notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezek lesznek 2019 legfontosabb e-kereskedelmi trendjei

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Ezek lesznek 2019 legfontosabb e-kereskedelmi trendjei

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek lesznek 2019 legfontosabb e-kereskedelmi trendjei


2018/12/25
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

9 online marketing trend, amelyek az e-kereskedelemben 2019-ben dominálni fognak. Nagy segítség webáruház marketingesek számára az alábbi, gyakorlati útmutató. 

Ezek lesznek 2019 legfontosabb e-kereskedelmi trendjei

Az e-kereskedelem mára már szinte az egész bolygót lefedi. A digitális áruházak korát éljük, és habár továbbra is rengeteg hagyományos üzlet működik sikeresen, egyre nehezebb olyan emberekkel találkozni, akik soha nem vásároltak semmit az interneten.

 

A gazdasági szakemberek előrejelzései szerint 2019-ben világszinten durván 2 trillió dollárnyi értékben kelnek majd el áruk az interneten. Elég meggyőző üzletnek hangzik?

 

Egyre több online üzlet, vagy „webáruház” nyílik meg az interneten, és mind a meglévő, mind a leendő webáruház-tulajdonosoknak tisztában kell lenniük a legújabb és feltörekvő technológiákkal és trendekkel, ha lépést szeretnének tartani ezzel a folyamatosan fejlődő területtel.

 

Cikkünkben azokra az aktuális, vagy terjedő e-kereskedelmi trendekre világítunk rá, amelyeket 2019-ben nem éri majd meg figyelmen kívül hagyni!

 

1.    A chatbotok és a mesterséges intelligencia

A chatbotok nem számítanak újdonságnak, azonban a szakértők szerint minden évben a marketing-költségvetés egyre nagyobb részét fordítják a fejlesztésükre. A chatbotok már ma is számos online üzletben helyettesítik az eladókat és az ügyfélszolgálatosokat, ráadásul rengeteg hasznos információt segítenek begyűjteni az ügyfelekről, amiket aztán az üzlet üzemeltetői felhasználhatnak.

 

A chatbotok lehetnek egyszerű, vagy akár mesterséges intelligenciával ellátott eszközök is, amelyek képesek megérteni akár az emberi beszédet is, és egyre több dolgot megtanulni az ügyfelek vásárlási szokásairól és preferenciáiról.

 

Az így begyűjtött információk alapján a mesterséges intelligenciával ellátott chatbotok képesek megállapítani azt is, hogy mely marketingmódszereket lenne érdemes alkalmazni a maximális hatékonyság érdekében.

2.    Keresőoptimalizálás fizetett hirdetések helyett

Pihengetünk?

Statisztikák szerint ma már az emberek 20-25%-a használ hirdetésblokkolót, azaz ad blockert. Ez az arány egyre tovább növekszik, bár a legnagyobb újságok (pl. Forbes) igyekszik ezek ellen harcolni, oly módon, hogy nem engedi tartalmait olvasni, ha hirdetés blokkolót használsz. Ha a display hirdetéseknél ez valamelyest megoldást is jelenthet, a Google találati listát azonban egyértelműen megtisztítják a hirdetés blokkolók. A témában több cikket is írtunk, olvasd el ezeket is:

 

 

Jó ideje terjesztik a keresőoptimalizálásról azok, akik nem értenek hozzá, hogy a SEO halott. A SEO erősebb és ütősebb fegyver, mint valaha volt, csak több szaktudást igényel. Ma már nem elég a linkek halmozása, a meták megírása, sokkal szofisztikáltabb technológiák vezetnek eredményre. De az eredmény elsöprő. 

 

3.    Influencer marketing

Ma már a csapból is az influencer marketing folyik. Sokan teljesen mást értenek ez alatt. Egy jó infulencer kampány sokrétű, összetett és jól szervezett. Nem kell azonnal elrohanni Dancsó Péter vagy a Pamkutya média ügynökségéhez, és sok milliót kidobni egy drága celebre. Rengeteg, náluk olcsóbb, és a célcsoportot jobban elérő közösségi befolyásolót is találsz, ha jól utána nézel. A mikro influencerek gyakran potom pénzekért nagyon szép eredményeket tudnak produkálni. Ha jól csinálod az influencer kampány a keresőoptimalizálásodat is segíteni fogja. Olvasd el ezekről alábbi cikkeinket is:

 

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén



4.    Az online és offline kereskedelem harmóniája

Az e-kereskedelmi marketing egyre inkább kezd átterjedni az offline szektorra is. Sok vásárló például szívesebben veszi át személyesen egy közeli üzletben online rendelt termékét ahelyett, hogy házhoz szállíttatná azt.

 

A modern platformok lehetővé teszik a különböző rendszerek együttes használatát, elérhetővé téve azokat az interneten, de megadva a lehetőséget arra, hogy az ügyfelek saját belátásuk szerint cselekedjenek. Meglepően fontos ilyen opciókat kínálni, hiszen az ügyfelek értelemszerűen azt az alternatívát választják majd, ami a legkényelmesebb vásárlói élményt biztosítja számukra.

 

5.    Ügyfélközpontú hozzáállás

Sokkal kellemesebb élmény egy olyan üzletben vásárolni, ahol az embert ismerik – tudják, hogy mit szeret, mit vásárol gyakran, és így tovább. A személyre szabott online felhasználói (webáruházak esetén vásárlói) élmények lehetővé teszik, hogy az ügyfelek egy online üzletben is így érezzék magukat.

 

A webáruházban végzett műveletek elemzésével a rendszerek képesek alkalmazkodni a felhasználók preferenciáihoz, és olyan termékeket/szolgáltatásokat javasolhatnak nekik, amelyek iránt jó eséllyel érdeklődnének. Ez a módszer különösen újonnan bemutatott termékek és szolgáltatások népszerűsítésére kiváló.

 

A begyűjtött adatok alapján akár személyre szabott, névre szóló, mégis teljesen automatizált promóciós emailek is kiküldhetők a vásárlóknak.

 

A technológia fejlődésével a különböző személyre szabást kínáló eszközök tárháza is bővül. Nem csak a műveletek és korábbi vásárlások alapján ajánlott termékek segíthetik a vásárlást – egy feltöltött fényképbe például be lehet illeszteni egy bútordarabot, hogy vizualizálni lehessen, hogyan mutatna az egy szobában, vagy egy arcképet, hogy jól állna-e az adott személynek egy kalap, vagy egy szemüvegkeret.

 

6.    Többcsatornás kommunikáció

Sok felhasználó használ több eszközt vásárlói utazása során – egyesek például egy okostelefonon böngészgetnek, amikor ráakadnak egy termékre, de végül asztali számítógépükön rendelik meg azt (vagy éppen fordítva).

 

A többcsatornás marketing egyre népszerűbbé válik, méghozzá nem véletlenül – az emberek több közösségi hálózaton is jelen vannak, ezeket pedig több eszközről is használják. Ezért olyan fontos kihasználni a közösségi hálózatok által kínált kereskedelmi lehetőségeket – például a közvetlen vásárlásokat, vagy az üzenetküldő alkalmazásokban elérhető rendeléseket.

 

7.    Vásárlás okostelefonon

Az okostelefonos vásárlás manapság egyszerűbb, mint valaha. Még csak nem is muszáj, hogy az embernél ott legyen a bankkártyája, hiszen a különböző alkalmazások ezt a terhet is leveszik a modern vásárló válláról.

 

Egyes becslések szerint a vásárlók egyharmada vásárol okostelefonok segítségével, és biztosra vehetjük, hogy ez az arány egyre inkább az okostelefonok irányába mozdul majd. Ha nem szeretnél lemaradni ezekről az ügyfelekről, akkor webáruházadnak saját mobilalkalmazásra lesz szüksége.

 

8.    Hangalapú keresés

Az okostelefonok elterjedésének és az okostelefonos keresés népszerűségének köszönhetően egy új trend, a hangalapú keresés is megjelent. Szintén becslés ugyan, de 2020-ra várhatóan minden második keresés hangalapú lesz majd.

 

Ezt a webáruházak üzemeltetőinek is figyelembe kell venniük – fel kell készülni a hangalapú keresések elterjedésére, méghozzá minél előbb.

 

9.    Tartalommarketing

A webhelyekre feltöltött jó minőségű, érdekes tartalmak kiváló eszközei az érdeklődő forgalom bevonzásának. Ezeknek a tartalmaknak mindenek mellett segíteniük kell az olvasókat a termékválasztásban. Manapság ez egyre fontosabb a vásárlók bizalmának megnyeréséhez.
 

Facebook Google influencer marketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
510 531
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Keresőmotor találati oldal

Azokat az oldalakat nevezzük így amelyek akkor jelennek meg, amikor egy...

Metakereső

Mi az a metakereső? A metakereső, vagy meta keresőmotor egy olyan keresőmotor, amely...

Linkfarm

A linkfarmok lekezelő kifejezések olyan linkgyűjtő webhelyekre, amelyek számos,...

Ezine hirdetés

Ezine hirdetéseknek nevezzük az ezine-ek fizetett hirdetéseket tartalmazó szekciójában...

Hamis pozitív

Mi is az a hamis pozitív?    A hamis pozitív az amikor egy email rendszer tévesen...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.