Tudd meg, kik látogatják weboldaladat, és mit csinálnak ott, avagy a Google Analytics alapjai és a tanfolyam ár

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Tudd meg, kik látogatják weboldaladat, és mit csinálnak ott, avagy a Google Analytics alapjai

Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Ha honlapot üzemeltetsz, elengedhetetlen, hogy figyeld annak forgalmát, értékeld és elemezd a változtatások, akciók hatásait, kövesd látogatóidat, és ez alapján fejleszd tevékenységedet, honlapodat. Régen a weblapkészítők adtak pénzes, fizetős látogatottság elemző szoftvereket, ma azonban ezért már nem érdemes fizetnünk, hiszen itt van a Google Analyitics, azaz a Google által biztosított ingyenes analitikai program. A Google Analytics-szel bármely oldalunk adatait mérhetjük a Facebook Insights-hoz hasonlóan, ám itt sokkal mélyebb elemzésekbe is merülhetünk. Ezeket a mélyebb elemzéseket tanfolyamainkon elsajátíthatod, de az alapokat magad is megtanulhatod, ebben segít a következő cikkünk. Google Analytics tanfolyam.
 
Tudd meg, kik látogatják weboldaladat, és mit csinálnak ott, avagy a Google Analytics alapjai

 

Googlye Analytics alapok

A Google Analytics mérőkódját honlapkészítő céged, vagy ha te is értesz ilyen szinten a programozáshoz, akár magad is beillesztheted a forráskódba. Azt, hogy ezt hova és hogyan kell beilleszteni, a regisztráció után maga az Analytics is megmutatja. Regisztrálnod kell tehát egy Analytics fiókot, beilleszteni a kódot, és már megy is a mérés. Miket mér majd az Analytics fiókod, és azt hogyan kell értelmezni? A következőkben leírjuk! 
 
 
 

Ha részletesebben is érdekelnek a Google Analytics elemzései, a látogatók megértése és egy hatékonyabb honlap létrehozása, üzemeltetése, gyere el Honlapüzemeletetés hatékonyan tanfolyamainkra, és élvezd, hogy honlapod pénzt termel neked! Kattints ide, és jelentkezz most! 

 
 
 

Látogatások

Egy látogatásnak az számít, ha valaki megnéz legalább egy oldalt honlapunkon. Ha ugyanez a személy később visszatér oldalunkra, az már két látogatást jelent. Célunk, hogy ez a szám folyamatosan nőjön. Amennyiben nő ez a szám, az két dolgot is jelenthet: látogatóink még több látogatót vonzanak, vagy visszatérő látogatóink vannak. 
 

Oldalmegtekintések

Holnapunk főoldalán kívül (ha nem microsite-ról beszélünk) több aloldalunk is lehet. Az oldalmegtekintések száma összes oldalunk megtekintésének összegét jelöli. Ha egy személy megtekinti főoldalunkat, és azon kívül három aloldalt, összesen néggyel emeli oldalmegtekintéseink számát. Ha növekedik ez a szám, az ismét két dolgot jelenthet: több látogató érkezik oldalunkra, vagy látogatóink egyre több aloldalt tekintenek meg. 
 

Oldal/látogatás

Ha oldalmegtekintéseink számát elosztjuk a látogatások számával, megkapjuk, hogy látogatásonként átlagosan hány oldalt tekintenek meg. Ha ez a szám nő, az oldalmegtekintések száma nő látogatásonként.
 

Visszafordulások aránya

Ez a százalékban kifejezett adat arra utal, ha egy látogató megtekinti főoldalunkat, ám további aloldalakat nem néz meg, vagyis visszafordul oldalunkról. Egy ilyen látogató megtekintés/látogató száma 1 lesz. Ezen számunk csökkentése a lényeg, minél több aloldalunkat nézik meg látogatásonként, annál jobb.
 

Látogatás átlagos időtartama

Ez a szám mutatja meg, hogy egy-egy látogató mennyi időt tölt oldalunkon. Ez a szám azonban nem mindig tükrözi pontosan azt az időt, amit látogatóink aktívan töltenek nálunk. Mivel azt nem tudja mérni az Analytics, hogy mi valóban az oldalon tartjuk tekintetünket, vagy csak ott hagytuk gépünket miközben mi kiugrottunk a konyhába, ezért is nehéz valóban megmondani ennek a számnak a pontosságát. Azonban, ha ez a szám nő, akkor biztosak lehetünk benne, hogy látogatóink számukra érdekes tartalmakat találtak nálunk, és aktívan töltik idejüket.
 

Új látogatók

Ez a százalékban megadott szám jelenti, hogy összes látogatónk közül melyek új látogatóink. Ebben az adatban sem bízhatunk meg teljesen, mérésekor hibák fordulhatnak elő. Oldalunk promotálásakor nőhet ez a szám, ezzel jelezve promóciónk sikerességét.
 

Forgalomtípusok

Itt azt láthatjuk, hogy az oldalunkra érkezők honnan is érkeznek valójában. A közvetlen forgalom azokat jelenti, akik a böngészősávba beírják oldalunk címét, esetleg könyvjelzőként nyitják meg oldalunkat. A hivatkozás alapján érkezők valamely más oldalon a mi oldalunkra mutató linkre kattintva érkeznek hozzánk. A keresőkből származó forgalom azok számát mutatja, akik valamilyen keresőmotor használata után találtak oldalunkra, és onnan érkeztek hozzánk.
A ránk hivatkozó oldalakon megtekinthetjük azt is, hogy mely oldalak mutatnak ránk, és azokon belül honnan, és mennyien érkeztek.
 
 
Ezek csupán az Analytics legalapvetőbb funkció, ezeken kívül még biztosan találunk számunkra hasznos adatokat, melyek ismertetéséről még rengeteget írhatnánk. Akit érdekel a keresőoptimalizálás, esetleg komolyabban foglalkozik vele, annak is ajánlatos megismerkednie a Google szolgáltatásával, mert a Webmaster-rel együtt remekül használhatjuk fel oldalunk elemzésére, futtatására és látogatóink számának növelésére.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!