Növelnéd ügyfeleid hűségét? 5 módszer, ami beválik

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

5 módszer az ügyfelek bizalmának és hűségének kiépítésére

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az ügyfelek bizalma és lojalitása elengedhetetlen a sikeres vállalkozás felépítéséhez. És bár ez nyilvánvalónak tűnhet, nehéz a meglévő ügyfelek hosszú távon való megtartása.
Ha figyelembe vesszük, hogy az ügyfélmegtartás mindössze 5% -os növekedése akár 95% -kal is növelheti nyereséged, az ügyfelek bizalmának megszerzéséért és fenntartásáért járó jutalom megfizethetetlen. Néhány extra elegendő lehet ahhoz, hogy ügyfeleid bizalmát növelhesd.
 

Növelnéd ügyfeleid hűségét? 5 módszer, ami beválik

A megtartáson túl az ügyfelek 83%-a nyilatkozott úgy, hogy másoknak is ajánlana egy olyan vállalkozást, amelyben megbízik.  Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek bizalmának megszerzése nemcsak a meglévő ügyfelek megtartásában segíthet, hanem az új ügyfelek megszerzésében egyaránt.

Segítségre lenne szükséged új ügyfelek bevonzására? A meglévő ügyfeleid hűségét növelnéd? Ezek a stratégiák is segíthetnek, viszont marketing ügynökségünk többféle technikát is alkalmaz komplex rendszerben! Kérd ajánlatunkat most!

 

Nyilvánvaló, hogy az ügyfelek hűségének és bizalmának kiépítése méltó cél minden vállalkozás számára. Bár ezt nem lehet egyik napról a másikra megtenni, vannak olyan lépések, amelyek segítenek kikövezni az utat a cél felé. Ebben a bejegyzésben 5 stratégiát mutatunk be, amelyek segítségével hosszú távú kapcsolatokat építhetsz ki minden egyes ügyfeleddel.
 

1. Tedd közzé az ügyfelek véleményét és ajánlásait

A BigCommerce szerint a fogyasztók 72% -a azt mondja, hogy a pozitív vélemények és ajánlások miatt jobban bíznak egy márkában, és 88% -uk bízik az online véleményekben, és személyes ajánlásként kezeli őket. 
A hírnév minden egy vállalatnál. Melyik vállalkozást választanád nagyobb valószínűséggel – azt, amelyiknek nulla véleménye van, vagy melyiknek több száz pozitív véleménnyel rendelkezik? Pontosan.
Amikor a leglelkesebb márkavédők beszélnek a termékről vagy szolgáltatásról a nevedben, az segít pozitív fényben feltüntetni a márkát. A fogyasztók szinte mindig jobban bíznak más fogyasztókban, mint a vállalatokban. 
Az ügyfelek ajánlásai és véleményei bizonyítják, hogy az ügyfelek milyen értéket képviselnek termékeidben és szolgáltatásaidban. Nincs jobb marketingstratégia, mint a márkát az ügyfelek által kedveltként pozícionálni.
Ha például e-kereskedelmi áruházat üzemeltetsz, ösztönözd ügyfeleid, hogy írjanak véleményeket, és add hozzá ezeket a véleményeket a termékoldalakhoz. Ha szolgáltatásalapú vállalkozást vezetsz, kérdezd meg jelenlegi és korábbi ügyfeleid, hogy hajlandóak lennének-e megosztani tapasztalataikat. Később a válaszaik alapján hozz létre egy ajánlási oldalt.

2. Legyen céged átlátható 

A megtartás nehéz lehet, mert az ügyfeleknek több lehetőség is rendelkezésükre áll. Amikor valami nem stimmel termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban, akkor lehetőségük van arra, hogy mást válasszanak. Az ügyfélhűség fenntartásával maximalizálhatod az ügyfelek megtartását – és a hűséges ügyfelek létrehozásának egyik legerősebb módja az átláthatóság. Kritikus fontosságú, hogy a lehető legegyértelműbb legyen kínálatod, és a  kezdetektől fogva pontos ügyfélelvárásokat alakíts ki.
Lényegében minden ügyfélnek tudnia kell, mire számíthat, mielőtt aláírná a szerződést vagy megrendelné terméked. És bár bizonyos információk megosztása eltántoríthat egy-két érdeklődőt a konvertálástól, ez rendben van. Ha arról van szó, győződj meg róla, hogy minden információ rendelkezésükre áll-e termékeidről vagy szolgáltatásaidról.

3. Kérj visszajelzést

Az ügyfelek visszajelzései elengedhetetlenek ahhoz, hogy a vállalkozások a döntéshozatalban részt vegyenek, és befolyásolják az innovációkat és a termékek vagy szolgáltatások változásait. Segít az ügyfelek elégedettségének mérésében is a jelenlegi ügyfelek körében, és hozza a kívánt eredményeket. Ha nem határozzuk meg, hogy az ügyfelek mit gondolnak a termékünkről vagy szolgáltatásainkról, nehéz lesz megjósolni vállalkozásunk hosszú távú sikerét. A márkáddal kapcsolatos nézeteik hasznos információként szolgálnak, amelyek segítségével a vállalkozásodat pontosan az igényeikhez igazíthatod.
Az ügyfelek tudni akarják, hogy márkáik törődnek véleményükkel és igényeikkel. És a legjobb módja annak, hogy megmutassuk, hogy igen, ha rendszeresen visszajelzést és hozzájárulást kérünk. Rendszeresen küldj visszajelzési felméréseket az ügyfeleknek, és kérd meg ügyfeleid, hogy osszák meg véleményüket. Termékeid és szolgáltatásaid megfeleltek az elvárásaiknak? Megkapják a szükséges támogatást, ha kérdéseik vannak? 
A legfontosabb, hogy a felméréseknek tartalmazniuk kell egy olyan területet, ahol az ügyfelek javaslatokat tehetnek arra vonatkozóan, hogy mit csinálhatnál jobban. Ezután a válaszok áttekintése során keress fejlődési lehetőségeket. Amikor a visszajelzéseket alapvető változtatásokra használod, nemcsak azt mutatja meg ügyfeleidnek, hogy értékeled a hozzájárulásukat, hanem olyan kiigazításokat is végezhetsz, amelyek pozitív hatással vannak a teljes ügyfélkörre.

4. Hozz létre hűségprogramot

Az ügyfélhűségprogramok növelik az értékesítést és növelik az ügyfelek élettartamra vetített értékét. A legalapvetőbb szinten ösztönzőkön keresztül történik - a hűségprogram segít a vállalkozásoknak érzelmi elkötelezettséget kialakítani az ismétlődő és jutalmazó viselkedés révén. Az ajánlatok innovatív megközelítése azonban nagyobb hatást fejt ki. Például a harmadik féltől származó promóciók (mozik, gyógyfürdők, szálláshelyek és kiskereskedelmi kuponok) felajánlása olyan közösségi és "életmód" felfogást teremt, amely érzelmileg összekapcsolja az ügyfeleket a márkáddal. Ezt kombinálhatod akár a személyre szabással is, aminek hatása még jobb lehet. 
Az e-kereskedelmi kiskereskedők például gyakran kínálnak ingyenes bónusztermékeket a törzsvásárlóknak, valamint korai hozzáférést biztosítanak bizonyos értékesítésekhez és promóciókhoz. A B2B vállalatok viszont olyan előnyöket kínálhatnak, mint az exkluzív tartalom, valamint meghívók webináriumokra és személyes eseményekre.  Függetlenül attól, hogy pontosan milyen megközelítést alkalmazol, a cél az, hogy ügyfeleid számára előnyösebbé tedd, hogy továbbra is vásároljanak tőled.

5. Mindig az ügyfeleket helyezd az első helyre

Az ügyfelek bizalmának megszerzésére való képességed attól függ, hogy meg tudod-e adni ügyfeleidnek, amit akarnak. Ennek egyik legjobb módja pedig egy vállalati szintű ügyfélközpontú kultúra kiépítése. Egyes vállalatokon belül az egyetlen alkalmazott, aki az ügyfelek igényeire összpontosít, az ügyfélszolgálat. És ez messze nem ideális.
Ehelyett ösztönözd az összes alkalmazottat, hogy gondoljanak az ügyfelekre, és arra, hogy hogyan befolyásolhatják pozitívan ezeket az ügyfeleket a szerepükben. Ez a fókusz sokkal egyszerűbbé teszi a bizalom kiépítését – mert ha termékeid és szolgáltatásaid az ügyfelek igényeire fókuszál, nem nehéz meggyőzni a közönséget arról, hogy téged válasszanak újra. 
 

Gyakori kérdések

Miért fontos az ügyfelek bizalma?

Az ügyfelek bizalmának kiépítése egy ügyfélközpontú folyamat, amely számos szempontból előnyös lehet vállalatodnak. Az ügyfelek bizalma fontos, mert segíthet a vállalatnak hűséges ügyfeleket vonzani és megtartani. Az ügyfelek megtartása közvetlenül befolyásolhatja a vállalat sikerét, mivel az ügyfelek megtartása több értékesítést eredményezhet. Az ügyfelek bizalmának kiépítésével a hűséges ügyfeleket márkanagykövetekké is alakíthatja – olyan emberekké, akik pozitívan beszélnek a cégéről, és más ügyfeleket toboroznak –, ami lehetővé teszi, hogy céged növelje ügyfélkörét és javítsa hírnevét.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!