A Facebook a te neveddel, képeddel hirdet, tudsz róla?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A Facebook a te neveddel, képeddel hirdet, tudsz róla?

Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Talán már te is észrevetted, hogy az elmúlt időben a Facebook felhasználja a felhasználók  neveit, képeit bizonyos reklámokban, így a tiedet is. Szeretnél ezért pénzt kapni? Esetleg egyáltalán nem szeretnéd, hogy hirdessenek a képeddel? Elmondjuk, mi is a helyzet! 
 
Talán már te is észrevetted, hogy az elmúlt időben a Facebook felhasználja a felhasználók  neveit, képeit bizonyos reklámokban, így a tiedet is. Szeretnél ezért pénzt kapni? Esetleg egyáltalán nem szeretnéd, hogy hirdessenek a képeddel? Elmondjuk, mi is a

 

A Facebook háza táján az elmúlt időben  legnagyobb ellenhangot kiváltó változás a felhasználók adatait érinti, beleértve profilképüket, nevüket és személyes adatait, amiket mostantól a Facebook reklámként is felhasználhat.

 
 
 

A szociális reklám

A ’szociális reklám’ névre keresztelt újdonság abból a célból jött létre, hogy a felhasználókat még relevánsabb reklámokkal tudja megcélozni. Például ha az Adidas likeoljója vagy, barátod reklámot láthat profilképeddel és azzal a szöveggel, hogy te szereted az Adidast. Ha te szeretsz valamit, valószínűleg barátaid is szeretni fogják – ebben a szellemben indult útnak az új reklám.
 
A Facebook felhasználási feltételei szerint engedélyt adsz nekik, hogy használják nevedet, profilképedet, tartalmaidat és információidat, amiket kapcsolatba hozhatnak reklámokkal, hirdetésekkel, vagy kapcsolód tartalmakkal. Ez azt jelenti, hogy egy Facebookon pénzért hirdető cég ellenszolgáltatásért cserébe hirdethet a te adataiddal. Amennyiben megadtál valamilyen közönséget adataidnak (kik lássák: barátok, csak te), azt a Facebook tiszteletben tartja.
 
Magyarul adataid szerepelhetnek reklámban, és te ezért nem kapsz pénzt.
 
A Facebook egyik szóvivője nyilatkozatában kijelentette, hogy lényegében semmi sem változott a felhasználási feltételeken, csupán egyszerűsítve magyarázzák el benne, hogyan működnek a reklámok.
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.2 millió rajongónk alapján Neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 

 

Mire kell számítani és mit tehetsz Te?

Profilképed és információd megjelenhetnek barátaid előtt a Facebookon, és cégek, oldalak reklámjánál feltűnhet a neved és fotód. Például, ha feltűnik előtted az Ikea reklámja, azt is láthatod mellette, hogy mely ismerőseid kedvelik oldalukat. De ha esetleg egy párt vagy egy szerelmi segédeszközöket forgalmazó cég oldalát követed, akkor arra is felhívják majd a reklámok ismerőseid figyelmét, hogy te kire szavazol és milyen a legbensőbb magánéleted….
Ha mindez nem tetszik neked tehetsz ellene anélkül, hogy törölnéd Facebook fiókodat. Keresd meg az adatvédelmi beállításokat, kattints a ’Hirdetések’-re, és azon belül állítsd be, hogy senki se láthassa reklámokban adataidat. Ez ilyen egyszerű, de amíg nem teszed meg, alapértelmezett módban reklámozó vagy! Vannak egyéb fontos beállítások is, amivel védheted személyes jogaidat, olvass hát tovább, mielőtt nekilátsz a változtatásoknak!
 
Facebook hirdetés letiltása
 

Szponzorált bejegyzések

Szerencsére adataid nem kerülnek bele olyan reklámokba, melyeket ismeretlenek láthatnak. A közösségi reklámok csak a saját hálózatodon, vagyis barátaid körében lesznek láthatók. Jól átgondoltad, kik a barátaid, és miket tudhatnak meg ezáltal rólad? A Facebook figyelembe veszi azon beállításaidat, hogy egy-egy tartalmat kik számára teszel elérhetővé, és privát adatidat (Csak én, lakattal ellátott bejegyzések) nem teszi láthatóvá mások számára, ezért fontos, hogy nézd át ezeket is, mit láttál el „csak én” jelzéssel, hiszen az összes többi látható! 
 

Van remény arra, hogy pénzt kapj azért, hogy reklámozol valakit? 

Nincs. A Facebook használata ingyenes, az adatvédelmet viszont elfogadtad, így jogosan használnak fel ezen a zárt körön belül. 
 
Nektek mi a véleményetek az ilyen közösségi reklámokról? Túlzásba viszi a Facebook, és túl személyes dolgokkal játszik? Írjátok le nekünk kérlek kommentben!  Szerintem ismerőseiteket s érdekelni fogja ez a cikk, megköszönik maj, ha megosztod velük! 
 
 
 

További cikkek a témában:  10 alapvető biztonsági tipp Facebook felhasználók számára

 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!