Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Az organikus találatok azok az oldalak egy keresőmotor találatai között, amelyek indexelésért és megjelenéséért nem fizettek a keresőmotornak. Ezek a találatok természetes úton kerültek be az indexbe, ezért szokás őket természetes találatokként is emlegetni.
A Google (és más keresőmotorok) az alapján válogatja ki és rangsorolja az organikus találatokat, hogy mennyire véli értékesnek őket a kereső felhasználó számára. Minél hasznosabb és értékesebb egy tartalom, annál magasabb organikus rangsorolást kap, vagyis annál magasabban jelenik majd meg az organikus találatok között.
Ezt látjuk például, ha a „keresőoptimalizálás” szóra keresünk rá a Google-on:
A Google keresőtalálati oldalain fizetett találatok is megjelenhetnek, amiket a Google Ads hirdetési platformján keresztül lehet létrehozni. Számos cég él ezzel a lehetőséggel, hiszen a pénzükért cserébe a Google láthatóbb pozíciókban helyezi el a reklámjaikat, mint az organikus találatokat, így ezek több figyelmet vonhatnak magukra.
Ha azonban a cég már nem fizeti tovább ezeket a hirdetéseket, azok azonnal eltűnnek a találatok közül.
A Google keresőtalálati oldalain az első organikus találat az alapvető címen, URL-en és leíráson kívül időnként extra hivatkozásokat is tartalmaz, amik az adott webhely bizonyos oldalaira mutatnak. Ezeket webhelyhivatkozásoknak vagy webhelylinkeknek nevezzük.
Akárcsak az organikus rangsorolásról, úgy a webhelyhivatkozások megjelenítéséről is a Google algoritmusa dönt, vagyis nem lehet sem külön beállítani, sem megvásárolni őket.
Ha szeretnéd, hogy webhelyed így jelenhessen meg a találatok között (és ezzel jóval több helyet foglaljon el a képernyőn), akkor strukturált adatokat érdemes megjelölni tartalmaidban (amihez a Schema szabványt kell használni).
Sokan nem szívesen adnak pénzt egy olyan cég termékeire vagy szolgáltatásaira, amiben nem bíznak meg teljesen.
Ha van valami, amiben az emberek többsége bízik, az a Google. A felhasználók tudják, hogy a világ legnagyobb keresőmotorja szinte biztos, hogy a legjobb tartalmakat válogatja össze az első találatok közé.
Ha tehát egy márka az első organikus pozíciók valamelyikében jelenik meg, akkor tudni fogják róla, hogy valamivel kiérdemelte azt, nem pedig fizetett a Google-nak azért, hogy kiemelt helyet kapjon.
A fizetett hirdetések csak addig maradnak aktívak, amíg egy cég hajlandó pénzt fektetni beléjük. Ezzel szemben az organikus találatok hosszú éveken át az első találati oldalon maradhatnak, szimplán azért, mert valaki eleget foglalkozott a tartalom keresőoptimalizálásával (SEO), hosszútávra megalapozva ezzel az előkelő rangsorolást.
Ez nem jelenti azt, hogy a fizetett hirdetésekre egyáltalán nincs szükség, hiszen egy teljesen újonnan létrehozott webhely keresőoptimalizálása még nem elég erős ahhoz, hogy versenyezhessen a konkurenciával. A fizetett hirdetések erre a kezdeti időszakra kínálhatnak átmeneti segítséget, amíg a webhely nem lesz képes a „saját lábán” is megállni, azaz organikus, nem fizetett módon bekerülni az első találatok közé.
Az organikus helyezések megszerzése egy hosszadalmas folyamat – ezt nevezzük SEO-nak, vagy keresőoptimalizálásnak. Habár sok időt vehet igénybe, a SEO eredményei hosszan tartóak és sokszorosan képesek megtéríteni a befektetett összegeket is.
Ha szeretnél jó organikus helyezéseket elérni, akkor marketingesként (vagy tulajdonosként) az alábbiakat kell fontolóra venned:
A webhelyek organikus rangsorolását nagyban befolyásolja, hogy milyen tekintélyük van a keresőmotor szemében.
Ehhez visszahivatkozásokra lesz szükség – olyan linkekre, amelyek más webhelyekről mutatnak saját webhelyedre. A Google ezeket a hivatkozásokat afféle szavazatokként kezeli: ha egy tekintélyes webhely hivatkozik rád, akkor a te webhelyed is részesül majd ebből a tekintélyből, és nagyobb eséllyel jelenik majd meg az előkelőbb találatok között.
Minél több ilyen visszahivatkozást szerzel (lehetőleg egyedi domainekről), annál tekintélyesebb lesz webhelyed a Google szemében.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 94
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.