notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Biztonságban a Facebookon, avagy milyen veszélyek leselkednek rád, és megmondjuk, hogyan kerüld el őket! Facebook biztonság.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Biztonságban a Facebookon, avagy milyen veszélyek leselkednek rád, és a megoldás, hogyan kerüld el őket!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Biztonságban a Facebookon, avagy milyen veszélyek leselkednek rád, és a megoldás, hogyan kerüld el őket!


2013/02/12
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

 

Ismét egy érdekes rendőrségi Facebookos példába ütköztem. Az ismerősöm mindig használta a Facebook helyek, bejelentkezős alkalmazást. Ahol volt, ott chek-in-elt. Méghozzá nyilvánosan. Aztán egy nap arra lett figyelmes, hogy nyitva találta az autóját. Gondolta, nem zárta be. Majd amikor egy hosszabb mulatozásra ment, és be is jelentkezett ott, az autója eltűnt. Szemtanúk látták, és nyilatkozták a rendőrségnek, hogy akik elvitték a BMW-t úgy szálltak be, mintha a sajátjuk lenne, egyszerűen távirányítóval kinyitották. A rendőrség szerint már régen figyelték az illetőt, lemásolták a távirányító által kibocsátott rádióadást, majd amikor tudták, hogy sokáig nem keresik az autót, szépen beültek a saját távirányítójukkal és elhajtottak. A közösségi oldalak szinte elengedhetetlen részét képzik életünknek. Rengeteg ilyen és ehhez hasonló példát hallok, úgyhogy azt gondolom, érdemes utána néznünk, mit és hogyan kell beállítanunk Facebook fiókunkban, hogy hasonló dolgok ne történjenek meg velünk. Nagyon sokan élnek gyakorlatilag a Facebookon: itt tartjuk a kapcsolatot ismerőseinkkel, informálódunk, és megosztunk. Azonban az, hogy mit osztunk meg, és az, hogy kivel, közel sem mindegy.
Facebook biztonság

 

Facebook biztonság alapok

Legalapvetőbb biztonsági intézkedésünk a megfelelő jelszó választása. Az online biztonságról szóló cikkünkben már említettük, de itt is muszáj kitérni rá. Használjunk minél nehezebb, ám még megjegyezhető jelszót használni, melyek jó, ha tartalmaznak kis és nagybetűket, számokat vagy akár szimbólumokat. Alapvetően ezt senkivel se osszuk meg, ha véletlenül mégis megtudná valaki, egyszerűen változtassuk meg.
Profilunk beállításánál érdemes megnézni, mások hogyan látják azt. A legjobb beállítás az, ha csak barátaink látják teljesen profilunkat, így személyes adatainkat, bejegyzéseinket nem láthatja csak úgy akárki. 
Fényképeinknél is beállíthatjuk, ki láthatja azokat. Itt mappánként változtathatjuk, melyeket szeretnénk, ha csak barátaink látnák, esetleg csak mi magunk, és melyeket tesszük publikussá. Érdemes a profilképeket publikussá tenni, hogy ismerőseink könnyebben ránk találjanak.
 
Figyeljünk oda, milyen képeken jelölnek be minket, és ha kell, állítsuk be, hogy az ne jelenjen meg adatlapunkon. Ha szükséges, töröljük saját tag-ünket a képről.
 
 


Ha érdekelnek az internetes biztonság részletei, a Facebook titkai, ha saját oldalt szeretnél felfuttatni, gyere el valamelyik tanfolyamunkra! Jelentkezz itt! 

 

 
 

Facebook biztonság 2. : csak valódi ismerős legyen az ismerősünk!

Pihengetünk?
Ügyeljünk rá, kit igazolunk vissza ismerősünknek. Ha valakit nem ismerünk, inkább ne igazoljuk vissza, esetleg írjunk neki üzenetet. Csak azért ne fogadjuk el azonnal az ilyen felkéréseket, hogy több barátunk legyen, mert ezzel lehet, hogy olyanokhoz jutnak el személyes dolgaink, akik ezzel visszaélhetnek.
Ne tegyük közzé személyes adatainkat. Gondolunk itt igazolványszámainkra, lakcímünkre, számlaszámunkra, de ebbe a kategóriába tartozik telefonszámunk és e-mail címünk is.
 
 

Facebook biztonság 3. : Figyeljünk rá, mit mutatunk meg magunkból

Vigyázzunk, milyen képeket töltünk fel saját magunkról! Sokszor ismerősünk Facebook-on főnökünk, tanárunk. Ha egy állásra pályázunk, önéletrajzunk után valószínűleg profilunkat is megnézik későbbi munkaadóink, azért sem mindegy, mit találnak profilunkon.
Ezért ne tegyünk fel olyan képeket, ahol alkohol, vagy más szer hatása alatt állunk. Ugyanez igaz bármilyen más illegális dologra, akár ha csak egy olyan képre gondolunk, ahol biztonsági öv nélkül vezetünk. Ezeket általában nem nézik jó szemmel sem a munkáltatók, tanárok, szülők, sem a rendőrség.
 
Ne tegyünk közzé olyan képet, amin látszik házunk, lakásunk bejárata, a házszám, vagy olyan részlet, amiből felismerhető. Ne töltsünk fel képet, amin látszanak műszaki cikkeink, értékeink.
 
Az előzőek főleg a check-innel együtt fontosak. Amikor megosztjuk hol vagyunk, egyúttal azt is jelezzük, hogy nem vagyunk otthon. Ha képeinken látszanak értékeink, házunk bejárata, a check-in már szinte meghívónak számít. Ha mindenképp meg szeretnénk osztani merre járunk, csak azután tegyük, hogy már hazaértünk. A helymegosztó közösségi oldalra sokkal jobb példa a Foursquare nevű közösségi oldal-alkalmazás, melyben valóban csak az ismerőseink láthatják, merre is járunk! 
 
Ezek a gondolatok egyeseknek egyértelműnek tűnhetnek, de akik még nem gondoltak bele postjaik súlyába ennyire, azoknak érdemes észben tartani ezeket a tanácsokat.
 
Ha nem csak a Facebookon, de általában az Interneten szeretnél biztonságban elnni, olvasd el ezt a cikket: Az Internet világa veszélyes! Védekezz! Alapvető biztonsági beállítások és tanácsok internetezőknek, Facebook felhasználóknak!
 
Facebook

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
511 892
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Termékbejelentés

Egy új termék létrehozását követően...

AIDA

Az AIDA jelentése Az AIDA egy mozaikszó, amely az Attention (figyelem), Interest...

Hirdetésbővítmény

Mi az a hirdetésbővítmény? A hirdetésbővítmények...

Kiváltó szavak

A kiváltó szavakat kétféleképpen értelmezhetjük Egyik meghatározásuk szerint olyan...

Kulcsszó

Mi a kulcsszó szerepe? A kulcsszó, vagy keresőszó mindig egy olyan...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.