Fogászati praxis: Hogyan érd el, hogy tovább ajánlják?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így érheted el, hogy több páciens ajánlja fogászatodat ismerőseinek

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető


A szájhagyománynak óriási befolyása van, és így minden fogászati praxis elengedhetetlen eszközei közé tartozik. Az emberek többsége értelemszerűen ad ismerősei véleményére, de sokan (a statisztikák szerint 3-ből 2 fő) az interneten, ismeretlenek által írt visszajelzéseket is figyelembe veszik, mielőtt fogorvost választanának maguknak.

Mindez temérdek új lehetséges pácienst jelent számodra – a kérdés csak az, hogy hogyan érheted el, hogy többen ajánlják nekik fogászati praxisodat. A következőkben ehhez kínálunk néhány hasznos tanácsot!
 

Fogászati praxis: Hogyan érd el, hogy tovább ajánlják?

1. Emeld ki, hogy mi teszi egyedivé praxisodat

Te minden bizonnyal tisztában vagy ezzel, de ideális pácienseid valószínűleg nem tudják, hogy miért pont téged lenne érdemes választaniuk. Az embereknek meg kell ismerniük, hogy mit kínálsz pácienseid számára, hogy nyugodt szívvel javasolhassanak ismerőseiknek. Ki kell emelned tehát, hogy mi teszi egyedivé praxisodat – hogy milyen egyedi szolgáltatásokat vehetnek igénybe azok, akik téged választanak.

 

2. Kínálj kedvezményes ajánlatokat

Ha arra szeretnéd ösztönözni meglévő pácienseidet, hogy másoknak is ajánlják praxisodat, akkor kínálj nekik különleges, kedvezményes ajánlatokat ezért cserébe. Ez különösen azokat a meglévő pácienseidet motiválja majd, akik rendszeresen térnek vissza hozzád vizsgálatokra és kezelésekre.

A kedvezményt kiterjesztheted arra az új páciensre is, akit egy ajánláson keresztül jut el rendelődbe. Például egy alkalommal olcsóbb fogfehérítést kaphat mindkét fő (természetesen is, ha külön időpontokban érkeznek).

 

3. Csinálj versenyt az ajánlásokból a közösségi médián

A Facebook, a Twitter és az Instagram mind remek platformok az új fogászati páciensek bevonzására. Egy jó közösségi módszer például versenyt hirdetni, ami arra ösztönzi követőidet, hogy osszanak meg egy ajánlási landing oldalt, ahol ismerőseik vagy éppen családtagjaik lefoglalhatják első időpontjukat rendelődben. Ne felejtsd el kiemelni, hogy milyen jutalom vár a nyertesekre!

 

4. Alkalmazz emailt marketinget

Az emailek napjaink alulértékelt marketingeszközei, különösen a fogászati praxisok köreiben. Az emberek rendszeresen ellenőrzik emailjeiket, hiszen a hétköznapi kommunikáció egy jó része ma már ezen a csatornán történik.

Küldj hát nekik te is olyan értékes, hasznos emaileket, amelyekért megéri rendszeresen rápillantaniuk digitális postaládájukra. Kínálj nekik releváns információkat, híreket és különleges ajánlatokat, ha már megtiszteltek azzal, hogy feliratkoztak hírleveledre. Ne felejts el emaileket küldeni nekik születésnapjukon, és emlékeztetni őket a rendszeres vizsgálatokra.

 

5. Építs ki egy nagyobb üzleti hálózatot

Más releváns praxisokkal is érdemes pozitív kapcsolatokat kiépíteni, ha új fogászati pácienseket szeretnél szerezni. Fogászként a szájsebészek nem számítanak közvetlen versenytársaidnak, így ha bármelyikőtökhöz olyan páciensek érkeznek, akiknek egy másik szakember figyelmére van szükségük, akkor rögtön át is irányíthatjátok őket egymáshoz.

Akár egy külön email kampányt is kialakíthatsz, amikkel kifejezetten az ilyen lehetséges partnereket célzod meg. Ezen kívül felveheted velük a kapcsolatot a közösségi médián vagy akár személyesen is, ha viszonylag közel esnek hozzád.

 

6. Jelenj meg a közeli networking rendezvényeken

Még több lehetséges partnerrel ismerkedhetsz meg, ha részt veszel a helyi, vagy legalább is közelben megrendezett networking, azaz kapcsolatteremtő rendezvényeken. Minél több alkalmat ragadsz meg, hogy belevesd magad a helyi egészségügyi közösségbe, annál hitelesebbé válik majd praxisod. Nem számít, hogy új partnerekkel, vagy új lehetséges páciensekkel ismerkedsz meg ezeken – a lényeg az, hogy többen fognak tudni rólad, és ajánlhatnak majd másoknak is.

 

7. Tarts saját közösségi rendezvényeket

Ha a közelben nem igazán van kilátás ilyen jellegű programokra, akkor vedd kezedbe a kezdeményezést és tartsd meg saját közösségi rendezvényeidet. Ezeket az alkalmakat aztán felhasználhatod, hogy közelebbről is megismerkedj a többi helyi praxissal, amelyekkel partnerkapcsolatokat alakíthatnál ki. Mindennek célja továbbra is az, hogy többen ajánlhassák őszintén praxisodat ismerőseik és pácienseik számára.

8. Kérd meg elégedett pácienseidet, hogy ajánljanak másoknak

Leghitelesebb marketingeseid azok a pácienseid, akik többször is elégedetten távoztak már rendelődből. Ha sikerült többekkel is hosszútávú, stabil kapcsolatot kiépítened, akkor tőlük is megkérheted, hogy ajánljanak téged ismerőseiknek és barátaiknak. Erre az olyan páciensek alkalmasak, akik már kiismerték személyiségedet orvosként, és csípőből fel tudják sorolni mindazt, ami miatt érdemes téged választani.

 

9. Építs ki stabil online jelenlétet

A mai digitális világban a legtöbben már az interneten keresnek maguknak fogászati szakembereket. Tény, hogy sokan először ismerőseikhez, barátaikhoz fordulnak, de még az így kapott javaslatoknak is utánanéznek majd a világhálón, mielőtt eldöntenék, hogy kit is válasszanak.

Fontos tehát, hogy egy modern, gyors és biztonságos webhelyet készíttess praxisod számára, amelyen pácienseid asztali számítógépekről, laptopokról és okostelefonokról is könnyedén időpontot foglalhatnak. Az sem mindegy, hogy hogyan reagálsz a praxisodról írt pozitív és negatív kritikákra (Google, Facebook, stb.)

 

10. Kérd egy profi marketingügynökség segítségét

A marketing egy időigényes, összetett terület, és fogászati szakemberként bizonyára nem sok időt tudnál erre fordítani. Éppen ezért áll rendelkezésedre profi fogászati marketingügynökségünk, amely átvállalja ezt a terhet rólad, és több évtizedes tapasztalattal a hátunk mögött gondoskodunk praxisod online teljesítményéről. Legyen szó marketingauditról, vagy esetleg egy stratégia összeállításáról és kivitelezéséről, marketingügynökségünk nagyszerű befektetés lesz számodra!

Kérd ajánlatunkat egészségügyi marketing auditunkra a lenti űrlap kitöltésével!

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén



 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!