Google Analytics 4 - Útmutató marketingeseknek

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Google Analytics 4 - Útmutató marketingeseknek

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Google Analytics 4 és a Universal Analytics bemutatása, különbségek. Miben újít a Google Analytics 4? Hogyan válts át Google Analytics 4-re a UA-ról? Mutatjuk! 

Google Analytics 4 - Útmutató marketingeseknek

2023 július 1-én a Google Analytics minden felhasználója automatikusan átkerül a legújabb verzióra, a Google Analytics 4-re (GA4). A Google ezzel egyidőben megszünteti a jelenlegi Google Analytics szolgáltatást, amelyet Universal Analytics (UA) néven is szokás emlegetni. A Google Kereső felhasználói természetesen semmit nem vesznek majd észre ebből, a cégeknek és marketingeseknek azonban jelentős változásokhoz kell majd igazodniuk az új felületen. 

 

Az alábbiakban a Google Analytics 4 legfontosabb újításairól lesz szó. 

 

Mi az a Google Analytics 4? 

A Google Analytics az online marketingesek egyik legfontosabb eszköze az online tevékenységek nyomon követésére. Ha korábban használtad már a Google Analytics jelenlegi verzióját (Universal Analytics), akkor a Google Analytics 4 is ismerős lesz majd. 

 

Mi a legnagyobb különbség a Universal Analytics és a Google Analytics 4 között? 

A GA4 egy egészen más elven végzi az adatok összegyűjtését, és munkamenetek (látogatások) helyett eseményekre összpontosít. Ez lehetővé teszi a felhasználók asztali és mobiladatainak összefűzését, megkönnyítve ezzel a platformok közötti követésüket. A GA4 továbbá szem előtt tartja, hogy a felhasználók egyre szigorúbban veszik az adatbiztonságukat, különös tekintettel a sütik által végzett nyomkövetésre. 

 

A Google Analytics 4 már most használható, és az új tulajdonságok létrehozásakor ez az alapértelmezett eszköz – sok marketinges azonban továbbra is a Universal Analyticset használja. Mivel az átállás gyakorlatilag mindenkit érint, számtalan marketinges kénytelen újratanulni a legfontosabb mutatókat. Aki 2023 július 1-ig nem frissít a Google Analytics 4-re, az ettől a dátumtól kezdve mindenképpen kénytelen lesz az új verziót használni –érdemes tehát már most megismerkedni vele. 

 

Használ sütiket a Google Analytics 4? 

 

Ez egy trükkös kérdés. 

 

Ha az elmúlt évtizedek során foglalkoztál valamennyit is az online marketinggel, akkor nagyon is jól tudod, hogy mennyire fontos szerepet játszanak a sütik az online tevékenységek mérésében és márkád hirdetésében. Nehéz tehát belegondolni, hogy a Google a feje tetejére készül állítani ezt az egészet. 

 

A helyzet az, hogy a GA4 első személytől származó sütiket használ, miközben korlátozza a harmadik felektől származó sütiket. A GA4 továbbá „jeleket” is használ majd a méréshez – ezek az olyan webhelyek és alkalmazások munkamenet-adatai, amelyeket a Google össze tud kötni azokkal a felhasználókkal, akik bejelentkeztek a Google fiókjukba és bekapcsolták a hirdetések személyre szabását. 

 

De miért? Szóval, ami sütiket illeti… 

A sütik segítenek emlékezni böngészőprogramod számára, hogy milyen webhelyeken jártál és hogy mi mindent csináltál ezeken a webhelyeken. Ezeket az adatokat a webhelyek is kiolvashatják a böngészőben tárolt sütijeidből, ezért tűnhet úgy, hogy „emlékeznek” rád, amikor újra meglátogatod őket. A sütik teszik lehetővé továbbá a felhasználói élmény személyre szabását, illetve a felhasználói aktivitás nyomon követését is a marketingesek számára. 

 

A harmadik felektől származó sütik egyedieknek számítanak, mert képesek az adott tulajdonon (webhelyen) túl is nyomon követni a felhasználókat az interneten. A harmadik felek sütijeinek hirdetésekre való felhasználása egy egész iparággá nőtte ki magát, azonban ezt a módszert az utóbbi években egyre több törvényhozó szervezet és tudatos felhasználó is elítélte. Amikor aztán az 2018-ban érvénybe lépett a GDPR (az EU általános adatvédelmi rendelete), a világ harmadik felektől származó sütikhez való hozzáállása jelentősen megváltozott. 

 

Azzal, hogy nem támogatja a harmadik felek sütijeit, a GA4 valójában leelőzi a Google Chrome böngészőjét, amely 2023 végéig támogatja majd ezeket a sütiket. 

 

A Google azonban nem csak az adatvédelmi kérdés miatt hagyja maga mögött a harmadik felek sütijeit. Ahogy egyre többen interneteznek mobileszközeikről, egyre kevesebb felhasználó használ alkalmazásokat a helyett, hogy webhelyeket látogatna meg. Ez egy jelentős változás, ami már hosszú évek óta zajlik. Ez a jelenség, illetve a harmadik felek sütijeinek kiiktatása alapján a Google arra jutott, hogy a Universal Analytics nem lesz képes lépést tartani ezekkel a változásokkal. 

 

A Google Analytics 4 és a Universal Analytics 

 

GA4 vagy Universal Analytics – Melyiket használjam? 

 

Jelen pillanatban még a felhasználóké a választás, hogy a GA4-et vagy az UA-t szeretnék-e használni. Ha egy új Google Analytics tulajdont hozol létre, akkor az már a GA4-et használja majd alapértelmezettként, de a beállítások között az UA-t is választhatod. 

 

Egyelőre érdemes mind az UA, mind pedig a GA4 felületen létrehozni ugyan azt a tulajdont, méghozzá több okból is: 

 

Habár már nem bétaverzióként használható, a GA4 továbbra sem tekinthető egy kész eszköznek – a Google folyamatosan fejleszti és bővíti új funkciókkal. Ha tehát most váltasz az új verzióra, akkor nem feltétlenül a hiteles „GA4 élményt” tapasztalhatod majd meg. 

 

A Universal Analytics mutatói nem teljesen azonosak a GA4 mutatóihoz. Ha párhuzamosan használod mindkettőt, akkor látni fogod, hogy mely mutatóidat hogyan érintik a változások, és ehhez igazíthatod majd jelentéseidet. Ha például eddig a visszafordulási arány alapján próbáltad megítélni egy oldal teljesítményét, akkor a GA4-ben ezt már nem teheted majd meg. E helyett az „Aktivitási arány” mutatót látod majd, ami nem feltétlenül egyezik meg a visszafordulási aránnyal, mert időkorlátot használ a méréshez: 

 

Universal Analytics – Visszafordulási arány:

Azon egyoldalas munkamenetek százaléka, amelyek során semmilyen interakció nem történt az oldalon. Egy visszaforduló munkamenet hossza 0 másodperc. Ha például egy felhasználó megérkezik webhelyedre és percekig olvasgatja a főoldal tartalmát, de egyetlen linkre sem kattint rá, és egyetlen interakciónak számító eseményt sem indít el, akkor ez a munkamenet visszafordulásnak számít majd. 

 

Google Analytics 4 – Aktivitási arány:

Az aktív munkamenetek aránya. Aktívnak számít minden olyan munkamenet, ami 10 másodpercnél hosszabb, vagy ami közben konverziós esemény vagy legalább két oldal- vagy képernyőmegtekintés történt. 

 

Amennyiben olyan harmadik felektől származó eszközöket használsz, amelyek a Google Analytics jelenlegi Universal Analytics verziójával integrálódnak, de még nem kompatibilisek a GA4-gyel, akkor átmenetileg ezeket is elveszíted majd. 

 

Ha jelentéseidben UA és GA4 adatokat is felsorolsz, akkor ügyfeleid is hozzászokhatnak az új GA4-es statisztikákhoz, mielőtt 2023-ban végleg eltűnnének az UA jelentések. 

 

Előbb vagy utóbb mindenki a Google Analytics 4-et használja majd, de ez nem jelenti azt, hogy most azonnal kötelező (vagy érdemes) lenne mindenkinek az új verzióra váltania. 

 

Mi újat kínál (és mit vesz el) a Google Analytics 4? 

Egy ekkora változás után mindig vannak olyan dolgok, amelyek fejlődésnek tűnnek, és olyanok, amelyek visszalépéseknek. Idővel te is kitapasztalod majd, hogy hogyan érintik ezek a változások saját cégedet vagy ügyfeleidet, de egyes újítások hatását már most láthatjuk. 

 

Miben újít a Google Analytics 4? 

Eseményalapú nyomkövetés: Ez valójában a lentebb található „mit veszítesz” szakaszba is kerülhetne attól függően, hogy mennyire kedveled a UA jelenlegi munkamentek és oldalmegtekintések alapján végzett követését. Az eseménykövetés azonban összekapcsolja egymással a webes és alkalmazás aktivitást, és ezzel egy sokkal átfogóbb képet kínál a felhasználók viselkedéséről. 

 

Jobb jelentések és elemzés: A GA4 a Google Data Studióból is átvesz néhány jelentési sablont, megkönnyítve ezzel az egyedi jelentések létrehozását. 

 

Automatikus statisztikák: A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás kiemelik a legújabb statisztikákat. 

 

Mit vesz el a Google Analytics 4? 

Korábban összegyűjtött adatok: A Universal Analytics segítségével összegyűjtött adatok (és címkék) nem kerülnek át a GA4-be. A GA4 használatához egy teljesen új tulajdont kell létrehoznod, amiben nem szerepelnek majd a UA adatok. 

 

Konverziók: Mivel a GA4 máshogyan méri a konverziókat, ezeket is újra be kell majd állítanod az új felületen. 

 

Nézetek: A GA4 jelenlegi verziójában nincsenek nézetek, amiket a UA-ban sokan előszeretettel használnak különféle tesztek elvégzésére és szűrők alkalmazására. 

 

A szűrők és egyéni dimenziók korlátozása: Az IP és webtárhelyszűrés korlátozásra vagy kivezetésre került, és az egyéni dimenziók közül is csak 50 állítható be. 

 

Harmadik felek integrációi: A UA-t használó integrációk (e-kereskedelmi platform, CRM stb.) nem működnek majd, amíg nem frissítik őket a fejlesztőik a GA4-re. 

 

Ellenőrizd, hogy a harmadik felektől származó eszközeid készen állnak-e a GA4-re 

 

Mindenképpen nézz utána, hogy mely ügyfeleid adatai kerülnek át a Google Analyticsbe, vagy mely ügyfeleid szerzik adataikat többek között a Google Analytcsról. 

 

Amíg hozzáférsz mind a UA-hoz, mind pedig a GA4-hez, nézz rá ügyfeleid harmadik felektől származó eszközeire is. Vizsgáld meg, hogy működnek-e már a GA4-gyel és hogy hogyan változik az integrációjuk. 

 

Mindez segíthet elkerülni, hogy ne érjenek kellemetlen meglepetések a váratlan adatvesztések miatt 2023 júliusában. 

 

Hogyan válts át Google Analytics 4-re a UA-ról 

Ha egy tulajdonban már most használod a Universal Analyticset, akkor nagyon könnyű lesz hozzáadni a GA4-et. A részletes utasításokat a Google hivatalos útmutatójában találod meg. 

 

A lépések nagyvonalakban a következők: 

  1. Jelentkezz be saját Google Analytics fiókodba (vagy egy ügyfeledébe) egy szerkesztő jogú felhasználóként. 
  2. Keresd meg az Adminisztrálás felületet és válaszd ki a kívánt fiókot. 
  3. Válaszd ki azt a UA tulajdont, amihez szeretnéd hozzáadni a GA4-et. 
  4. Kattints a „GA4 beállító asszisztens” opcióra. 
  5. Válaszd a „Szeretnék létrehozni egy új Google Analytics 4-tulajdont” opciót. 
  6. Nyomj a „Tulajdon létrehotása” gombra. 
  7. A beállítási asszisztens beállítja neked az új GA4 tulajdont a meglévő UA tulajdon alapján. 
  8. Győződj meg róla, hogy az új gtag.js címke jelen van az oldaladon, vagy ellenőrizd az adataidat 30 perc múlva, és nézd meg, hogy a címke továbbítja-e az adatokat a GA4 tulajdonba. 
  9. Keres meg az új GA4 on-page címkét az Adminisztrálás > Tulajdon felületen, majd kattints az Adatfolyamok > Web opcióra, és a „Címkézési utasítások” alatt válaszd az Új on-page címke hozzáadása > Globális webhelycímke (gtag.js) opciót. 

 

Egy új Google Analytics 4 tulajdon beállítása 

Ha egy teljesen új GA4 tulajdont szeretnél létrehozni egy vadonatúj Google Analytics fiókon belül, vagy szimplán csak a GA4-re szeretnél koncentrálni, akkor készíthetsz egy új fiókot. 

 

Az első feladat egy új Analytics fiók lérehozása. Ehhez el kell nevezned tulajdonodat, ki kell választanod, hogy milyen adatokat osztanál meg a Google-el, be kell állítanod első tulajdonodat és meg kell osztanod a céges információkat. 

 

Az alapvető lépések után három adatfolyamot is választhatsz a mérés megkezdéséhez: IOS alkalmazás, Android alkalmazás vagy Web. 

 

Ne felejtsd el elhelyezni a Google Analytics fiókot webhelyeden, hogy a GA4 nyomon követhesse rajta a felhasználói aktivitást. 

 

A Google Analytics 4 beállítása a Google Címkekezelőben (GTM) 

 

Ha a Címkekezelőt is használod, akkor GA4 címkéidet is be kell állítanod benne: 

 

GA4 Konfiguráció: Ez aktiválja a GA4 Címkekezelő címkéket egy webhelyen. 

 

GA4 Esemény: Ez teszi lehetővé az egyéni események továbbítását az Analyticsnek 

 

Ehhez is a hivatalos Google útmutatót érdemes követni, de röviden: 

  1. Jelentkezz be a Google Címkekezelőbe. 
  2. Kattints a Címkék > Új gombra. 
  3. Kattints a Címke beállításaira. 
  4. Kattints a GA4 Konfigurációra vagy GA4 Eseményekre, ha már elkészültél a konfigurációs címkével. 
  5. A konfigurációs címke használatához add meg a nyomkövető azonosítódat, döntsd el, hogy milyen egyéb paramétereket szeretnél engedélyezni, majd kattints az Aktiválásra, és válaszd ki, hogy milyen események aktiválják a címkét. 
  6. Az Események címkéhez válaszd ki az esemény nevét, állítsd be az esemény paramétereit, majd szintén kattints az Aktiválásra, és válaszd ki a címkét aktiváló eseményeket. 
  7. Mentsd el a címke beállításait és már kész is. 

 

A Google Analytics 4 hozzáadása egy webhelyhez 

A GA4 webhelyhez való hozzáadása egy kihagyhatatlan lépés. Az Google Sites, Wix, WooCommerce és WordPress webhelyeken elég csak a CMS által biztosított G- azonosítót hozzáadni a GA4 tulajdon webes adatfolyamához. 

 

Más CMS-eknél az egész globális webhelycímkét el kell helyezni a webhely HTML kódjában. 

 

A folyamatról részletesen a Google útmutatójában olvashatsz. 

 

Egy létező esemény követése konverzióként: 

 

A bal oldali navigációban kattints a Konfigurálás > Események opcióra. 

 

Keresd meg az eseményt a Meglévő események táblázatban. 

 

Jelöld meg az eseményt a „Megjelölés konverzióként” oszlopban 

 

Konverzió létrehozása eseménynév alapján: 

 

A bal oldali navigációban válaszd a Konfigurálás > Konverzió opciót. 

 

Kattints az „Új konverziós esemény” gombra. 

 

Add meg az új esemény nevét. Fontos, hogy az esemény pontos nevét használd, a szükséges kis- és nagybetűkkel. 

 

Kattints a Mentés gombra. 

 

Az egyéni eseményeket egyedi névvel és paraméterekkel hozhatod létre, Az egyéni események segítségével céged sajátos eseményeit követheted nyomon. Ne feledd azonban, hogy a GA4-ben csupán korlátozott számú egyéni eseményt állíthatsz be. 

 

A célok (konverziók) beállítása a Google Analytics 4-ben 

A Google Analytics 4 konverzióknak nevezi a célokat. A GA4 sokkal okosabban képes automatikusan követni a konverziókat, ezért az új eszközben már nem kell korlátozott konverziós kritériumok alapján beállítani a különböző célokat. 

 

A GA4 konverziói természetesen az eseményeken alapszanak. A konverziók tehát esemény_név (event_name) lesznek, és a paraméter módosítja az eseményt. Az eseményeket most már konverziókként is megjelölheted, azonban a GA4 automatikusan konverziókként kezeli az alábbi eseményeket: 

  • purchase (webhely és alkalmazás) 
  • first_open (csak alkalmazás) 
  • in_app_purchase (csak alkalmazás) 
  • app_store_subscription_conversion (csak alkalmazás) 
  • app_store_subscription_renew (csak alkalmazás) 

 

Az eseményeket te magad is megjelölheted konverziókként – erről fentebb olvashatsz. 

 

Egyéni események létrehozása és követése a Google Analytics 4-ben 

 

A GA4 események paraméterei 

Az eseményparaméterek megkülönböztethetőbbé teszik azokat az eseményeket, amelyek egyébként azonosaknak tűnnének, mert a GA4 eseményei nem kínálnak olyan URL szintű megkülönböztetést, mint a UA munkamenetei és oldalmegtekintései. 

 

Az eseményparaméterek segítségével olyan felhasználói tulajdonságokat lehet nyomon követni, mint a kor, az ország, a nem, a nyelv, az eszközkategória és így tovább. Ezen felül használhatók egyéni paraméterek megadásához is szöveges vagy számadatok alapján – ilyenek lehetnek például a termékek árai, a leírások stb. 

 

Az eseményparaméterek beállítása 

A GA4 automatikusan követ egyes eseményparamétereket (pl. language, page_location, page_referrer, page_title és screen_resolution). Ha további paramétereket szeretnél használni, hogy leírhass egy konkrét eseményt és pontosabban követhesd konverzióidat, akkor ehhez a GA4 felületét használhatod. 

 

Ha van egy eseményed, amelynek módosítani szeretnéd a paramétereit, akkor válaszd a Paraméter mezőt és adj meg egy új értéket, amivel megkülönböztetheted az eseményt a többitől. Ha például a page_view paramétert a „homepage” értékre írod át, akkor ez az esemény a főoldal megtekintéseit számolja majd. 

 

Hasonlóképpen egyéni eseményeket is kialakíthatsz az azonos események és paraméterek alapján. Ha például a nagyobb vásárlásokat szeretnéd eseményként követni, akkor kombinálhatsz két paramétert (event_name és value), olyan paraméterekkel, amelyek egy bizonyos számérték feletti vásárlásokra utalnak. 

 

Amikor a GA4 helyett a Google Címkekezelőbe módosítasz egy eseményt egy egyéni paraméterrel, akkor fontos regisztrálni a paraméter definícióját, különben nem biztos, hogy megjelenik majd a különböző jelentésekben. A Konfigurálásból navigálj az Egyéni definíciókhoz. Miután rákattintasz az „Egyéni dimenziók létrehozása” gombra, a következőket kell megadnod: 

  • A paraméter nevét 
  • Az esemény hatókörét, amelyre kiterjed 
  • Az eseményparamétert, amelynek pontosan egyeznie kell azzal, ami a Címkekezelőben is szerepel 

 

Az eseményparaméterek használata a követett konverziók részeként 

Az eseményparaméterek testreszabhatóbbá teszik az egyéni eseményeket, illetve a GA4 által automatikusan rögzített eseményeket. Összesen 25 egyedi paramétert adhatsz meg egyetlen eseményhez. 

 

A konverziók követése a Google Analytics 4-ben 

A GA4-ben máshogy működik majd a konverziók követése, mert az eszköz maga is más módszerekkel gyűjti össze ezeket az adatokat, mint elődje. A konverziók megfelelő követéséhez először tanulmányozd a GA4 és a UA különböző eseményeinek definíciói közötti különbségeket, amihez a Google itt nyújt segítséget. 

 

Fontos különbségek még a GA4 és a UA konverziókövetése között: 

A UA ötféle céltípust támogat: cél, időtartam, oldalak/munkamenet, okos célok és eseménycélok. A GA4 csupán konverziós eseményeket használ, tehát nem mindennek lesz pontos megfelelője az új felületen. 

 

A UA munkamenetenként csak egy konverziót számolt, a GA4 viszont képes többször is konverzióként számolni egy eseményt  
 

Gyakori kérdések

Melyek a fontos különbségek még a GA4 és a UA konverziókövetése között

Cikkünkben részletesen elemezzük a két rendszer közötti különbségeket, változásokat.

Hogyan kell beállítani a Google Analytics 4-et?

Pontról-pontra bemutatjuk, hogyan kell átállítani UA-ről a GA4-re mindent.

Hogyan kell beállítani a célokat (konverziók) a Google Analytics 4-ben 

Fenti cikkünk részletesen leírja, hogyan kell beállítani a konverziókat a GA4-ben

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!