Egy friss kutatás szerint a LinkedIn-posztokban szereplő linkek nem csökkentik, hanem növelik az elköteleződést.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Friss kutatás cáfolja a LinkedIn-marketing egyik alapszabályát

Novák Anna

Egy több mint félmillió LinkedIn-posztot vizsgáló friss tanulmány megdönti az egyik legrégebbi közösségimédia-tévhitet: miszerint a linkek csökkentik a posztok elérését – írja a Search Engine Journal. A kutatás szerint a linkkel ellátott posztok nemhogy nem szerepelnek rosszabbul, de közel 14%-kal több interakciót is kapnak, mint azok, amelyek nem tartalmaznak külső hivatkozást.

Lnkedin marketing

 

Linkek a LinkedInen: ideje újragondolni a stratégiát


A Metricool 3 éven át vizsgált közel 48 ezer vállalati oldalt, és több mint félmillió poszt alapján vonta le következtetéseit. A számok egyértelműek: a linkek nem ártanak a teljesítménynek, sőt – 4,9%-kal több megtekintést és 13,57%-kal több interakciót generálnak. Ez szöges ellentétben áll az eddigi tanácsokkal, amelyek szerint a LinkedIn algoritmusa „bünteti” a linkes tartalmakat, hogy a felhasználók ne hagyják el a platformot.

 

Tartalomtípusok versenye: a carouselek tarolnak


A formátumok teljesítményében is meglepő eredmények születtek. A dokumentumként feltöltött carousel posztok bizonyultak a leghatékonyabbnak – ezek akár 45,85%-os elköteleződési arányt is produkálhatnak. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók szívesen kattintanak végig több diát is, ha az információ jól strukturált. Ezzel szemben a kizárólag szöveges posztok teljesítettek a leggyengébben, és a videós tartalmak is messze felülmúlták őket. A meglepetés pedig: a szinte sosem használt szavazások 206%-kal nagyobb elérést értek el az átlagnál.

 

A videó új király – és nem csak TikTokon


A LinkedInen közzétett videók száma 2024-ben 53%-kal nőtt, míg az elköteleződés 87%-kal ugrott meg. Ez még a TikTok vagy a YouTube növekedését is lekörözi. A videós tartalmakra érkező benyomások 73%-kal, a nézettségek 52%-kal növekedtek, ami arra utal, hogy a LinkedIn algoritmusa is előnyben részesíti ezt a formátumot. A következtetés egyértelmű: aki eddig nem készített videót a LinkedInre, most kezdjen el.

 

Nem a követők száma számít – hanem az elköteleződés


Érdekes módon a kisebb követőszámmal rendelkező iparágak, mint a gyártás vagy az energiaszektor, gyakran jobb elköteleződést produkáltak, mint az oktatás vagy a kiskereskedelem. Ez arra utal, hogy a követőtábor mérete önmagában nem garancia a sikerre. A cél inkább az, hogy a meglévő közönséget valóban érdeklő tartalmakat osszunk meg, ne csak a számokat hajszoljuk.

 

LindkedIn posztok 2025

 

Mit érdemes másképp csinálni 2025-ben?


A kutatás eredményei alapján ideje frissíteni a LinkedIn-marketing stratégiánkat. Ne félj linkeket használni, ha értéket közvetítenek. Érdemes több carouselt és szavazást alkalmazni, mert ezek messze a legjobb eredményeket hozzák. A videók növekvő erejét sem szabad figyelmen kívül hagyni, sőt, érdemes tudatosan építeni rájuk. És végül: legyünk realisták – a követők számának növekedése egyre lassabb, így inkább a minőségi elérésre és a valódi interakciókra fókuszáljunk.

 

Kövess minket hasznos tippekért LinkedIn-en is!

Gyakori kérdések

Érdemes-e linket tenni a LinkedIn-posztba 2025-ben?

Igen. A legfrissebb kutatás szerint a linkkel ellátott posztok több interakciót és megtekintést kapnak, mint azok, amelyek nem tartalmaznak külső hivatkozást.

Milyen típusú tartalmak működnek a legjobban LinkedInen?

A carouselek (dokumentumposztok) és a videók kiemelkednek, de a szavazások is meglepően jól teljesítenek – érdemes ezekkel kísérletezni.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!