notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így szabályozhatod, hogy mit látnak rólad mások a Facebookon

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Így szabályozhatod, hogy mit látnak rólad mások a Facebookon

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így szabályozhatod, hogy mit látnak rólad mások a Facebookon


2018/08/02
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Facebook az új uniós adatvédelmi rendelet ellenére is hozzáférhet adataidhoz, de ha nem jól állítottad be a láthatósági beállításokat, akár több külsős cég, vagy akár ismerőseid is hozzájuthatnak ezekhez, de akár a fiókodhoz is. Hogyan kerüld ezt el? Mutatjuk!

A Facebook az új uniós adatvédelmi rendelet ellenére is hozzáférhet adataidhoz, de ha nem jól állítottad be a láthatósági beállításokat, akár több külsős cég, vagy akár ismerőseid is hozzájuthatnak ezekhez, de akár a fiókodhoz is. Hogyan kerüld ezt el? Mu

A Facebook és az adatbiztonság

Az okostelefonok elterjedésével és a közösségi média fejlődésével a Facebook és más platformok olyannyira a hétköznapi életünk részeivé váltak, hogy sokan meg sem kérdőjelezik, hogy adataik biztonságban vannak-e ezeket a hálózatokon, vagy sem.

 

A Facebook és a Cambridge Analytica együttműködése által kavart por hidegzuhanyként érte a közösségi média felhasználókat, akik joggal kérdőjelezték meg, hogy biztonságosan kezelt adataik vajon mennyire vannak tényleges biztonságban a Facebook markában. Mint azt a New York Times és az Observer kiderítették, Donald Trump kampánya idején a Cambridge Analytics több mint 50 millió Facebook felhasználó adatait vásárolta meg célzott politikai kampányok létrehozása érdekében.

 

Habár a felhasználói beállítások nem akadályozhatják meg, hogy megadott adataid tökéletes védelmet élvezzenek a Facebook birtokában, némi beleszólásod azért van abba, hogy kikhez juthatnak el ezek a platformon kívül. Az általános elővigyázatossággal sok fejfájást megspórolhatsz magadnak – nézzük, hogy mire érdemes odafigyelned!

 

Zavar, ha mások sok mindent megtudnak rólad?

 

1. Óvakodj a kérdőívektől és alkalmazásoktól

Pihengetünk?

Az egyik leggyakoribb adatszerzési módszer a személyiségi kérdőívek használata. Ezek igen népszerűek a Facebookon, az emberek pedig előszeretettel ütnek el vele néhány percet, vagy használják őket arra, hogy jobban megismerjék magukat. A Cambridge-i Egyetem Pszichometriai Központja ilyen kvízek segítségével gyűjtött személyes adatokat a Facebook profilokról, ideértve az ismerősök adatait és a tevékenységeket is. Nem tartoznak ide azonban a közvéleménykutató cégek kérdőívei, itt most az értelmetlen játékokra gondolunk csupán. 

 

2. Ellenőrizd biztonsági beállításaidat

A Facebook számos biztonsági és adatvédelmi beállítást kínál a felhasználóknak, amelyekről meglepően kevesen tudnak. Ezeket a beállításokat a Beállítások > Adatvédelem   menüben találod. Itt megadhatod, hogy kik láthatják bejegyzéseidet, megadott telefonszámodat, kik jelölhetnek ismerősöknek, stb. Érdemes alaposan átvizsgálni minden opciót, ugyanis – mint ahogy azt az előző pontban is említettük – ha egy ismerős végigcsinál egy kérdőívet, akkor azzal engedélyt adhat a kvíz készítőjének, hogy elérje ismerősei listáját, amiben te is szerepelsz. Érdemes megnézni az Idővonal és megjelölés   menüt is.

 

3. Tartsd szemmel ismerőseidet

Nem mindenki gondol rá, pedig érdemes megválogatni ismerőseidet a Facebookon. Ha ugyanis ők nem használnak elég szigorú biztonsági beállításokat, akkor azokat a bejegyzéseket és képeket amikben téged megjelölnek mások is láthatják majd. Még a Facebook is figyelmeztet rá, hogy ismerőseid bejegyzéseinek láthatóságát csak ők szabhatják meg. Érdemes minél több ismerős figyelmét felhívni tehát arra, hogy ők maguk is ellenőrizzék adatvédelmi beállításaikat profiljukon, például ennek a cikknek a megosztásával. 

 

4. Ne használj harmadik féltől származó alkalmazásokat

A Facebookon elérhető alkalmazások és játékok milliókat szórakoztatnak napi szinten, de ezek az alkalmazások cserébe hozzáférhetnek személyes adataidhoz (név, profilkép, nem, felhasználónév, ismerősök listája és más nyilvános adatok).

 

Ha szeretnéd megadni, hogy egy-egy alkalmazás mihez férhet hozzá profilodon, akkor navigálj a Beállítások > Alkalmazások és webhelyek  menübe. Itt többféle beállítást is találsz majd, amelyek az általad használt alkalmazásokra vonatkoznak. Meg fogsz lepődni rajta, mennyi alkalmazásnak adtál engedélyeket….

 

5. Használj további biztonsági rétegeket

A Facebooktól kérheted, hogy értesítsen különböző csatornákon, valahányszor egy új eszközről vagy böngészőből jelentkezik be valaki profilodba. Hasonlóan hasznos lehet az úgynevezett kétfaktoros hitelesítés, aminek beállításával csak akkor jelentkezhetsz be profilodba egy böngészőben, ha a telefonod is melletted van (ez megnehezíti a kéretlen behatolók dolgát). Ezeket a beállításokat a Beállítások > Biztonság és bejelentkezés  menüben találod.

 

6. Búcsúzz el a Facebooktól

Ha nem szeretnéd, hogy a Facebook és különféle harmadik felek hozzáférjenek adataidhoz, akkor azt csak úgy biztosíthatod, ha törlöd profilodat a platformról. Az itt tárolt adatokat sokan úgy használhatják fel tudtodon kívül, amilyenre biztosan nem adnál engedélyt, ha előtte megkérdeznének róla. Habár a felhasználói feltételek rész (amit soha senki nem olvas végig, mielőtt elfogadná) kitér a legtöbb ilyen esetre, nem biztos, hogy teljes mértékben fedi az igazságot. A Facebook egyébként is egyre kevésbé szolgálja a felhasználók érdekeit, egyre kevesebb érdekes hírt láthatunk, az oldalak elérése folyamatosan csökken. Hamvába dőltek azok az elképzelések, mely szerint a Facebook lesz a legnagyobb újság. Ma már csak szinte azt látod, hogyan dicsekszik a szomszéd gyermeke bizonyítványával. Ez bizony egyre kevesebb embert érdekel. Talán itt az ideje elbúcsúznod a Facebooktól.
 

Facebook

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
517 052
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Webhelytérkép

Mi az a webhelytérkép? A webhelytérkép egy webhely...

Run of Site

A Run of Site szerződések azt jelentik, hogy egy reklámcsík (banner) vagy...

Közösségi értékesítés

Mi is az a közösségi értékesítés? A...

Meta tag

Mi az a meta tag? A meta tagek (vagyis meta címkék) olyan...

Partnerhálózat

Egy olyan online hirdetési együttműködési rendszer, amely...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.