SEO taktikák, amelyekre nem éri meg időt fordítani

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

3 felesleges SEO taktika, amire nem éri meg időt pazarolni

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A keresőmotoroknak rendszeresen igazodniuk kell a felhasználók egyre változó szokásaihoz és a legújabb keresőtrendekhez. Ebből következik, hogy a SEO „szabályai” is rendkívül képlékenyek, és a keresőoptimalizálás manapság egészen máshogy zajlik, mint 15, 10 vagy akár 5 évvel ezelőtt.
Ahogy új hatékony SEO technikák bukkannak fel, úgy kopnak el folyamatosan a régebbi irányzatok is, amelyekre ma már sem pénzt, sem időt nem éri meg pazarolni. Íme tehát 3 felesleges SEO taktika, amelyeket jobb, ha elfelejtesz.

SEO taktikák, amelyekre nem éri meg időt fordítani

1. Ne a keresőmotoroknak írj, hanem a felhasználóknak

Bizonyára te is sok helyen olvastad már, hogy a minőségi tartalmak segítenek jobb rangsorolást elérni a keresőmotorok találatai között. Ez továbbra is így van: minél jobban optimalizálod tartalmaidat, annál könnyebben értelmezik majd őket a Google és más keresőmotorok, ami előkelőbb pozíciókat eredményez a találati oldalakon.
Azonban a tartalmak első sorban nem azért kell készüljenek, hogy megfeleljenek a keresőmotorok elvárásainak. Az igazán színvonalas tartalmak kiváló felhasználói élményt is kínálnak azzal, hogy a célközönség számára is hasznosak és értékesek. Az elégedett látogatók másokkal is megosztják ezeket a tartalmakat, illetve újra és újra visszatérnek majd a legújabbakért. Ezek mind a pozitív felhasználói élmény jelei a keresőmotorok szemében.

Első sorban tehát ne a keresőmotoroknak készítsd tartalmaidat, hanem olvasóidnak. Íme néhány hasznos tipp ehhez:

  • Tartalmaid valamilyen marketingcélt is szolgáljanak. Akár egy új terméket szeretnél bemutatni, vagy valamelyik meglévő szolgáltatásodat népszerűsítenéd, gondolj bele, hogy mit olvasna, nézne vagy hallgatna szívesen közönséged.
  • Mutasd meg, hogy webhelyed az iparággal kapcsolatos információk legjobb forrása. Optimalizálj a felhasználói szándékra, készíts kattintásokat vonzó tartalmakat, szerezz tekintélyes visszahivatkozásokat és így tovább.
  • Publikálj esettanulmányokat, véleményeket és összehasonlításokat. Ezek az értékes információk több szemszögből is szemléltetik kínálatodat és lehetővé teszik olvasóid számára, hogy tájékozott vásárlói döntéseket hozzanak.
  • Ossz meg tippeket, stratégiákat és útmutatókat. Ezek mind értékesebbé teszik webhelyed tartalmait a látogatók számára.
  • Kínálj emlékezetes felhasználói élményt interaktív eszközökkel. Ezek lehetnek kalkulátorok, kérdőívek, átváltók stb.

 

Segítsünk a tartalomírásban és a keresőoptimalizálásban? Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és kérd marketing audit szolgáltatásunkat!

 

2. Ne aggódj annyit a domain neve miatt

Sokszor elhangzik, hogy a domain nevében egy kulcsszónak is szerepelnie kell. Ez egy elavult gondolat, aminek ma már semmilyen létjogosultsága nincs.
Sok évvel ezelőtt segített, ha domain nevedben valamilyen kulcsszó is volt. Amikor az emberek rákerestek egy kulcsszóra, akkor általában azokra a találatokra kattintottak rá, aminek a domain neve és URL-je is tartalmazta az adott kifejezést.
John Mueller, a Google egyik munkatársa azonban már 2020-ban elmondta, hogy nem segít a rangsorolásban, ha a domain neve kulcsszavakat is tartalmaz.

A helyett tehát, hogy túl sokat (és feleslegesen) foglalkoznál a domain nevével, törekedj inkább arra, hogy egy olyan webhelyet hozz létre, ami hosszútávon is képes jól rangsorolni:

  • Ügyelj az on-page SEO-ra: használj kulcsszavakat az oldalak tartalmában, írj megnyerő címeket, meta leírásokat és címsorokat, és így tovább.
  • Foglalkozz a technikai keresőoptimalizálással is: biztosítsd, hogy webhelyed tökéletesen működjön mobileszközökön, oldalaid gyorsan betöltődjenek és kínálj biztonságos, akadálymentes böngészést látogatóid számára.
  • Derítsd ki ideális ügyfeleid keresőszándékát, és készíts nekik olyan tartalmakat, amelyek választ adnak leggyakoribb kérdéseikre. Használj strukturált adatokat, hogy extra információkat kínálhass tartalmaidról a keresőmotorok és az olvasók számára is.
  • Készíts olyan tartalmakat, amelyek konverziókra ösztönzik látogatóidat.
  • Állíts össze egy hosszútávú linképítési stratégiát. Publikálj olyan tartalmakat, amelyekre más kapcsolódó webhelyek is hivatkozhatnak, mint értékes forrásokra.

 

3. Ne akadj fenn a kulcsszavakon és a mutatókon

A legjobb SEO taktikák kutatása során valószínűleg találkoztál már a kulcsszósűrűség fogalmával, vagy hogy érdemes odafigyelni az visszahivatkozások horgonyszövegeinek megoszlására.
Ezek a stratégiák valóban hasznosak lehetnek a keresőoptimalizálásban, hiszen a keresőmotorok sokkal könnyebben értelmezik az ilyen nyers mutatókat, mint a tartalom minőségét és egyéb összetett koncepciókat. A Google azonban már sokkal fejlettebb algoritmusokkal dolgozik, és a különböző keresési trendek és egyéb jelek alapján is képes minősíteni a tartalmakat.
Éppen ezért a marketingeseknek ma már nem százalékokkal és egyéb mutatókkal kell foglalkozniuk, hanem azzal, hogy a célközönségük számára előnyös tartalmakat készítsenek. Ha az emberek hasznosnak vélik ezeket, akkor ezt a Google is képes lesz majd leszűrni a viselkedésükből.

Íme néhány jó tanács a hosszútávon is értékes tartalmak előállításához:

  • Csábítsd webhelyedre célközönséged tagjait hasznos tartalmakkal. Kínálj értékes információkat, amik felkeltik ideális ügyfeleid érdeklődését.
  • Használd a storytelling elveit, hogy üzeneteid maradandó nyomot hagyjanak olvasóidban. A storytelling közvetlenül az emberek érzelmeire képes hatni, és a megfelelő üzeneteken keresztül sokkal többen tudnak majd azonosulni márkáddal.
  • Kísérletezz különböző tartalmakkal. Derítsd ki, hogy célközönséged milyen jellegű tartalmakra kíváncsi. A szöveges cikkek mellett próbál képeket, videókat, infografikákat és egyéb tartalmakat kínálni nekik.
  • Ügyelj a tartalmak megfelelő időzítésére, csatornájára (blog, YouTube, közösségi média stb.) és persze közönségedre is. Készíts buyer personákat, és tudd meg, hogy ideális ügyfeleid hol, mikor és milyen formában preferálják a tartalmakat.
  • Derítsd ki, hogy mire kíváncsiak az emberek, és ez alapján készítsd el tartalmaidat. Használj kérdőíveket, visszajelzési űrlapokat és olvasd el a blogbejegyzéseid, illetve közösségi posztjaid alá írt hozzászólásokat is.
  • Koncentrálj tartalmaidban azokra az előnyökre, amiket termékeid és szolgáltatásaid kínálnak az embereknek. Ezek a tartalmak segítenek majd ügyfelekké konvertálni az érdeklődő látogatókat.

Mindez persze nem azt jelenti, hogy egyetlen mutatóval sem éri meg foglalkozni. A webhely statisztikáit nagyon is fontos rendszeresen ellenőrizni, és megfigyelni, hogy mely tartalmak érik el a legtöbb sikert. Azonban ne feltétlenül azt nézd, hogy hány látogató érkezik egy-egy tartalomra, hanem azt, hogy ezek közül hányan jutnak el a konverzióig is.
 

Gyakori kérdések

Mi a helyzet a linkmarketinggel?

A keresőoptimalizáláshoz ma is hozzátartozik a minőségi linkek szerzése, azonban nem mindegy, hogyan csinálod. A direkt visszahivatkozások (linkcserék) ideje már régen lejárt, és a Google továbbra sem szereti ezeket. A linkmarketingre érdemes energiát és pénzt fordítani, hiszen a nehezebb kifejezésekre továbbra is nagy segítségünkre lehetnek.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!