





































































Google Cégprofil szállodáknak – Így optimalizáld tökéletesen adatlapodat
Google Cégprofil szállodáknak – Így optimalizáld tökéletesen adatlapodat
A Google 2018-ban megváltoztatta helyi keresőalgoritmusát, aminek köszönhetően a „szálloda + helynév” formátumú keresésekre alig jelennek meg a helyi hotelek webhelyei az organikus helyi találatok között.

Ezek helyét javarészt az online utazási irodák (OTA-k) vették át, a szállodáknak pedig csak a Google Cégprofil adatlapokból összeállított „hotel csomagban” van esélyük látható helyen megjelenni a releváns keresésekre.
A frissítés miatt tehát a szállodák kénytelenek voltak létrehozni egy Google Cégprofil adatlapot, ha meg akarták őrizni láthatóságukat a találatok között. Azonban más iparágakkal ellentétben a hotelek lehetőségei mindig is jelentősen korlátozottak voltak ezen a platformon.
Mi az a hotel csomag?
Hasonlóképpen a helyi csomaghoz, a hotel csomag egy adott területen található hoteleket és más szálláslehetőségeket jeleníti meg a Google organikus találatai felett.
Miben más a Google Cégprofil a szállodák számára?
Habár ugyanúgy a Google Cégprofil rendszerében hozhatók létre, a szállásszolgáltatók adatlapjai jóval kevesebb funkciót érhetnek el más kategóriákhoz képest:
Funkció Szálláshely-kategóriák Egyéb cégkategóriák
Név Igen Igen
Cím Igen Igen
Webhely Igen Igen
Foglalási URL Nem Igen
Étlap/szolgáltatási URL Nem Igen
Termékek Nem Igen
Leírás Nem Igen
Bejegyzések Igen Igen
Események Igen Igen
Ajánlatok Nem Igen
Termékbejegyzések Nem Igen
Fényképek Igen Igen
Foglalás gomb Nem Igen
Tulajdonságok Igen Igen
A korlátozások oka természetesen az, hogy a Google szeretne minél több hirdetési pénzt bezsebelni. A fent felsorolt funkciók letiltásával több hely jut az OTA-k számára az „árak összehasonlítása” és a „foglalás” blokkoknak.
A helyi csomag és a hotel csomag
A hotel csomag jelentősen eltér a helyi csomagtól, amivel sokan találkozhattak már. A hotel csomag felülete a Google Travelre épül, míg a helyi csomag alapja a Google Térkép.
A hotel csomag elrendezése kifejezetten a szállások felkutatását és lefoglalását könnyíti meg a felhasználók számára.
A hotel csomag továbbá többféle keresésre is megjelenhet, de ezeknek tartalmazniuk kell a „hotel”, a „szálloda”, a „szálláshely” szavakat vagy ezek változatait.
A hotel csomag algoritmusa
A hotel csomag rangsorolási szempontjai ugyanazok, mint bármely más Google Cégprofil adatlapé:
- Relevancia
- Távolság
- Szembetűnőség
A Google továbbá a kifejezetten szállodai témájú keresésekre igyekszik megjeleníteni a legrelevánsabb hoteleket, például:
- 5 csillagos szállodák [településen]
- szállodák [látványosság] közelében
- szállodák [valamilyen jellemzővel]
- szállodák [valamilyen felszereltséggel]
- a Google figyelembe veszi azt is, ha a felhasználó az árkategóriára is utal a keresésében
A felsorolt rangsorolási tényezőket többféleképpen is befolyásolhatod, ha on-site optimalizálást végzel bizonyos kifejezésekre.
Hogy működik a hotelkeresés a Google Térképen?
Szálláskeresés során az egyik legfeltűnőbb különbség az, hogy a helyjelölő tűk helyett árcédulák jelennek meg a térképen. Ezek általában a felsorolt OTA-k által kínált legalacsonyabb árak a felhasználó által megjelölt dátumtartományra.
Ilyen árcédulát csak azok a szállodák kapnak, amelyek egy OTA-n, vagy szállásfoglalást kínáló, a Google Ads szállodai kampányokat használó harmadik félen keresztül vannak jelen a rendszerben. Ellenkező esetben csak egy pötty jelöli majd a hotelt.
Hasonlóképpen, ha OTA-d vagy foglaláskezelőd nem adott meg szobaárakat a keresett dátumtartományra, akkor szintén csak egy pötty jelenik majd meg.
Fontos tehát, hogy minden napra legyenek áradataid, különben lényegében láthatatlanná válsz majd a térképtalálatok között. Célszerű együttműködni egy OTA-val vagy szállodahirdetéseket létrehozni a Google Ads rendszerében. Mindig kínálj naprakész adatokat a szabad szobák készletéről!
Hogyan hozz létre Google Cégprofil adatlapot szállodád számára
Manapság nagyon ritkák építenek vadonatúj hoteleket, ezért teljesen új adatlapok létrehozására sincs gyakran szükség. Új adatlapokat általában csak bed and breakfastek, vendégházak vagy kisebb szállások számára szokás kialakítani.
Ha nem egy ténylegesen új hotellel van dolgod (például egy létező tulajdon rebrandingjét végzed), akkor először meg kell keresned a korábbi adatlapokat. A tulajdon megvásárlásakor ideális esetben a hozzá tartozó Google fiókot is megkapod majd (a Cégprofillal és az ahhoz csatolt adatlapokkal együtt).
Ha valamilyen okból nincs hozzáférésed ehhez, akkor más lépéseket kell követned.
Lássuk, hogy mit kell tenned a helyzettől függően:
Egy új Google Cégprofil adatlap létrehozása
Ha egy vadonatúj szállodád van (ez a ritkább eset), akkor ugyan úgy kell létrehoznod és igazolnod az adatlapot, mint bármely más cég esetében. A Google még egy hasznos útmutatót is összerakott ehhez, kifejezetten szállodatulajdonosok számára.
Egy új szálloda esetében (vagy ha nincs jelentős online jelenléted) valószínűleg videós igazolásra lesz szükség. Íme néhány tipp ehhez:
- Legfeljebb 2 perc hosszú videót készíts.
- Ha a tulajdon bejárata egy utcáról közelíthető meg, akkor kezdd a videót az utcán és mutasd meg a cégért. Ez után sétálj be a bejáraton és menj egyenesen a recepcióhoz.
- Ha szállodád vidéki, félreeső és nem közvetlenül egy út mellett található, akkor kezdd a videót a bejáratnál, mutasd meg a cégért, lépj be a tulajdonba, majd menj egyenesen a recepcióhoz.
- Be kell bizonyítanod, hogy hozzáférsz a hotel üzleti felületeihez és területeihez. Mutasd meg a videóban, ahogy bejelentkezel a PMS-be, kinyitod kulccsal az iroda ajtaját stb.
- Ha ezek ellenére sem sikerül az igazolás, akkor fel kell venned a kapcsolatot a Google üzleti ügyfélszolgálatával.
Egy létező Google Cégprofil adatlap átvétele
Amennyiben egy létező adatlappal rendelkező szállodát veszel át, akkor három eset lehetséges:
1. Szálloda tulajdonjogának átadása
Ebben az esetben az előző tulajdonos átadja neked a fiók tulajdonjogát. Miután ezt elfogadod, az előző felhasználó tulajdonjoga megszűnik a fiókban.
2. Az adatlap igénylése megtörtént, de a tulajdonjog nem került átadásra
Megvásároltad a szállodát, minden átkerült a te nevedre, de elfelejtettétek megbeszélni a Cégprofil adatlap átadását.
Ebben az esetben be kell jelentkezned a Google Cégprofil felületére, és a Cég hozzáadására kell kattintanod (azon belül pedig az egy cég hozzáadására, nem importálnod kell).
Keresd meg és válaszd ki a szállodát, amihez hozzáférésre van szükséged. Ha a szállodát valaki már megigényelte akkor kattints a „Hozzáférés kérése” gombra.
A jelenlegi tulajdonosnak ekkor hét napja lesz elfogadni vagy visszautasítani a kérésedet. Ha az illető nem jelez vissza hét napon belül (például mert nem figyeli a fiókját), és a Google látja, hogy fiókod a szállodához tartozó domain igazolt tulajdonosa (a Google Search Console alapján), akkor az adatlap átkerül a te tulajdonodba.
Ha a jelenlegi tulajdonos megtagadja az átadást, akkor a Google emailben értesít majd erről. Az emailben lesz egy link is, amin keresztül fellebbezhetsz és elindíthatsz egy folyamatot a tulajdonjog megszerzése érdekében.
3. Nem igazolt adatlap
Ez egy egyszerű eset, amelyben igazolnod kell az adatlap tulajdonjogát telefonon vagy más módszerrel.
Ha szeretnéd elkerülni a videós igazolást (ez nem mindig lehetséges), akkor fontos, hogy egy olyan Google fiókon keresztül indítsd el az igazolási folyamatot, amely a szálloda webhelyének Search Console-jához is csatlakozik. Így meglehet, hogy elég lesz telefonon vagy emailen keresztül elvégezned az igazolást.
Új tulajdonos vagy rebranding esetében
Ha a szálloda, amivel dolgozol rebrandingre készül, akkor mielőtt elvégeznéd a tulajdonjog megszerzéséhez szükséges lépéseket és az adatlap rebrandingjét, íme néhány dolog, amin érdemes lesz elgondolkodni:
1. Milyenek az értékelések?
Ha pocsékok, akkor jobb lesz lezárni a meglévő adatlapot és újat létrehozni helyette. Mielőtt lezárnád az adatlapot, eltávolíthatod a meglévő telefonszámot és webhelyt, vagy módosíthatod azokat a saját adataidra a módosítási javaslat funkcióval.
2. Mely OTA-k szerepelnek a foglalási lehetőségek között?
Az adatlap nevének és részleteinek módosításával nem tűnnek le azonnal a felsorolt OTA foglalási lehetőségek. Ez azért van, mert az adatlap ügyfélazonosítóját figyelik, nem pedig a nevét vagy a csatolt webhely címét.
Minden OTA-t frissítened kell: értesítsd őket a névváltozásról (ha az OTA felületekhez is hozzáférést kaptál), vagy kérd meg őket, hogy távolítsák el a régi szállodát rendszerükből és készítsenek új adatlapokat és fiókokat az új névhez.
Amint túl vagy ezeken, az adatlapot lezárhatod és újat csinálhatsz helyette, vagy átadhatod a meglévő tulajdonjogát a rebranding céljából.
Tipp: Mindig érdemes ugyan azzal a Google fiókkal létrehozni a Cégprofil adatlapokat, amelyekhez a szálloda webhelyének Analytics fiókja, Search Console fiókja és Szállodahirdetés fiókja tartozik, mert ez segít bizonyítani a Google-nak, hogy minden entitás egymáshoz tartozik és te vagy a domain tulajdonosa.
Milyen Cégprofil funkciókhoz férnek hozzá a szállodai adatlapok?
Annak ellenére, hogy a szállodák funkciói jelentősen korlátozottak, mindenképpen megéri használni, frissíteni és felügyelni őket.
Az alábbi funkciókra kell odafigyelned szállodád Google Cégprofil adatlapján:
- Szolgáltatások
- Részletek
- Megnyitás dátuma (az a dátum, amikor a hotel először megnyitott)
- Fényképek
- Üzenetek
- Értékelések
Ezek közül néhányat elég csak egyszer megadni és utána nem kell többet foglalkozni velük, de a részleteket, a fényképeket és az értékeléseket folyamatosan kell figyelni és frissíteni.
A szálloda részletei
A szálloda részleteit rendszeresen ajánlott ellenőrizni és frissíteni, mert időnként a Google is változtat rajta, hogy mi érhető el a hotelek számára. Ezen kívül a felhasználók is kitölthetik helyetted ezeket az adatokat, ha üresen hagyod őket.
A szálloda részletei az alábbiakat tartalmazzák:
- Népszerű felszerelések
- Fenntarthatóság
- Egészség és biztonság
- Internet
- Étel és ital
- Szabályok és fizetés
- Tevékenységek
- Szolgáltatások
- Gyermekek
- Medencék
- Parkolás és utazás
- Wellness
- Akadálymentesség
- Üzlet és rednezvények
- Kisállatok
- Szobák felszereltsége
Ezek a részletek korábban két külön kategóriára voltak szétosztva – egy a szálloda egy pedig a szobák tulajdonságai részére – de ezeket idővel összevonták.
Felszereltség
A szálloda felszereltségeit közvetlenül a Google Cégprofil adatalap vezérlőpultján kapcsolhatod be vagy ki. Ugyanez a Tulajdonságok szakaszban is megtalálható.
A legtöbb ezek közül a szálloda részletei között módosítható, habár egyes adatokat még mindig közvetlenül az OTA webhelyek szolgáltatnak.
Ha a tulajdonságokat még sosem állítottad be vagy kezelted, akkor az OTA-któl kapott információk alapján állítja be őket a Google. Ha később frissíted őket, akkor némi időbe telik majd, hogy a változások láthatóvá váljanak.
Amiket nem tudsz magadtól megadni, azokról az OTA-kkal kell beszélned, hogy módosítsák őket saját webhelyeiken, majd a Google Cégprofil ügyfélszolgálattal, hogy frissítsék le ezeket az adatokat az OTA-k webhelyeiről.
Kiemelések
Nem állíthatod be saját magadnak a kiemeléseket – ezeket a Google a vélemények alapján állítja össze. A rendszer azt figyeli, hogy ki emleget „kiemeléseket” a vélemény szövegében, vagy miket választott ki a vélemény beküldésekor.
A szálloda besorolása
Ha a Google hozzáfér a szálloda országának hivatalos besorolásához, akkor ezt fogja használni. Ha nem, akkor az OTA-któl származó információkra támaszkodik majd.
Ha szállodád besorolása helytelenül jelenik meg (pl. 4 csillagos helyett 3 csillagosként), akkor ellenőrizd az ország hivatalos besoroló szerve által feltüntetett adatokat, és hogy mit mutatnak az OTA-k.
Ez után fel kell venned a kapcsolatot a Google Cégprofil ügyfélszolgálatával, hogy kézileg frissítsék a besorolásodat.
Nyitvatartás
A 3, 4 és 5 csillagos szállodák általában 0-24 órás nyitvatartást kínálnak, ezért erre kell beállítani őket. Ha recepciód bezár egy bizonyos időszakra, és ilyenkor a vendégek kulccsal vagy kártyával léphetnek be a szállodába, akkor ez alapján állítsd be a zárvatartási órákat.
Lejjebb további időszakokat is beállíthatsz, például a lehetséges hozzáférés időszakát (ami 0-24 is lehet kulccsal).
Szobafoglalási linkek
Ahhoz, hogy megjelenjen egy OTA foglalási hivatkozása az adatlap alatt, természetesen jelen kell lenned az adott ügynökség webhelyén is. Az árak megjelenítéséhez az OTA-nál és foglalási rendszeredben is meg kell adnod a szobák árait.
Ha saját foglalási linkedet is szeretnéd feltüntetni, akkor integrálnod kell saját foglalási rendszeredet a Szállodahirdetések API segítségével, vagy egy olyan foglalási szolgáltatót kell használnod, amiben ez az integráció alapból jelen van.
A Google az ingyenes integrációt is lehetővé teszi egyes szállodák számára.
Fontos, hogy még a saját linkedre is be kell állítanod egy közvetítői díjat (ajánlattételt) a Google Szállodahirdetések felületén. Tehát akkor is fizetned kell a Google-nak, ha a felhasználó a saját foglalási linkeden keresztül foglal szállást tulajdonodban.
A szállodában található üzletek
A szállodák a bennük üzemelő üzleteket is feltüntethetik a Cégprofil adatlapjukon – ilyenek például a saját étterem, a bár, az edzőterem vagy a wellness részleg.
A szállodában található üzletek helyét kifejezetten így is kell megjelölni. Mivel azonban erre a vezérlőpulton nincs lehetőség, muszáj leszel a felhasználók számára fenntartott módosítási javaslat funkciót használni.
Fényképek
A Google Cégprofil adatlapokra feltöltött képeket sokan látják, és jelentősen befolyásolják a felhasználók vásárlási döntéseit. Íme néhány tipp, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőlük:
- Ellenőrizd rendszeresen a felhasználók által feltöltött képeket és jelentsd a kifogásolhatókat
- Amikor csak teheted, helyezz el valamilyen márkajelzést képeiden
- Használj egyedi képeket az adatlapodon (és ne oszd meg ezeket az OTA-kkal)
- Ügyelj rá, hogy a képek nagy felbontásúak és jó minőségűek legyenek
Ha a korábbi tulajdonos is töltött fel képeket a szállodáról az adatlapra, mielőtt az átkerült hozzád, a vezérlőpulton a Fényképek kezelése opciót választva törölheted ezeket.
Szolgáltatások
A Google Cégprofilok adatlapjain is van egy külön rész a szolgáltatásoknak, azonban ezek nem jelennek meg a keresőtalálatok között – ellenben a más cégtípusokkal.
Ilyen szolgáltatások lehetnek például a délutáni tea, a szobába igényelhető masszázs, a helyi idegenvezetések, a kutyasétáltatás, a babysitting, és így tovább.
Mindenesetre ajánlott megadni a kínált szolgáltatásokat, hiszen a későbbiekben a Google talán ezeket is megjeleníti majd a kereső felhasználók számára.
A szolgáltatáskategóriákat az általad kiválasztott kategóriatípusok alapján kínálja fel a rendszer, és ezeken belül választhatod ki a konkrét szolgáltatásokat.
Bejegyzések és események
Egy ideje már a szállodai adatlapok is használhatják a Cégprofil bejegyzések és események funkcióját. További funkciókra nem igazán lehet számítani, mert a Google nem szeretné, ha a szállodák a hirdetőket megkerülve reklámozhatnák kínálatukat az érdeklődőknek.
Ennek köszönhetően valójában még a bejegyzések és események funkció is csak korlátozottan érhető el a szállodáknak.
A hotelek például létrehozhatnak helyi bejegyzéseket, amelyekkel releváns, aktuális információkat kínálhatnak az ügyfeleknek. Ilyenek például a felszerelések vagy szobák felújítása, és olyan események beharangozása, amelyek a tulajdon területén kerülnek majd megrendezésre.
A szállodák azonban nem készíthetnek olyan bejegyzéseket, amelyek különleges ajánlatokra, akciókra, promóciókra utalnak vagy linkelnek.
Hogyan lehet sikeres szállodád a Google Térképen
Mint láthattad, a Google Cégprofil nem kínál túl sok lehetőséget a szállodáknak adatlapjaik optimalizálására. Használd ki az összes rendelkezésedre álló eszközt, mindig kínálj naprakész információkat felszereltségedről és rendszeresen ossz meg friss képeket is.
Íme néhány további taktika, amiket bevethetsz a legjobb eredmények érdekében.
Ügyelj rá, hogy webhelyed összhangban legyen adatlapoddal
A szállások elhelyezkedése nagyon fontos az utazók számára, ezért győződj meg róla, hogy tulajdonod helyadatai pontosan szerepeljenek webhelyeden, és add meg őket a Google-nak is.
Amennyiben szállodád csak egyetlen helyen van jelen, tüntesd fel annak nevét, címét és telefonszámát webhelyed „Kapcsolat” oldalán, illetve az összes oldal láblécében.
Amennyiben szállodád márkája több helyen is jelen van, készíts külön oldalt mindegyik tulajdon számára webhelyeden, és tüntesd fel rajtuk pontosan ugyan azokat az adatokat, mint Cégprofil adatlapodon.
Optimalizálj okosan
Mint fentebb elhangzott, manapság nagyon nehéz jól rangsorolni a „szálloda + helynév” keresésekre.
Ezekre természetesen továbbra is optimalizálnod kell, de megéri figyelmet fordítani azokra a területekre is, ahol sokkal több esélyed van előkelő pozíciókat elérni a találatok között.
A kulcsszócélzáshoz például az alábbiakat használhatod fel:
- Szabadidős lehetőségek
- Esküvői rendezvényhelyszín
- Konferenciahelyszín
- Étel- és italkülönlegességek
- A szálloda különleges elhelyezkedése
A tulajdon és szállásaid
Szálláskínálatodat többféleképpen is hasznosíthatod az alábbiak alapján:
- Típus: Milyen vízpart, hegy, emlékmű vagy park van a szálloda szomszédságában? Emeld ki ezeket tartalmaidban.
- Tulajdonságok: Hány hálószobát kínálnak szobáid? Ideálisak lehetnek családok számára? Van úszómedencéd? Esetleg óriási kádak a fürdőszobákban?
- Kinek szánod: Kiknek a legmegfelelőbb választások egyes szobáid? Ha van egy konkrét célközönséged, akkor ezt se felejtsd el megemlíteni.
- Kihasználás: Mi mindenre használható tulajdonod? Például van elég hely egy kisebb vagy akár nagyobb esküvő megtartására? Esetleg hosszútávú ott tartózkodásra is megfelelők szobáid?
Szabadidős lehetőségek
Ne felejtsd, hogy az edzőterem, a wellness és hasonló felszereltségek is saját adatlapokat kaphatnak a Cégprofil rendszerében. Ezeket aztán további releváns helyi kulcsszókkal optimalizálhatod.
Helyszín
Optimalizáld releváns oldalaidat és az azokat támogató tartalmakat:
- A hellyel kapcsolatos információk az esküvők és konferenciák vendégeinek
- Parkolással, tájékozódással és más környező tudnivalókkal kapcsolatos információk
Helyszín
Válj a környék helyi információforrásává:
Helyszín
Kínálj információkat az utazásukat tervező érdeklődőknek:
- Híres valamiről a környék? Itt élt egy neves történelmi személy vagy sajátos konyhája van?
- Mit kell tudni az időjárásról és a helyi éghajlatról? A külföldi vendégekre is gondolj!
Látnivalók és egyéb lehetőségek
Sokan azért utaznak egy helyre, hogy felfedezzék az ottani látnivalókat és lehetőségeket. Kínálj róluk információkat az érdeklődőknek, hogy a te szállodád blogja/webhelye jelenjen meg nekik, amikor ezekről próbálnak tájékozódni.
Gyakori kérdések
Mi az a Google Cégprofil?
A Google Cégprofil (korábbi nevén Google My Business) egy ingyenes eszköz, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy megjelenjenek a Google Keresőben és a Google Térképen. Ez egyfajta online névjegykártya, amely segít a helyi vállalkozásoknak kapcsolatba lépni az ügyfeleikkel.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.