E-kereskedelmi marketing tippek

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

5 e-kereskedelmi marketing módszer, amikkel fellendítheted webáruházadat

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Egy webáruház gazdájaként talán veled is előfordult már, hogy úgy érezted, nem térülnek meg igazán a marketingbe fektetett összegek. Talán nincs elég forgalom, vagy elég vásárló, esetleg nem jelenik meg webáruházad a Google találatai között, és így tovább.

webáruház marketing

Néha még a legjobbnak tűnő marketingstratégiák is félrecsúszhatnak, habár az is meglehet, hogy nincs semmilyen stratégiád az online marketingre.

Akármi is legyen a helyzet, az alábbi tippek segítenek, hogy marketinges befektetéseid kedvezőbben térüljenek meg! Ha pedig szeretnéd kiszervezni ezt a munkát, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük el rendbe rakni online jelenléted! 

 

1. Szólítsd fel látogatóidat a vásárlásra

Ha dolgoztál valaha személyes eladóként, akkor bizonyára megtanultad, hogy mennyire fontos konkrétan megkérni az érdeklődőket, hogy vásároljanak valamit tőled. Lehet akármilyen jó a felvezetőszöveg, bemutathatod bárhogyan a termékeket, és lehet frappáns a lezárásod, de ha nem szólítod fel egyértelműen az érdeklődőt a vásárlásra, akkor jó eséllyel rád marad majd az áru.
Ugyan így zajlik az online marketing is. Termékeid adatlapján a legjobb leírás szerepelhet, jó minőségű képekkel, akár a termék 3D-s modelljével együtt, és így tovább. Azonban a látogatók hajlamosak elveszni ezekben a részletekben, és ha az oldalon nem szerepel egyértelmű felhívás a vásárlásra, akkor számos lehetőséget elszalasztasz majd.

Sok vásárló azért hagyja el üres kézzel a webáruházak többségét, mert a „Kosárba” vagy a „Vásárlás” gombok eltűnnek a megannyi egyéb hivatkozás és elem között. Ezeket a gombokat kell láthatóbbá tenned látogatóid számára.

 

A vásárlásra többféleképpen is ösztönözheted látogatóidat – íme néhány módszer ehhez:
•    A felülértékesítés akár 30%-kal értékesebbé teheti eladásaidat. Egy tanulmány szerint, ha szimplán csak megjelenítesz egy drágább terméket a vásárló döntése mellett, 4,25%-uk a drágább opciót vásárolja majd meg.
•    A keresztértékesítéssel extra tartozékokat és kapcsolódó termékeket adhatsz el vásárlóidnak (például egy egérpadot az egérhez, egy cipőfényezőt az új pác cipőhöz stb.)
•    Érdemes egy landing oldalon vagy termékoldalon akár több CTA (felhívás) gombot elhelyezni, hogy az üzenet egyértelmű legyen, és minden érdeklődő garantáltan észrevegye azt.
 

 

2. Kösd össze közösségi profiljaidat az értékesítések érdekében

A közösségi média az online kereskedelem szerves részét képezi. Akárcsak egy webhelyen, a közösségi médián is az a cél, hogy az érdeklődő felhasználók előbb-utóbb vásárló ügyfelekké konvertáljanak.
Minden nagyobb közösségi platform lehetővé teszi az e-kereskedők számára, hogy célzottan érjék el és szólítsák meg ideális ügyfeleiket:
•    Az Instagramon megjelölheted termékeidet a bejegyzéseidben, amikre rákattintva a felhasználók közvetlenül, az alkalmazáson belül megvásárolhatják azokat.
•    A Facebook hirdetései rendkívül precízen célozhatók, lehetővé téve ezzel, hogy csak az ideális, jó eséllyel érdeklődő felhasználóknak jelenjenek meg.
•    A YouTube a világ legnagyobb videós platformjaként hasznos videós tartalmakkal, illetve videós hirdetésekkel hívhatják fel magukra a figyelmet.
•    A Pinterestről manapság ritkábban esik szó a marketingesek között, az e-kereskedelemben azonban továbbra is fontos szerepet játszik, hiszen a vásárlók előszeretettel állítanak össze táblákat maguknak, mielőtt meghoznák döntésüket.

 

A közösségi marketing egyetlen hátránya, hogy némi időbe telik, míg a befektetések elkezdenek megtérülni. Ha azonban jól használod a rendelkezésre álló eszközöket, költséghatékonyan érhetsz el látványos eredményeket ezeken a platformokon.

 

3. Optimalizáld email kampányaidat

Az email marketing minden e-kereskedelmi stratégia fontos része, hiszen egy jó email kampánnyal számos érdeklődőt vezethetsz el kézen fogva a vásárlásig. Íme néhány alapvető taktika, amit érdemes bevetni a sikeres email marketing érdekében:

 

1. Küldj üdvözlő emaileket

Egy üdvözlő email megalapozza a közted és az új érdeklődőd közötti kapcsolatot, javítja a későbbi célzott ajánlatok és felülértékesítések sikerarányát.

 

2. Kínálj hasznos tippeket és releváns információkat

Email marketing nyelven ezt „leadgondozásnak” nevezzük, aminek a lényege, hogy segítőkész szándékot mutass leendő ügyfeleid felé ahelyett, hogy marketing emailekkel bombáznád őket. A hasznos, értékes tartalmak kiküldésével azt is bizonyíthatod, hogy márkád milyen szakértelemmel rendelkezik az adott témákban, ami fontos a bizalom megalapozásához.

 

3. Küldj kuponokat és kedvezményes ajánlatokat

Minden vásárló szereti kedvezményes lehetőségeket. Egy jól átgondolt, csábító kedvezménnyel azonnali vásárlásra ösztönözheted az érdeklődőket, akik a későbbiekben szívesebben visszatérnek majd webáruházadba.

 

4. Kérj visszajelzést

Az emailes felmérések segíthetnek kideríteni, hogy vásárlóid milyen élményekkel gazdagodtak webáruházadban. Kérd ki a véleményüket néhány nappal a vásárlásaik után, és figyelj oda a gyakran felmerülő problémákra és hiányosságokra – ezeket minél előbb javítani kell!

 

5. Emlékeztesd ügyfeleidet a kívánságlistáikra

Amennyiben webáruházad felhasználói kívánságlistákat is összeállíthatnak, küldj ezekről emlékeztetőket nekik ha valamelyik termék leárazásra kerül, vagy új készlet érkezik belőlük. Ezek a listák pontosan megmutatják neked, hogy mire vágynak ügyfeleid, lehetővé téve ezzel, hogy különleges ajánlatokat is felkínálj nekik az áhított termékek alapján.

 

4. Hasznosítsd a felhasználók véleményeit

Azzal, hogy lehetővé teszed ügyfeleid számára, hogy véleményeket alkossanak termékeidről, azonnal fellendítheted értékesítéseidet. A pozitív visszajelzések hitelesebbé és bizalomgerjesztőbbé teszik ajánlataidat, hiszen ez érdeklődők láthatják, hogy korábbi ügyfeleid elégedettek voltak azzal, amit tőled vásároltak. Ezekben a vélemények az emberek jobban bíznak, mint abban, amit egy márka a saját termékeiről állít.

 

5. Kínálj személyre szabott vásárlói élményt

Ha szeretnéd megkülönböztetni márkádat versenytársaidétól, akkor személyre szabott élményeket kell kínálnod vásárlóidnak. A modern technológia ma már lehetővé teszi ezt, az ügyfelek pedig el is várják tőlük. Mindezt az évek során összegyűjtött vásárlási és böngészési adatok teszik lehetővé.


Az online üzletek név szerint szólíthatják meg vásárlóikat, és olyan termékeket kínálhatnak nekik, amik érdekelhetik őket korábbi rendeléseik, vagy az aktuálisan kosárba helyezett árucikkek alapján. Mindemellett emlékeztetőket, születésnapi köszöntéseket és egyéb üzeneteket küldhetnek nekik emailen keresztül, természetesen ezeket is személyre szabott tartalmakkal.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!