Amit a Google kézi műveletekről tudni érdemes - hivatalos forrásból!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > A Google elárulta, hogy hogyan kezeli a kézi műveletek felülvizsgálatát

A Google elárulta, hogy hogyan kezeli a kézi műveletek felülvizsgálatát


2020/03/27
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Akármennyire is igyekszik a Google egyértelművé tenni irányelveit a webmesterek számára, előfordulhatnak olyan esetek, amikor egy webhely nem felel meg a keresőóriás minőségi elvárásainak. Ezeket az eseteket a Google úgynevezett kézi műveletekkel „jutalmazza”.

Amit a Google kézi műveletekről tudni érdemes - hivatalos forrásból!

A kézi műveletekkel kapcsolatban sok kérdés merülhet fel egy webmesterben, de egy lelkes érdeklődőnek köszönhetően ezek közül többre is választ kaptunk John Muellertől, a Google „szóvivőjétől”.

 

Mik azok a Google kézi műveletek?

A Google nem csak algoritmusokat, hanem alkalmazottakat is használ a webhelyek minőségi ellenőrzésére. Amikor egy ilyen „minőségellenőr” úgy véli, hogy egy webhely nem felel meg a Google minőségi útmutatójában leírtaknak, akkor egy úgynevezett „kézi műveletet” vet ki az adott webhelyre (vagy annak bizonyos oldalaira).

 

A Google szerint a legtöbb kézi művelet azért kerül kiosztásra, mert a minőségellenőrök a keresőmotor indexének manipulálására utaló jeleket találtak egy webhelyen.

 

Ha webhelyed kézi műveletet kapott a Google-tól, akkor biztos lehetsz benne, hogy valami nincs rendben, és jó eséllyel ezt tartalmaid keresőtalálati pozíciói is megérzik majd. Ez az egyik legelső dolog, amit érdemes ellenőrizni, ha azt veszed észre, hogy forgalmad hirtelen a megszokott átlag alá csökkent.

 

Hol láthatom, hogy kézi műveletet kapott-e a webhelyem?

A kézi műveleteket a Google Search Console bal oldali oszlopában, a Biztonsági és kézi műveletek fül alatt találod. Ha vannak kézi műveleteid, akkor itt láthatod őket.

 

A Google általában jelzi, hogy milyen problémát talált a webhelyen, amit persze érdemes lesz kijavítanod. Miután elvégezted a javítást, ugyan ezen a felületen kérheted az adott kézi művelet felülvizsgálatát.

 

Kérdések és válaszok a kézi műveletekkel kapcsolatban

Mennyit foglalkoznak a Google ellenőrei a felülvizsgálatokkal?

Mint említettük, a kézi műveletekkel kapcsolatban számos kérdés merült már fel a webmesterekben, amelyeket egy Google Webmaster Hangout során John Mueller meg is válaszolt.

 

A kérdező első körben arra volt kíváncsi, hogy mennyi időt töltenek a Google „minőségellenőrei” a felülvizsgálati kérelmek elemzésével. A válasz így hangzott:

„Mivel ezek kézileg végzett felülvizsgálatok, egy kicsivel több időt fordíthatunk rájuk, de az internet nagy és korlátozott időnk van rá. Szóval általában az történik, hogy valaki nagyvonalakban néz meg egy webhelyet, és megpróbálja megállapítani, hogy több komolyabb probléma is jelen van-e rajta, amiket sok minden okozhat.

 

A hivatkozások már bajosabbak. Ezeknél a kézi ellenőr kétszer olyan alapos kell legyen, hogy meg tudja állapítani, hogy valószínűleg a webhely csinálta-e őket, vagy olyasmi ez, amit például egy versenytársuk követett el ellenük, vagy valaki, aki megpróbál kárt okozni nekik és bemocskolni őket ezekkel a hivatkozásokkal.

 

Aztán ha rájövünk, hogy nincs befolyásuk felettük, igyekszünk találni egy megoldást, hogy a későbbiekben figyelmen kívül hagyjuk ezeket a hivatkozásokat.

 

De valamivel több időt töltenek a webhely vizsgálatával is.”

 

A válasz alapján néhány hasznos pontot jegyezhetünk meg. Mint kiderült, a Google ellenőreinek nem csak egy-egy hibát kell figyelembe venniük, hanem kicsit közelebbről is meg kell ismerniük azt a webhelyet, amelyet ellenőriznek. Ha például gyanús linkekről van szó, megpróbálják kideríteni, hogy a webhely szándékosan szerzett-e ilyen kérdéses hivatkozásokat (hiszen akkor újra megtenné a későbbiekben is), vagy egy hiteles, becsületes cég-e, amit valaki megpróbál besározni a Google szemében, hogy csökkentse a rangsorolását.

 

A Google tehát igyekszik minél alaposabb és szigorúbb ellenőrzéseket végezni, persze csak a korlátozott időkereteken belül.

 

Mekkora csapat felel a kézi műveletekért a Google-nál?

Egy másik érdekes kérdés arra kereste a választ, hogy a Google több csapatot alkalmaz-e a különböző nyelvekhez, vagy csak egy nagy csapat felel a kézi műveletekért az Egyesült Államokban. Íme a (kissé szétszórt) válasz:

„Valóban több emberünk van erre, több helyen, több nyelvre… csak mert néha a webhelyeket nehéz értelmezni különböző nyelveken, és mert csak a hivatkozások számából nehéz megállapítani, hogy természetellenesek-e, vagy csak nem ismerik a nyelvet és nem tudják, hogy a legtöbb hivatkozás ugyan hasonlít-e egymásra, mert van bennük egy gyakori szó…

 

Szóval több csapatunk is van különböző helyeken, amik egyrészt valamivel fairebbé teszik a helyzetet a nemzetközi webhelyekkel szemben. Másrészt viszont ez azt is jelenti, hogy néhány nyelvre néhány helyen nem biztos, hogy annyi emberünk van, mint más helyeken. Szóval ez néha lelassítja a felülvizsgálati kérelmekkel kapcsolatos dolgokat.”

 

Milyen hamar érdemes reagálni a kézi műveletekre?

Ez egy fura kérdés, hiszen az ember amint problémát talál webhelyén, rögtön javítja azt, és máris jelzi a Google-nak, hogy szeretne egy felülvizsgálatot.

 

Ezzel kapcsolatban azonban kering egy elmélet a webmesterek között, miszerint ha valaki túl gyorsan kér felülvizsgálati kérelmet egy hivatkozásokkal kapcsolatos kézi műveletre, akkor azt a Google gyanúsnak véli majd.

 

A kérdező tehát arra volt kíváncsi, hogy van-e ennek valami valóságalapja:

„Nem. Ha küldünk neked egy kézi műveletet és fél órán belül kijavítod, akkor ez rendben van. […]

 

Különösen a hivatkozásoknál, sokkal fontosabb, hogy mindenütt rendet tégy, és néha ez kicsivel több időbe telhet.

 

De vannak különféle problémák, amiket könnyebb megoldani, például ha van egy beépülő modul a webhelyeden, ami gondot okoz, és csak el kell távolítanod ezt a modult és hirtelen minden megjavul.”

 

Tehát, ha kézi műveletet kap webhelyed, érdemes minél előbb megoldani a problémát, és rögtön ez után kérni a felülvizsgálatot.

 

Van-e különleges fontossági sorrendje a felülvizsgálati kérelmeknek?

Erre a kérdése John Mueller rövid válasza csupán ennyi volt:

„Nem, szerintem nincs.”

 

Visszatérnek-e egy későbbi ellenőrzésre a minőségellenőrök?

Egy másik érdekes kérdéssel a kérdező arra volt kíváncsi, hogy visszatérnek-e a webhelyre a minőségellenőrök az után, hogy felülvizsgálták a problémát. Lássuk a választ:

„Nem.

 

Az egyetlen dolog, ami történhet, hogy ha látjuk, hogy egy webhely oda-vissza ugrál, akkor a webes spam csapatunk megállapítja, hogy csak az idejüket vesztegetik vele.

 

Például, ha kijavítod a hibát, kérvényezed a felülvizsgálatot, aztán néhány héttel később ugyan az a probléma jelenik meg nálad, akkor az egy ilyen csiki-csuki állapot, és a webes spam csapat úgy dönt majd, hogy néhány hónapon belül visszanéz majd, ha a webmester eldöntötte, hogy mit akar.”

 

Mueller ezen kívül megjegyezte, hogy ha a webmester kijavít egy kézi műveletet, és a Google jóváhagyja ezt, akkor a Google részéről ezzel lezártnak tekinthető az ügy.

Google SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
749 298
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Felhasználói tartalom

Egy elszánt követőbázissal (vagy ügyfelekkel) rendelkező márka...

Visszatérítés

A visszatérítés azt jelenti, hogy egy vásárló...

Email szponzorálás

Mi is az email szponzorálás?   Az Email szponzorálás...

Megosztott IP

Mi is az a megosztott IP? Egy megosztott IP címről egyszerre több feladó is...

Veszteségvezető

Mit is jelent a veszteségvezető? Azok a termékek a veszteségvezetők,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.