A megtartáson túl az ügyfelek 83%-a nyilatkozott úgy, hogy másoknak is ajánlana egy olyan vállalkozást, amelyben megbízik. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek bizalmának megszerzése nemcsak a meglévő ügyfelek megtartásában segíthet, hanem az új ügyfelek megszerzésében egyaránt.
Segítségre lenne szükséged új ügyfelek bevonzására? A meglévő ügyfeleid hűségét növelnéd? Ezek a stratégiák is segíthetnek, viszont marketing ügynökségünk többféle technikát is alkalmaz komplex rendszerben! Kérd ajánlatunkat most!
1. Tedd közzé az ügyfelek véleményét és ajánlásait
A BigCommerce szerint a fogyasztók 72% -a azt mondja, hogy a pozitív vélemények és ajánlások miatt jobban bíznak egy márkában, és 88% -uk bízik az online véleményekben, és személyes ajánlásként kezeli őket.
A hírnév minden egy vállalatnál. Melyik vállalkozást választanád nagyobb valószínűséggel – azt, amelyiknek nulla véleménye van, vagy melyiknek több száz pozitív véleménnyel rendelkezik? Pontosan.
Amikor a leglelkesebb márkavédők beszélnek a termékről vagy szolgáltatásról a nevedben, az segít pozitív fényben feltüntetni a márkát. A fogyasztók szinte mindig jobban bíznak más fogyasztókban, mint a vállalatokban.
Az ügyfelek ajánlásai és véleményei bizonyítják, hogy az ügyfelek milyen értéket képviselnek termékeidben és szolgáltatásaidban. Nincs jobb marketingstratégia, mint a márkát az ügyfelek által kedveltként pozícionálni.
Ha például e-kereskedelmi áruházat üzemeltetsz, ösztönözd ügyfeleid, hogy írjanak véleményeket, és add hozzá ezeket a véleményeket a termékoldalakhoz. Ha szolgáltatásalapú vállalkozást vezetsz, kérdezd meg jelenlegi és korábbi ügyfeleid, hogy hajlandóak lennének-e megosztani tapasztalataikat. Később a válaszaik alapján hozz létre egy ajánlási oldalt.
2. Legyen céged átlátható
A megtartás nehéz lehet, mert az ügyfeleknek több lehetőség is rendelkezésükre áll. Amikor valami nem stimmel termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban, akkor lehetőségük van arra, hogy mást válasszanak. Az ügyfélhűség fenntartásával maximalizálhatod az ügyfelek megtartását – és a hűséges ügyfelek létrehozásának egyik legerősebb módja az átláthatóság. Kritikus fontosságú, hogy a lehető legegyértelműbb legyen kínálatod, és a kezdetektől fogva pontos ügyfélelvárásokat alakíts ki.
Lényegében minden ügyfélnek tudnia kell, mire számíthat, mielőtt aláírná a szerződést vagy megrendelné terméked. És bár bizonyos információk megosztása eltántoríthat egy-két érdeklődőt a konvertálástól, ez rendben van. Ha arról van szó, győződj meg róla, hogy minden információ rendelkezésükre áll-e termékeidről vagy szolgáltatásaidról.
3. Kérj visszajelzést
Az ügyfelek visszajelzései elengedhetetlenek ahhoz, hogy a vállalkozások a döntéshozatalban részt vegyenek, és befolyásolják az innovációkat és a termékek vagy szolgáltatások változásait. Segít az ügyfelek elégedettségének mérésében is a jelenlegi ügyfelek körében, és hozza a kívánt eredményeket. Ha nem határozzuk meg, hogy az ügyfelek mit gondolnak a termékünkről vagy szolgáltatásainkról, nehéz lesz megjósolni vállalkozásunk hosszú távú sikerét. A márkáddal kapcsolatos nézeteik hasznos információként szolgálnak, amelyek segítségével a vállalkozásodat pontosan az igényeikhez igazíthatod.
Az ügyfelek tudni akarják, hogy márkáik törődnek véleményükkel és igényeikkel. És a legjobb módja annak, hogy megmutassuk, hogy igen, ha rendszeresen visszajelzést és hozzájárulást kérünk. Rendszeresen küldj visszajelzési felméréseket az ügyfeleknek, és kérd meg ügyfeleid, hogy osszák meg véleményüket. Termékeid és szolgáltatásaid megfeleltek az elvárásaiknak? Megkapják a szükséges támogatást, ha kérdéseik vannak?
A legfontosabb, hogy a felméréseknek tartalmazniuk kell egy olyan területet, ahol az ügyfelek javaslatokat tehetnek arra vonatkozóan, hogy mit csinálhatnál jobban. Ezután a válaszok áttekintése során keress fejlődési lehetőségeket. Amikor a visszajelzéseket alapvető változtatásokra használod, nemcsak azt mutatja meg ügyfeleidnek, hogy értékeled a hozzájárulásukat, hanem olyan kiigazításokat is végezhetsz, amelyek pozitív hatással vannak a teljes ügyfélkörre.
4. Hozz létre hűségprogramot
Az ügyfélhűségprogramok növelik az értékesítést és növelik az ügyfelek élettartamra vetített értékét. A legalapvetőbb szinten ösztönzőkön keresztül történik - a hűségprogram segít a vállalkozásoknak érzelmi elkötelezettséget kialakítani az ismétlődő és jutalmazó viselkedés révén. Az ajánlatok innovatív megközelítése azonban nagyobb hatást fejt ki. Például a harmadik féltől származó promóciók (mozik, gyógyfürdők, szálláshelyek és kiskereskedelmi kuponok) felajánlása olyan közösségi és "életmód" felfogást teremt, amely érzelmileg összekapcsolja az ügyfeleket a márkáddal. Ezt kombinálhatod akár a személyre szabással is, aminek hatása még jobb lehet.
Az e-kereskedelmi kiskereskedők például gyakran kínálnak ingyenes bónusztermékeket a törzsvásárlóknak, valamint korai hozzáférést biztosítanak bizonyos értékesítésekhez és promóciókhoz. A B2B vállalatok viszont olyan előnyöket kínálhatnak, mint az exkluzív tartalom, valamint meghívók webináriumokra és személyes eseményekre. Függetlenül attól, hogy pontosan milyen megközelítést alkalmazol, a cél az, hogy ügyfeleid számára előnyösebbé tedd, hogy továbbra is vásároljanak tőled.
5. Mindig az ügyfeleket helyezd az első helyre
Az ügyfelek bizalmának megszerzésére való képességed attól függ, hogy meg tudod-e adni ügyfeleidnek, amit akarnak. Ennek egyik legjobb módja pedig egy vállalati szintű ügyfélközpontú kultúra kiépítése. Egyes vállalatokon belül az egyetlen alkalmazott, aki az ügyfelek igényeire összpontosít, az ügyfélszolgálat. És ez messze nem ideális.
Ehelyett ösztönözd az összes alkalmazottat, hogy gondoljanak az ügyfelekre, és arra, hogy hogyan befolyásolhatják pozitívan ezeket az ügyfeleket a szerepükben. Ez a fókusz sokkal egyszerűbbé teszi a bizalom kiépítését – mert ha termékeid és szolgáltatásaid az ügyfelek igényeire fókuszál, nem nehéz meggyőzni a közönséget arról, hogy téged válasszanak újra.