A szállodaipar versenye soha nem volt ennyire kiélezett. A vendégek ma már több száz lehetőség közül választhatnak, és a döntés gyakran az érzelmi kötődésen alapul. A foglalási folyamat pedig egyre komplexebb: a potenciális vendégek számos digitális csato...
Facebook felhasználási alapok – mit hogyan kell csinálni? Segítünk!
Mi, akiknek munkájuk a Facebook, naponta 1.250.000 emberrrel tartjuk oldalainkon keresztül a kapcsolatot, evidensnek veszünk dolgokat, de sok kérdést kapunk, mit és hogyan kell csinálni az alapoknál. Ilyenek lehetnek például, hogy hogyan lehet valakit bejelölni egy bejegyzésben, úgy, hogy neve linké váljon, mekkora legyen a borítókép vagy a profilkép mérete, hogyan írjak ismerősöm üzenőfalára, mit jelent az, hogy feliratkozok valakinek a frissítéseire, vagy hogyan használjam a Facebook chatet. A következők tippekben megoldást kínálunk pár általánosabb kérdésre, és tanácsokat teszünk a Facebook egyszerűbb és hatásosabb használatára.
Facebook használati tipp #1: Fotók méretei
A két legfontosabb képünk a borítókép és profilképünk, melyek megfelelő méretével emelhetjük idővonalunk színvonalát.
Profilképünknek egy legalább 180x180 pixeles képet válasszunk. Ez idővonal nézetben 160x160-as méretben jelentkezik, de ennél kisebbet nem érdemes használni, ha megfelelő összképet szeretnénk.
A borítókép megjelenése 851x315ös méretben jelenik meg az idővonalon. Ennél használhatunk magasabb és szélesebb képeket, de kisebbet itt se alkalmazzunk, mert az szét lesz húzva így. Szélesebb kép esetén nincs gond, mert azt 851 pixel szélességre kicsinyíti, tehát minőségileg nem romlik a kép, csak ha annál kisebb fotóról van szó.
Ha szeretnél többet megtudni a Facebook hasznlatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok tanfolyam!
Facebook használati tipp #2: Bejegyzések
Egyik ismerősöm pár napja megkérdezte, hogyan írhat egyik közös ismerősünk idővonalára születésnapja alkalmából. Lehet, a kérdés téged meglep, de akadnak olyanok, akik még nem csináltak hasonlót. Csak kattintsunk ismerősünk profiljára, ahol a névjegye alatt szöveges bejegyzést tehetünk közzé profilján, vagy akár képet is tölthetünk fel.
Hasonló eset történt, amikor egy másik ismerősöm azt kérdezte, hogyan osztottam meg egy linket. Erre is van egyszerű módszer, ha az adott weboldal nem rendelkezik facebook megosztás gombbal. Másoljuk le az oldal URL címét (pl.: www.matebalazs.hu) majd azt illesszük be állapotfrissítésünkbe. Pár másodperc alatt a facebook felismeri a linket és a bejegyzésben külön ablakban megjeleníti kis képét, webcímét és rövid leírását. Esetenként a képet is megválaszthatjuk, de akkor le is tilthatjuk annak megjelenését. Miután megjelent a link tartalma, az url címet akár ki is törölhetjük - ugyanis bonyolult cím esetén az ronthatja a bejegyzés külsejét -, és helyére valamilyen szöveget is írhatunk.
Facebook használati tipp #3: Ismerősök bejelölése egy bejegyzésben
Gyakori kérdés az is, hogy egy bejegyzésen belül hogyan címezhetünk meg több személyt is, úgy, hogy a nevére kattintani lehessen, és ő is értesítést kapjon erről. Bármilyen szöveg írása esetén lehetőségünk van ott ismerőseinket megjelölni, egyszerűen csak írjunk egy ’@’-ot, ami mögé kezdjük el begépelni ismerősünk nevét, a Facebook erre felajánlja a lehetőségeket, majd válasszuk ki azt, akire gondoltunk. Ha így teszünk, és közzétesszük a kommentet, bejegyzést, akkor bejelölt ismerősünk értesítést fog kapni a jelölésről. A neveket le is rövidíthetjük a kereszt- vagy vezetéknév kitörlésével. Így nem csak személyeket, oldalakat is megjelölhetek illetve belinkelhetek egy bejegyzésben.
Facebook használati tipp #4: Ismerősök a chaten
Egyeseknek az sem teljesen egyértelmű, hogy ismerőseik chaten mi alapján jelennek meg két csoportban. Legfelül azok az online ismerősök láthatóak, akikkel a legtöbbet beszélünk, vagy a ’Közeli barátok’ csoportban vannak. Ilyen esetben akkor is megjelenthetnek a felső listában, ha nem elérhetők a chaten. Az alsó, ’Több ismerős’ részen pedig minden más, online ismerősünk látható. Általában ők azért vannak alul, mert a fenti listában olyanok vannak, akikkel többet beszélünk, vagy mert velük még eddig nem chateltünk.
Facebook használati tipp #5: Feliratkozás
A ’Subscribe’, vagyis feliratkozás lehetőség azt jelenti, hogy olyan ember profilját tudjuk követni, aki nem ismerősünk. Az opció engedélyezése saját profilunkon is lehetséges. Ezt a beállításokon belül a ’Követők’ részen tudjuk bekapcsolni. Amennyiben ezt a lehetőséget bekapcsoljuk, nyilvános bejegyzéseinkről a feliratkozók is értesülnek, nem csak barátaink.
Ez a funkció azoknak lehet hasznos, akik hasonló érdeklődési körű emberekre kíváncsiak, vagy érdeklődnek egy celeb vagy egy szakember posztjai iránt. Például jelen cikk íróinak frissítéseire is feliratkozhatsz itt! Ha te is szeretnél feliratkozókat, engedélyezd ezt az opciót, ezzel nem látják személyes adataidat, és azt oszthatunk meg velük, amit szeretnénk.
Kiemelt területeink
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.
A weboldal sütiket használ
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Előfordulhat, hogy a weblap egyes funkciói nem fognak megfelelően működni.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera