Google Helpful Content Update 2022: Erre figyelj

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így optimalizálj a Google „hasznos tartalmak” frissítésére

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A Google évente több száz kisebb-nagyobb frissítéssel bővíti keresőalgoritmusát. 2022 augusztus 25-én a „hasznos tartalmak” nevet viselő frissítést jelent meg, amely egyszerre igyekszik megjutalmazni a minőségi tartalmakat felsoroló webhelyeket, és büntetni azokat, amelyeket kizárólag SEO célokból üzemeltetnek.
 

Google Helpful Content Update 2022: Erre figyelj

Szeretnéd webhelyeddel naprakészen követni a SEO trendeket és a Google algortimus változásait? Akkor bízd ránk a keresőoptimalizálást! Marketing ügynökségünk segít weboldalad a találati listák élén tartani: Kérd ajánlatunkat most!

SEO célú webhelyek például azok, amelyek tartalmait egy mesterséges intelligencia készítette, amelyek oldalai túlságosan optimalizáltak a keresőmotorokra, vagy amelyek tartalmai túl általánosak, és semmilyen valódi értéket nem kínálnak az olvasó számára.
A Google néhány hasznos tanácsot is megosztott a tartalomkészítőkkel az új frissítés kapcsán. Az alábbiakban a legfontosabb tudnivalókról olvashatsz, és megtudhatod, hogy hogyan optimalizálhatod webhelyedet a Google „hasznos tartalmak” frissítésére.

Mit takar a Google „hasznos tartalmak” frissítése?

A Google „hasznos tartalmak” (helpful content) frissítése egy nagyobb, felhasználóközpontú algoritmusfrissítés része, amelynek célja, hogy a keresők több olyan hasznos tartalmat láthassanak a találatok között, amely pozitív felhasználói élményt kínál nekik, és kevesebb olyat, ami értéktelen.
A frissítés az egész webhelyet érinti, tehát nem csak bizonyos oldalakra van hatása.
Mint az fentebb elhangzott, a Google nem csak az értékes tartalmakat igyekszik láthatóbbá tenni a keresők számára, hanem egyszerre igyekszik minél kevesebb SEO-első, vagyis kifejezetten SEO célokra készült tartalmakat is mutatni nekik.

 

Így optimalizáld webhelyedet a Google „hasznos tartalmak” frissítésére

Nézzük tehát, hogy hogyan optimalizálhatod tartalmaidat a Google frissítésére, hogy még jobb rangsorolást érhess el a keresőtalálatok között, és még több érdeklődő látogatót szerezhess webhelyed számára. Az alábbi lista a Google által közzétett irányelvek és javaslatok alapján készült.

1. Készíts szakmailag pontos, embereknek szóló tartalmakat

Írj olyan témákról, amelyek tényleg érdeklik egészségügyi fogyasztóidat a helyett, hogy csak a keresőmotoroknak szóló tartalmakat készítenél. Ehhez ismerned kell célközönséged igényeit és olyan hasznos tartalmakat kell biztosítanod nekik, amilyeneket keresnek.
Ha például egészségügyi szervezeted kozmetikai fogászatot kínál, akkor készíts olyan minőségi tartalmakat, amelyek különféle megbízhatósági jeleket is tartalmaznak, úgymint korábbi pácienseid visszajelzéseit, a praxisról írt véleményeket, előtte/utána képeket, díjakat és így tovább.

2. Készíts eredeti, saját tartalmakat

Ha szeretnéd magadat megkülönböztetni versenytársaidtól, akkor teljesen eredeti, saját készítésű tartalmakat készíts pácienseidnek. Ezek lehetnek például saját kutatásaid eredményei, jelentések és így tovább.
Marketingesként jó taktika például interjúkat készíteni mind az orvosokkal mind a páciensekkel, hogy még közelebbről megismerhesd a különböző eljárásokat, kezeléseket és szolgáltatásokat. Ezen interjúk során azonosíthatod a főbb tartalomcélokat, víziót, márkaértékeket, egyedi terméktulajdonságokat és kívánt kimeneteleket is. Ez segít majd értékes, hiteles, hasznos tartalmakat készítened, amely tényleg a pácienseknek szól majd, és megfelel a Google elvárásainak.

3. Kínálj szakértelmet

Webhelyedre csak olyan tartalmak kerüljenek ki, amelyeket egy, a témában jártas szakember írt vagy ellenőrzött a publikáció előtt. Fontos, ezt a szakembert feltüntesd és hivatkozz is a profiljára webhelyeden.
Állíts össze egy minőségi, visszahivatkozásokat kiérdemlő tartalmakból álló tudástárat webhelyeden, hogy minél több tekintélyt szerezz domained számára, gondolatvezetői pozícióba emeld márkádat, és elnyerd olvasóid bizalmát.

4. Kínálj átfogó tartalmakat

Mutasd be részletesebben a különböző releváns témákat, mint versenytársaid. Kínálj értékes elemzést vagy érdekes információkat, amik még hasznosabbá teszik tartalmaidat, kielégítik a felhasználói szándékot és arra ösztönzik az érdeklődőket, hogy további oldalakat is meglátogassanak webhelyeden.

5. Tüntess fel megbízhatósági jeleket

Egészítsd ki tartalmaidat vallomásokkal, beszámolókkal és egyéb ügyfelektől érkezett visszajelzésekkel, illetve mutasd meg olvasóidnak azokat a képeket is, amiket a korábbi páciensek készítettek az eredményekről.
Amennyiben szervezeted bekerült a hírekbe, vagy valamilyen díjat nyert el, akkor ne rejtegesd ezeket a nyilvánosság elől, hiszen mind segítenek elnyerni ideális ügyfeleid bizalmát.

6. Ügyelj a tartalmak és hirdetések arányára

Ha webhelyeden hirdetéseket is elhelyezel, akkor ügyelj rá, hogy ezek mennyisége soha ne haladja meg az organikus tartalmakét. Ha túl sok hirdetés szerepel egy oldalon, akkor az nem csak elvonhatja az emberek figyelmét a fő tartalomról, hanem zavarhatja is őket a böngészésben.
A pozitív felhasználói élmény megőrzése érdekében a Google egy 3:7-es arányt javasol a tartalmak javára.

7. Készíts megosztható tartalmakat

Tartalmaid elkészítésekor mindig célközönséged igényeit tartsd szem előtt. Válaszold meg a leggyakoribb kérdéseket, maradj naprakész a legújabb trendeket illetően, és tedd könnyedén megoszthatóvá tartalmaidat a közösségi médián (használj meta tageket és képeket is).
Ne felejts el odafigyelni a felhasználói élményre is, és mindig gondolj bele, hogy vajon te szívesen könyvjelzőbe tennéd-e az adott oldalt, vagy elküldenéd-e azt ismerőseidnek.

8. Mesélj történeteket

Időnként meséld el egy-egy páciens sikertörténetét, ügyelve rá, hogy kiemeld a fontos tanulásgokat és legfontosabb információkat. A történetek elmesélése, azaz a storytelling segít eloszlatni a bizalmatlan érdeklődők kételyeit egészségügyi márkádról, illetve érthetőbb módon prezentálni az összetett egészségügyi információkat.

9. Ne félj hosszabb tartalmakat írni

Bizonyítsd be, hogy tényleg értesz egészségügyi szakterületedhez, és írj mélyebb, részletesebb cikkeket vagy blogbejegyzéseket a különböző egészségügyi témákról (tele hasznos tippekkel, praktikus információkkal, és így tovább).

10. Kerüld a mesterséges intelligenciával készített tartalmakat

Ne használj olyan tartalmakat, amelyeket valamilyen mesterséges intelligenciával állítasz elő. Ezek az eszközök általában más webhelyek (általában versenytársak) tartalmait összegzik, tehát nem kínálnak semmit, ami új vagy más lenne, mint a többi anyag.
A Google azokat a tartalmakat mutogatja szívesebben a felhasználóknak, amiket egy igazi egészségügyi szakember írt vagy ellenőrzött.

11. Készíts aktuális tartalmakat

Tartalmaidnak nem csak szakértelmed mellett kell tanúskodniuk, hanem olyan aktualitásokról is be kell számolniuk, amelyek tájékoztatják, felvilágosítják olvasóidat. Ha például szervezeted a gyermekek egészségével foglalkozik, akkor olyan oktató jellegű tartalmakat is készíthetsz, amely az oltások és évente megejtendő vizsgálatok fontosságáról tájékoztatják a szülőket.

12. Távolítsd el a többször előforduló, egymást fedő és redundáns tartalmakat

A Google frissítése többek azokat a webhelyeket bünteti, amelyek többször előforduló, egymást fedő vagy redundáns tartalmakat sorakoztatnak fel. Ezek azok a tartalmak, amelyek hasonló vagy azonos témákról készültek és csak a kulcsszavakban térnek el egymástól.
Ha egy egészségügyi ügyfelekre specializálódott marketingügynökség segítségét kéred, akkor a tartalomaudit során ezek a tartalmak is a felszínre kerülnek majd, ami után eldöntheted, hogy mi legyen a sorsuk (törlés, összevonás, átírás stb.)

13. Javíts ki a helyesírási és tárgyi hibákat

Érdemes olyan tartalomszerzőkkel elkészíttetned tartalmaidat, akik mögött több évnyi egészségügyi tapasztalat áll. Ezek a szerzők lehetnek egészségügyi szakemberek vagy egy jó marketingügynökség tartalomszerzői is.
A cél az, hogy a tartalmak kifogástalan minőséggel kerüljenek publikálásra, ami nem csak a helyesírásra, hanem az egészségügyi információk pontosságára is vonatkozik.

Mit tehetsz, ha rád is lecsapott a Google „minőségi tartalmak” frissítése?

Minél jobb felhasználói élményt nyújtasz webhelyed látogatóinak, annál jobb eredményekre számíthatsz. Íme néhány feladat, amit érdemes felírnod:

  • Kínálj kellő szaktudással készült, megbízható, hasznos tartalmakat, amelyek egy konkrét célcsoportnak szólnak.
  • Elégítsd ki célközönséged keresői szándékát.
  • Alakíts ki átlátható szerkezetet webhelyeden.
  • Egészítsd ki tartalmaidat videókkal és/vagy gyakran ismételt kérdésekkel.
  • Azonosítsd a túloptimalizálást (pl., amikor egyszerre több oldal is ugyan azt a kulcsszót célozza meg) és szüntesd meg.
  • Szükség esetén csökkentsd a webhelyen megjelenő hirdetések számát, és törekedj a 3:7-es hirdetés-tartalom arányra.
  • Távolítsd el az olyan elavult tartalmakat, amelyek már nem vonzanak forgalmat.
  • Távolítsd el az olyan tartalmakat, amelyek nem kínálnak értéket a látogatók számára.
  • Ne használj automatikusan létrehozott tartalmakat webhelyeden. Ha ilyenek is szerepelnek rajta, akkor töröld őket.
  • Ha látod értelmét, akkor a törlésre került tartalmakat készítsd el újra, naprakész információkkal, a felhasználói igények szerint.
     

Gyakori kérdések

Mit jelent a „hasznos tartalmak” frissítés a webhelyek számára?

Ha a Google úgy dönt, hogy webhelyeden nagy mennyiségű haszontalan tartalom található, akkor kevésbé „valószínű, hogy jól teljesít majd a keresésben”. Fontos észben tartani, hogy ez egy automatikus folyamat, tehát nem kézi művelet. A Google éppen ezért azt állítja, hogy egyes jobb minőségű tartalmak annak ellenére is jól teljesíthetnek a keresőtalálatok között, hogy a webhelyet egyébként haszontalannak ítéli meg az algoritmus. A Google a frissítés bevezetése óta többször is finomított a haszontalan tartalmakat azonosító algoritmusán, ezért előfordulhat, hogy egyes webhelyeket többször is haszontalannak ítélt meg ebben az időszakban. Ellenben, ha mindeddig igyekeztél kiváló minőségű, hasznos tartalmakat készíteni, akkor a nyár vége óta meglehet, hogy magasabb pozíciókat sikerült elérned a keresőtalálatok között.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!