Google Analytics 4 - íme az új Analytics újításai

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Mit kínálnak a Google Analytics 4 újításai?

Mit kínálnak a Google Analytics 4 újításai?


2021/04/08

A Google Analytics már rég óta a legtöbbet használt webhely-analitikai eszköz az interneten. Cégek milliói ellenőrizgetik rajta webhelyük (vagy webhelyeik) statisztikáit, és merítenek belőle hasznos adatokat online tevékenységeik tökéletesítésére. Megjelenése óta az eszköz temérdek funkcióval frissült.

Google Analytics 4
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

2020 októberében a Google bejelentette, hogy az Analytics ismét megújult, és Google Analytics 4 (vagy GA4) néven szolgálja majd a webmestereket világszerte.
A Google célja az új frissítéssel az, hogy hozzáigazítsa az Analyticset a fogyasztók folyamatosan változó viselkedéséhez, hogy jobb statisztikákat szolgáltasson, illetve, hogy megfeleljen a legfrissebb adatkezelési szabályoknak.


A GA4 az App+Web Tulajdon alapjaira épült, amelyet szintén 2020-ban mutattak be. Ez lehetővé tette a felhasználók számára, hogy webhelyük és alkalmazásuk adatait egy tulajdonon belül követhessék nyomon, ami egy teljesebb képet kínált nekik a begyűjtött adatokról. A Google Analytics 4 ezt a koncepciót bővítette ki – nézzük meg, hogy hogyan!

 

Új funkciók a Google Analytics 4-ben

Gépi tanulással támogatott statisztikák

A Google Analytics immáron a Google gépi tanuló algoritmusát is alkalmazza, ami felismeri a trendeket az összegyűjtött adatokban, és figyelmeztet ezekről. A Google számára nem újdonság a gépi tanulás, ezért nem meglepő, hogy egyre több termékükben használják ezt a technológiát.


A Google Analytics 4 továbbá a felhasználói viselkedést és cselekvéseket is igyekszik előre megjósolni, lehetővé téve ezzel, hogy előre tervezz. A Google elárulta azt is, hogy további prediktív mutatókat is tervez hozzáadni az eszközhöz. A GA4 például képes megjósolni, hogy mekkora bevételre számíthatsz egy adott csoportból.

 


Szorosabb együttműködés a Google Adsszel

A Google Analytics 4 már a Google Ads platformmal is szorosabban képes együttműködni. A GA4 által összegyűjtött adatok alapján például egyéni közönségeket hozhatsz létre. Elérhetővé vált továbbá a YouTube-ról származó konverziók nyomon követése is.

 

Ügyfélközpontú mérések, illetve az ügyfél életciklusának elemzése

A GA4 egyik legnagyobb újítása, hogy nem eszközökre és platformokra szétbontva méri az adatokat, hanem ügyfelek szerint. Ezen adatok birtokában a webmesterek tisztább rálátást nyernek arra, hogy látogatóik hogyan használják webhelyeiket.


A Google szerint a Google Analytics 4 többféle azonosítót használ, úgymint a marketingesek által biztosított felhasználói azonosítókat, illetve a Google által mért jeleket azoktól a felhasználóktól, akik beleegyeznek a hirdetések személyre szabásába.


Ennek segítségével a hirdetők ráláthatnak a vásárlók teljes utazására. Például, ha egy ügyfél a webhelyeden vagy az alkalmazásodon belül vásárolt valamit. Láthatod, hogy milyen lépéseket tett a vásárlás pillanata előtt – például, hogy látta-e egy YouTube hirdetésedet, ami aztán a webhelyedre, vagy alkalmazásodba irányította őt, és így tovább.

 

A Google Analytics 4 segítségével továbbá a marketingesek tisztábban átláthatják ügyfeleik életciklusát, attól a pillanattól kezdve, hogy először a webhelyre érkeznek, egészen a vásárlásig.

 

A Google átrendezte a jelentéseket is, hogy a marketingesek a saját prioritásaiknak megfelelően láthassák a számukra legfontosabb adatokat – például, hogy mi mindent csinálnak a felhasználók a webhelyen a vásárlás előtt.

 

Adatkezelési opciók

Mivel az adatkezelés az egyik legfelkapottabb téma manapság az online hirdetések világában, a Google is megtette a szükséges lépéseket, hogy kellő szabályozást nyújtson felhasználói számára az adatkezelésről. Három funkció érhető el:
1.    A GA4 felhasználói beállíthatják, hogy hogyan gyűjtik be, osztják meg, illetve tárolják a különböző adatokat.
2.    A GA4 felhasználóinak lehetőségük van eldönteni, hogy szeretnék-e használni a begyűjtött adatokat a hirdetések személyre szabására.
3.    A GA4 felhasználói kérhetik az összegyűjtött adatok törlését a Google-tól.

 

A Google szerint a GA4 egy olyan jövőképhez készült, amelyben már nincsenek sütik és azonosítók. A Google célja gépi tanulással pótolni a hiányzó adatokat, hogy a marketingesek pontos adatok alapján tervezhessék meg kampányaikat.

 

Az új Google Analytics 4 beállítása

Ha már van Google Analytics fiókod és tulajdonaid, akkor először is navigálj az Adminisztrálás felületre, majd válassz egy tulajdont, amit szeretnél GA4 tulajdonná alakítani. A tulajdon oszlopában látni fogsz egy lehetőséget, amivel átállíthatod a tulajdont a GA4-re. Miután átváltottál a GA4-re, megjelennek a tulajdonod beállításai.

 

Amennyiben a gtag.js címkét használod webhelyeden, az adatgyűjtést a meglévő címkével is engedélyezheted, tehát nem kell új követőkódot használnod az adatgyűjtéshez. Ezzel kapcsolatban a Google sújógjában olvashatsz többet.

 

Amennyiben már van követőcímke webhelyeden

Keresd meg a régi Google Analytics tulajdon beállításait, majd kattints a Követési adatok gombra, azon belül pedig a Követőkódra. Keresd meg az Összekapcsolt webhelycímkék opciót, és ha látod ezen belül az új GA4 mérési ID-t, akkor minden rendben.

 

Amennyiben új nyomkövető címkét szeretnél használni

Válaszd ki az új GA4 tulajdont, az alatt pedig a Beállítási asszisztenst, majd a Címke telepítése opciót. Ez után egy Adatfolyamok menü nyílik majd meg. Itt adhatod meg a Google-nak, hogy honnan érkeznek majd adataid. Itt meg kell jelenjen a webhelyed – kattints rá, és megjelenik majd az új mérési ID-d, illetve az új gtag.js nyomkövető kódod, amit el kell helyezned webhelyeden.
 

Amennyiben a Google Címkekezelőt használod

Nyisd meg a címkekezelő fiókodat, készíts egy új címkét, majd válaszd a Google Analytics: GA4 konfiguráció opciót. Másold ki, majd illeszd be azt a mérési ID-t, amit az előbbi bekezdésben megtaláltál az Adatfolyamok menüben. Ez után válaszd a Minden oldal opciót, publikáld a címkét, mentsd a változtatásokat, és kész.

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Általános egyezés (Broad Match)

Mi az az általános egyezés?Az általános egyezés...

Wiki

Mi a wiki jelentése? A wiki egy felhasználók által...

Felülértékesítés (Upsell)

A felülértékesítés...

Házi lista

A házi lista definíciójaA házi lista az az email lista, amelyet...

AdSense

Mi is az a Google AdSense?Az AdSense a Google hirdetési alkalmazása, aminek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.