notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Social Media Marketing fogorvosoknak: Így csináld hatékonyan

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Tippek és ötletek a közösségi média marketinghez fogorvosoknak

Tippek és ötletek a közösségi média marketinghez fogorvosoknak


2020/04/30
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az elmúlt egy évtized során jelentősen nőtt a közösségi média felhasználóinak száma, és e felhasználók között vannak jelenlegi és lehetséges pácienseid. Kétségtelen, hogy a technológia fejlődésével csak egyre többen és többen lesznek azok, akik ilyen digitális csatornákon keresztül fedeznek fel új egészségügyi szolgáltatókat a közelükben. A kérdés az, hogy praxisod is köztük lesz-e, vagy sem…

Social Media Marketing fogorvosoknak: Így csináld hatékonyan
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Miért olyan fontos a közösségi média marketing fogorvosok számára?

Láthatóbbá teszi a praxisokat

Ha egy cég vagy vállalkozás (ide tartozik fogászati magánpraxisod is) nincs jelen az interneten, akkor a legtöbb ember (lehetséges pácienseid) számára olyan, mintha gyakorlatilag nem is létezne.

Gondolj csak bele – rendelődet is igyekeztél egy olyan helyen kialakítani, ami könnyedén fellelhető, és ahol gyakran fordulnak meg ideális pácienseid. Hasonlóképpen online jelenlétedet sincs értelme rejtegetni és elválasztani azoktól a felületektől, ahol ügyfeleid szívesen töltik az idejüket.

Amellett tehát, hogy szükséged lesz egy kiváló fogászati webhelyre, össze is kell kötnöd azt praxisod közösségi profiljaival és azokkal a felületekkel is, ahol pácienseid értékelhetik munkádat. A cél az, hogy webhelyedre minél több érdeklődő, lehetséges páciens kerüljön át, és ennek a forgalomnak közösségi média lesz az egyik legjobb forrása. Minél többször „találkoznak” veled ezek az emberek (akár digitálisan, akár személyesen), annál hajlamosabbak lesznek felvenni a kapcsolatot veled, amikor szükségük lesz rád.

 

Hitelesebbé teszi praxisodat és hírnevedet is kezelheted vele

Az emberek különféle módszerekkel keresnek maguknak fogorvosokat az interneten, de a legtöbb esetben az adott szakember vagy fogászati klinika Facebook és Google profiljaira is rápillantanak majd. Ha egy ilyen lehetséges páciensed most épp a te praxisod Facebook oldalát nézegetné, hogy eldöntse, téged keressen-e fel problémájával, akkor mit láthatna?

Amikor az emberek rátalálnak egy fogászati praxisra a Facebookon, a Google-on, vagy más felületeken, akkor nem csak az láthatják rögtön, hogy milyen aktív vagy az adott platformon, hanem azt is, hogy korábbi pácienseid hogyan értékelik munkádat. Ez a szempont sokak döntését befolyásolja, elvégre a pozitívan értékelt fogorvosokat és klinikákat már megelőlegezett bizalommal keresi fel az ember.

Tartsd észben, hogy sokan nem praxisod webhelyét, hanem valamelyik közösségi fiókját találják majd meg először, és sokaknak ez dönt majd arról, hogy egyáltalán továbblépjenek-e webhelyedre, vagy hogy felhívják recepciódat egy időpontért.

 

 

Segít a kommunikációban és erősebb kapcsolatokat alakíthatsz ki rajta pácienseiddel

Közösségi médiás aktivitásoddal nem csupán egy új kommunikációs csatornát nyitsz pácienseid irányába, hanem elérhetőbbnek is érezteted praxisodat számukra.

Tény persze, hogy felhívhatják recepciódat egy időpontért, és webhelyedre is ellátogathatnak, hogy megismerkedhessenek praxisoddal, de miért lépne át valaki kedvenc közösségi platformjáról, ha nincsenek fogászati problémái? Ha jelen vagy célközönséged kedvenc platformjain, azzal praxisod sokkal láthatóbbá és elérhetőbbé válik számukra.

A közösségi média mindemellett lehetőséget kínál arra is, hogy emberibbé tedd praxisodat ideális pácienseid szemében. Ezeken a platformokon bebizonyíthatod, hogy márkád nem csupán egy logó, hanem valódi, lelkiismeretes szakemberek állnak mögötte, akikre pácienseid bátran rábízhatják fogaik egészségét.

Ha mindemellett rendszeresen osztasz meg követőiddel érdekes, hasznos tartalmakat, akkor biztos lehetsz benne, hogy praxisod friss marad majd memóriájukban. A közösségi médián többször kerülhetsz ideális pácienseid szemei elé, mint bármely más platformon, tehát élj is ezzel a lehetőséggel (csak ne vidd túlzásba)!

Ha kitartó vagy, akkor pácienseid fokozott hűségét és aktivitását élvezheted majd, ráadásul leglelkesebb követőid márkád nagykövetévé válnak majd ezeken a platformokon. Csak ügyelj rá, hogy az emberek mire hogy reagálnak, és ehhez igazítsd fogászati közösségi média marketingedet a jövőben!

 

Tippek a közösségi média marketinghez fogorvosoknak

Saját megoldás vagy kiszervezés?

Az első dolog, amit el kell döntened fogászati közösségi média marketinged kialakításakor, hogy saját magad vagy kiszervezéssel (például egy tapasztalt online marketingügynökség segítségével) szeretnéd megoldani azt.

Ez után el kell döntened, hogy mely platformokon alakítsd ki praxisod közösségi jelenlétét, hiszen egyszerre minden platformot meghódítani lehetetlen feladat. Érdemes csupán 1-2 közösségi hálózatra koncentrálni, ahol ideális pácienseid szívesen töltik az idejüket. Ezek kiválasztásában sokat segíthet egy ügynökség, ha úgy döntesz, hogy kiszervezed fogászati marketingedet.

Akárhogy is döntesz, ne feledd, hogy a minőség mindig üti a mennyiséget. Nem kell napi szinten új bejegyzéseket írnod praxisod közösségi fiókjaira, ha nincs semmi értékes, amit megoszthatnál velük. Ha csak hetente 3 alkalommal posztolsz, de valami igazán hasznosat, azzal sokkal többre mész majd, mintha naponta ismételgetnéd ugyan azokat az üzeneteket.

Megjegyeznénk, hogy egy közösségi médiás jelenlét aktív fenntartása így is óriási munka, ezért mindenképpen érdemes egy szakemberre bízni ezt, hogy te és csapatod fontos hivatásotokkal foglalkozhassatok!

Bízd ránk: egészségügyi marketing csapatunk segít közösségi média jelenléted népszerűsítésében! 

 

Ne önreklámra használd

A pácienseidnek szánt bejegyzésekben igyekezz személyes, barátságos hangnemet használni. Ne hozzájuk beszélj, hanem velük. Ossz meg velük érdekes saját (és időnkét külső) tartalmakat, és buzdítsd őket hozzászólásokra, reakciókra illetve megosztásokra. Mindemellett igyekezz te is (vagy akit megbíztál ezzel) rendszeresen és minél hamarabb válaszolni a hozzászólásokban feltett kérdésekre és panaszokra is.

Ügyelj rá továbbá, hogy ez a hangsúly és stílus minden közösségi fiókod között összefüggő legyen. Igyekezz továbbá ugyan azokat az esztétikai elemeket használni mindegyik felületen (logó, színek, betűtípusok a képeken, stb.)

A közösségi média nagyszerű felületet kínál számodra fogorvosként, hogy büszkén bemutasd látványos a munkáidról készült előtte/utána képeket. Természetesen ehhez engedélyt kell kérned pácienseidtől, és nem is kell az összes munkádat feltünteted profiljaidon. Legjobb esetben pácienseid annyira elégedettek lesznek az eredményekkel, hogy saját profiljukon is megosztják azokat, ami rendkívül értékes, hiteles (és ingyenes) reklám lesz praxisod számára.

Fontos, hogy ne használj túl sok szakkifejezést bejegyzéseidben – ne feledd, hogy ezek pácienseknek szólnak, nem pedig más fogorvosoknak.

Továbbá ne próbáld meg eladni magadat minden bejegyzésben. Tény, hogy fogászati közösségi média marketingről beszélünk, de fontos, hogy megtartsd az egyensúlyt az önreklám és a hasznos tartalmak között (az utóbbiak túlnyomó javára). Ha követőid mindig csak azt látják, hogy saját magadat fényezed bejegyzéseidben, akkor nem látják majd értelmét követni téged – ennél többet kell kínálnod nekik. Amikor aztán időnként mégis önreklámra kerül a sor, tedd azt a tőled megszokott stílusban, hogy ne üssön annyira el a többi tartalmadtól.

 

Légy aktív

Attól függően, hogy mely platformot választod, illetve hogy mik a céljaid vele (és persze hogy mennyi időt tudsz félretenni rá), lehetőleg napi szinten vagy legalább heti 2-3 alkalommal posztolj.

Ne hagyd, hogy közösségi fiókjaid feledésbe merüljenek. Ha nem vagy elég aktív, akkor az rossz fényt vet majd praxisodra is azok szemében, akik a közösségi médián keresnek majd fel. Igyekezz beállni egy rendszeres, de realisztikus ütemtervre, és tartsd ahhoz magad. Egy tartalomnaptár rengeteget segíthet ebben.

Valamivel könnyíthetsz a dolgodon, ha néhány fix témájú bejegyzést is betervezel, amiken így kevesebbet kell majd gondolkodni, amikor előre készíted el tartalmaidat. Például bejelentkezhetsz minden hétfőn egy érdekes fogászati történettel vagy hírrel. Kedden jöhet egy előtte/utána kép, szerdán tarthatsz egy 10-15 perces élő közvetítést, ahol kérdéseket válaszolsz meg nézőidnek, és így tovább. Ha nincs elég ötleted vagy időd, szétszórhatod ezeket minden másnapra is. Havonta egy páciensed történetét is kiemelheted követőid számára, persze csak ha az illető beleegyezik ebbe.

A lényeg, hogy ne hagyd stagnálni profilodat, mert úgy semmit sem ér majd.

 

Közösségi média marketing platformok fogorvosoknak

Facebook

A Facebook a világ legnépszerűbb közösségi médiás platformja, ahol szinte biztos, hogy megtalálod majd ideális pácienseidet is. Ha csak egy platformra tudsz koncentrálni szűkös erőforrásaid miatt, akkor a Facebook a legjobb választás erre.

Készíts egy oldalt fogászatodnak, töltsd ki azt és kezdj el posztolgatni rá a fent leírtak szerint. E mellett ismerkedj meg a Facebook hirdetési rendszerével is, hogy még több embert érhess el a platformon!

 

Instagram

Az Instagram egy velejéig vizuális platform, így különösen ideális fogorvosok számára. A már említett előtte/utána képeken kívül bemutathatod rajta rendelődet, munkatársaidat és mindent, amit megéri vizuálisan kommunikálni követőid irányába.
 

Ha inkább profikra bíznád praxisod közösségi média felületeinek kezelését: keress meg minket és tapasztalt egészségügyi marketing csapatunkat!

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 001 585
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...

Drip Marketing

Olyan marketing kommunikációs üzenetek, amelyeket előre megírnak, majd a...

Lead

Mi az a Lead? A marketing világában a lead (ejtsd: líd) egy olyan...

Listaszegmentálás

Mi is az a listaszegmentálás? A listaszegmentálás egy email...

WordPress

Mit is jelent a WordPress?   A WordPress egy népszerű tartalomkezelő...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.