, hogy a lehető legpontosabb keresési találatok születhessenek. Miért veszélyes ez számodra? A kereső minden nyilvános tevékenységedet rögzíti, így ha azt valaki használja sokmindent megtudhat Rólad! De ne aggódj, tehetsz ellene, most eláruljuk mit és hogyan!

Indul a Graph Search (Közösségi Kereső)
Mostanáig csak egy privát réteg használhatta, viszont mostantól hétről hétre, szépen lassan mindenkinek elérhetővé teszik. Szóval, ha eddig vártál azzal, hogy elrejtsd a kínos dolgaidat a Facebookon, akkor most itt az idő, hogy megtedd ezt. Ha már régebben megtetted ezeket az óvintézkedéseket, akkor is azt javaslom, hogy nézd át még egyszer az adatvédelmi beállításaidat még mielőtt az egész világ előtt nyilvános lesz.
Graph Search, az adatvédelmi rémálom
Sokan hangoztatják, hogy a Graph Search egy igazi adatvédelmi rémálom lesz, hiszen azokat az információkat, amiket eddig nehéz volt megtalálni, azt az új kereső segítségével gyerekjáték lesz meglelni. Egy durva, de szemléletes példát felhozva tegyük fel, hogy 3 évvel ezelőtt valamilyen oknál fogva like-oltad egy szélsőséges iszlám pap mondjuk Anwar al-Awlaki fényképét, akkor most a neved és az arcod bármikor előugorhat, ha például az FBI vagy bárki más rákeres a Graph Search-ben mondjuk arra a kifejezésre, hogy „emberek akik like-olták Anwar al-Awlaki-t”
Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.2 millió rajongónk alapján Neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:
Facebook alapok tanfolyam!
Lehet védekezni a Facebbok-os közösségi kereső ellen!
Ha azt gondolod, hogy a Graph Search egy rémálom, mert mondjuk bárki láthatja az intim fotóidat, amit nem szívesen mutatnál meg idegeneknek, akkor van egy jó hírünk. Ha oda figyelsz, akkor ez nem történhet meg. Ugyanis a keresőmotor csak azokat az információkat és képeket látja rólad, amik egyébként is publikusak. Szóval, ha nem szeretnéd ország világ előtt kiteregetni a profilod intimebb részét, akkor akár most azonnal betudod állítani a facebook adatvédelmi beállításainak segítségével.
A közösségi kereső elleni védelem
Ennek van egy egyszerű és egy bonyolultabb módja. A viszonylag egyszerű módja hogy az adatvédelmi beállításokon belül megkeresed a „Régebbi bejegyzések korlátozása” gombot mellyel beállíthatod, hogy az összes régebbi posztodat kizárólag az ismerőseid láthassák. A bonyolultabb módot akkor kell választanod ha van olyan tartalom, amit mégis szeretnéd, hogy lássanak az ismerőseid ismerősei. Ebben az esetben az üzenőfaladon egyesével kell beállítanod, hogy mit szeretnéd elrejteni. Ezt a macerát azonban senkinek nem ajánlom…

1,2 millió rajongót kezelünk Facebook oldalinkon keresztül. Bízd ránk Facebook oldalad kezelését, vagy komplett online marketingedet, és a te oldalad is szárnyalni fog! Kattints ide és kérj ajánlatot, és készülj fel az ügyfelek dömpingjére!
Egyéb cikkünk a témában:
10 alapvető biztonsági tipp Facebook felhasználók számára
Kiemelt területeink
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.
A weboldal sütiket használ
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Előfordulhat, hogy a weblap egyes funkciói nem fognak megfelelően működni.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera