notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fogászati weboldal tippek 2. rész: Ezekkel a tippekkel szerezhetsz több pácienst

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Fogászati webdesign tippek, amikkel több pácienst szerezhetsz - 2. rész

Fogászati webdesign tippek, amikkel több pácienst szerezhetsz - 2. rész


2020/09/17
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az előző részben pár tippet már megosztottunk a hatékony fogászati webdesign elemekről, most azonban még fontosabb design elemeket hoztunk a 2. részben. Hogyan érhetsz el több időpontfoglalást és pácienst fogászati weboldalad segítségével? Segítünk!

Fogászati weboldal tippek 2. rész
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Az előző pontokat a Fogászati webdesign tippek 1. részében találod! 

 

8. Optimalizáld konverziókra fogászati webhelyedet

Elsőre látszólag ez a szempont sem kapcsolódik a designhoz, pedig webhelyed esztétikai értéke nagyon is fontos szerepet játszik a konverziókban. Lássunk néhány fogászati webdesign tippet, amik segíthetnek ebben:

 

1. Alkalmazd Hick törvényét

Hick törvénye szerint a döntéshez szükséges idő egyenesen arányos a lehetséges opciók számával. Ez azt jelenti, hogy ne kínálj túl sok választási lehetőséget (felhívások, hivatkozások) webhelyed látogatói számára, különben addig időzhetnek a döntéssel, míg valami el nem vonja róla a figyelmüket.

2. Törekedj az egyszerűségre

Habár ez valamilyen szinten kötődik Hick törvényéhez, az egyszerűség nem csak arról szól, hogy kevesebb opciót kínálsz látogatóidnak. A letisztult, modern, igényes megjelenésű webhelyek tiszta, modern, igényes benyomást tesznek – három dolog, ami mindenki szívesen hall egy fogászati praxisról. Ezen kívül hiányzik róluk minden felesleges elem, ami elvonhatná a látogatók figyelmét a lényegről.

 

3. Használ ki a színek erejét

A színek és a branding elválaszthatatlanok egymással, és fontos szerepet játszanak abban a bizonyos első benyomásban, amelyet már többször is említettünk fogászati webhelyed kapcsán. Ez nem meglepő, elvégre a színek adott érzelmeket váltanak ki az emberekből.

A kék például barátságos, nyugodt, tiszta, megbízható hatást kelt – ezért jelenik meg olyan sok fogászati webhely képein és grafikus elmein.

Ügyfelünk esetén a kék szín is jelen van, miközben a konverziós CTA-gomb elüt a többi színtől, amely nagyon jó figyelemfelkeltő, és jól vezeti a felhasználót a konverziós útvonalon:

Konverziós útvonal fogászati webdesign

Viszont ha már itt tartunk…

 

9. Légy tisztában a branding szerepével

A fogászatod brandingje rendkívül fontos, hiszen a márkádról kialakult kép az, ami megkülönbözteti praxisodat más orvosokétól a környéken.

A brandinggel kapcsolatban három fontos tényt kell észben tartanod (amikről sokan sajnos megfeledkeznek):

 

1. Egy erős márkájú praxisnak több sikere lesz, mint egy gyenge márkájúnak

Egy márkás praxisnak sokkal több esélye van jól teljesítnie gazdasági szempontból, mint egy olyannak, ami nem rendelkezik kiépített márkával. Ezen kívül, ha egyszer úgy döntesz, hogy eladnád praxisodat, akkor sokkal komolyabb árat kérhetsz érte, ha márkával kínálod azt.

 

2. Olyan pácienseket vonzhatsz be vele, amilyeneket szeretnél

Attól függően, hogy hogyan építed fel márkádat, különböző célcsoportok számára teheted vonzóvá praxisodat. Egy egyértelműen kiépített márkával olyan pácienseket célozhatsz és szerezhetsz meg, amilyenekkel foglalkozni szeretnél.

3. Az emberek szívesebben ajánlanak olyan márkákat, amiket ismernek és amikben megbíznak

Az igazán remek márkák olyannyira megszerettetik magukat az ügyfeleikkel, hogy azok már-már a márka részeseinek érzik magukat, és aktívan ajánlják azt ismerőseiknek és barátaiknak. Ehhez természetesen kiváló márkaélményt kell nyújtanod nekik.

Egy fogorvos ezen élmény 90%-át a rendelőjében nyújtja, azonban az így kiharcolt márkahűség az internetre is kiterjed, ami még több pácienst eredményez majd. Hogy hogyan? Ha egy elégedett, hűséges páciensed látja egy Facebook bejegyzésedet, akkor talán hozzászól vagy meg is osztja azt. Ha látja, hogy van ajánlati programod, akkor beajánlja hozzád egy ismerősét – és így tovább…

A legtöbb fogorvos első sorban szájhagyományon keresztül szerez új pácienseket magának, ami kényelmesen átvezet minket a következő fogászati webdesign tippre…

 

10. Használj közösségi bizonyítékokat

A szájhagyomány az interneten is működik, ráadásul ott még rá is segíthetsz. Hogyan? Az online vélemények segítségével.

A páciensek túlnyomó többsége legalább annyira bízik vadidegenek orvosokról írt online véleményeiben, mint egy jó barátjuk ajánlásaiban. Rengetegen fordulnak tehát ezekhez az online értékelésekhez, véleményekhez, mielőtt fogorvost választanának maguknak.

Minden valamirevaló fogászati webhelyen található néhány valódi, pozitív vélemény a korábbi páciensektől. Ezeket azonban nem ajánlott egyetlen egy oldalra tenni, mert ezek forgalma általában nagyon alacsony. E helyett szórd szét őket azokon az oldalakon, ahol relevánsak lehetnek.

 

11. Ne használj lépkedő képgalériákat

Ezek az elemek más webhelyeken remekül mutatnak, de ha valahol, akkor fogászat webhelyén semmi keresnivalójuk. A legtöbb esetben sokkal többet ártanak, mint amennyit használnak.

Csak egy példa: ha valaki egy mobileszközön próbálja böngészni webhelyedet, akkor előfordulhat, hogy legörgetés helyett véletlenül rákoppint erre a galériára, és máris átlép egy másik oldalra. Ez egyszerűen idegesítő és felesleges.

Ráadásul általában az oldal legfontosabb tartalmait is lejjebb tolják a „hajtás” alá, így a felhasználóknak muszáj lejjebb görgetniük, hogy azt lássák, amit az oldal eredetileg kínál.

Ha úgy érzed, hogy designodban mégis elfér egy ilyen, akkor fogadj meg néhány jó tanácsot a lépkedő képgalériákkal kapcsolatban:

  • Ne helyezz szövegeket rájuk (legfeljebb eléjük, egy külön, statikus elemre, ami nem változik).
  • Ne tedd kattinthatóvá őket.
  • A legfontosabb kép mindig az első legyen, ugyanis a legtöbben csak ezt látják, mielőtt lejjebb görgetnének az oldalon.

Ügyfelünk esetén sem használtunk lapozós galériát, és már a főooldalon láthatók a legfontosabb képek a Galériából:

Fogászati galéria

 

12. Helyezd el változatosan felhívásaidat

Azzal bizonyára tisztában vagy, hogy egy felhívást mindenképpen érdemes elhelyezned az oldalak hajtás feletti részében, hiszen a legtöbben így rögtön látni fogják, amikor az oldalra érnek.

Azonban nem csak ide ajánlott elhelyezni egy CTA-t oldaladon. Tény, hogy ezek a gombok konvertálnak a leggyakrabban, de az oldal tartalmának legfontosabb része általában a hajtás alatt helyezkedik el. Amikor egy felhasználó bármi másra kíváncsi, lejjebb görget majd, és ilyenkor már a lejjebb elhelyezett felhívások feladata, hogy konverzióra ösztönözzék.

A cél, hogy a felhívás gomb az oldal minden olyan részén megjelenjen (a hajtás feletti részen kívül), ahol a felhasználó több időt tölthet el a tartalom nézegetése közben. Persze túlzásokba sem szabad esni, tehát ne helyezd el a gombot minden bekezdés után.

Sőt, felhívásaidat úgy is változatosabbá teheted, hogy az oldal különböző pontjain más és más CTA-kat helyezel el, amik éppen az adott témához kapcsolódnak. Az oldal tetején például egy bemutatkozó videóra mutató gomb szerepelhet, a tartalom közepén egy „Ismerje meg szakorvosainkat” felhívás, míg az oldal alján egy „Foglaljon időpontot már ma!” CTA.

 

13. Irányítsd látogatóid figyelmét vizuális jelekkel

Ez az egyik leghasznosabb fogászati webdesign tipp, amit ma olvasni fogsz. Az egész koncepció a pszichológián alapszik: egy jól megdesingolt webhely képes vizuális jelekkel irányítani a látogatók figyelmét, akárcsak egy bűvész teszi a trükkjei közben.

Egy jó taktika például nyilakat használni, ami egy oldal üzenetén vezeti végig a felhasználó figyelmét, a végén pedig egy felhívás gombot prezentál.

Egy másik lehetőség arcokat elhelyezni a designban. Hogy miért? Mert az emberek természetesen utánozzák azt, amit másokon látnak. Ha például észreveszik, hogy valaki egy bizonyos irányba néz, akkor ösztönösen mi is odanézünk, hogy mi lehet az. Nos, fogászati webhelyeden egy rövid üzenet, vagy akár egy felhívás – valami, amire szeretnéd rávezetni látogatóid szemeit. Egy jól elhelyezett kép sokat segíthet ebben!

Apropó képek…

 

14. Használj valódi képeket rendelődből

Az interneten percek alatt szerezhetsz magadnak viszonylag jó minőségű stock képeket, amelyekkel könnyedén illusztrálhatod praxisod vagy rendelőd különböző részeit.

Mégsem ezt tanácsoljuk.

Sokkal hatásosabb, ha ténylegesen a rendelőben, illetve saját munkatársaidról készült képeket töltöd fel fogászati webhelyedre. Ezzel egyrészt rögtön hitelesebb megjelenést kölcsönzöl neki, másrészt megalapozod azt a bizalmat, amiről már szót ejtettünk.

Egy A/B tesztelés során 102,5%-kal több konverziót szedett össze az az oldalverzió, amelyen „valódi” személyekről készült képek szerepeltek.

Törekedj tehát a hitelességre, és mutasd meg praxisod valódi arcait a látogatóknak!

 

15. Alkalmazz tipográfiát

Végezetül egy olyan fogászati webdesign tipp, amiről rettentően ritkán hallhatunk: ügyelj a tipográfiára!

A tipográfia a betűk, szövegek megjelenésével foglalkozik és olyan tulajdonságokat fed le, mint a betűk mérete, típusa, stílusa, vastagsága és szellőssége. Mindemellett fontos, hogy ezek passzoljanak egymáshoz mindenhol, ahol márkád megjelenik (webhelyeden, közösségi profiljaidon, nyomtatott anyagaidon, névjegykártyáidon, stb.)

Az ember nem is gondolná, hogy milyen fontos ez. Egy rosszul méretezett, vagy túl sűrűre összehúzott bekezdés rengeteget ronthat a felhasználói élményen, a nem megfelelően kiválasztott betűtípusról nem is beszélve!
 

Ha pedig szeretnéd, hogy fogászati weboldalad egyedivé varázsoljuk, mindezt úgy, hogy hatékony legyen és bevonzd pácienseid, akkor kérd ajánlatunkat weboldal készítésre a lenti űrlap kitöltésével: 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Cikk inline
egészségügyi marketing Honlapkészítés Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 088 693
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Passzív jövedelem

A passzív jövedelem azt jelenti, hogy a pénzkeresési csatorna...

Marketing automatizálás

Olyan szoftvercsomagokkal végezhető marketing automatizálás, amelyek a...

linkmarketing

Mi is az a linkmarketing? Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a...

Kifelé mutató hivatkozás

Azokat a linkeket nevezzük kifelé mutató hivatkozásoknak, amelyek egy...

Bing Reklámszerkesztő (Bing Ads Editor)

A Bing Ads Editor egy ingyenesen letölthető alkalmazás, amely lehetővé teszi a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.