AMP - Mit csinál egy SEO szakértő?

SEO szakértő


KÖVESS MINKET

FACEBOOKON


Mit csinál egy SEO szakértő?

A digitális korban, amikor szinte már mindent az interneten intézünk, különösen fontos, hogy egy cég a Google találatai között is kiemelkedő pozíciót tudjon elérni. Ez a SEO szakértők feladata. Ha webhelyed nem jelenik meg azokra a számodra fontos keresésekre és így nem kap kellő figyelmet lehetséges ügyfeleidtől, akkor ideje egy SEO szakértő segítségét kérned.


A SEO, azaz keresőoptimalizálási szakértők a színfalak mögött törekednek arra, hogy egy webhely ne csak úgy „létezzen” az interneten, hanem képes legyen érdeklődő forgalmat bevonzani a Google-ön és más keresőkön keresztül. Az alábbiakban megismerkedhetsz a SEO szakértők munkásságával, és eldöntheted, hogy neked is szükséged van-e arra a szaktudásra, amit nyújtanak.

 

Mit csinál egy SEO szakértő? Mi a SEO specialisták munkaköri leírása és milyen készségekre van szükségük a sikeres munkához? Hogyan lehetsz akár te is SEO szakértő?
Kezdjük a legelején…

 

 

Pontosan mit is csinál egy SEO szakértő?

Egy SEO, azaz keresőoptimalizálási szakértő segít több forgalmat szerezni webhelyed számára a Google és más keresőmotorok találatain keresztül.
Egy SEO szakértő úgy optimalizálja egy webhely tartalmait, hogy azok pozitív felhasználói élményt nyújtsanak, releváns találatokként jelenjenek meg a keresőmotorokban (pl. Google) és ezzel több forgalmat, érdeklődőt és ügyfelet szerezzenek céged számára.


A SEO szakértők célja valójában ugyanaz, mint bármelyik más marketingesé: népszerűbbé tenni egy márkát, hogy az több üzletet bonyolíthasson le ügyfeleivel.
A megfelelő on-page optimalizálási taktikák és bevált módszerek alkalmazásával – kulcsszókutatás, belső linkek beállítsa stb. – egy SEO szakértő láthatóbbá teheti webhelyed tartalmait a keresőtalálatok között, több lehetőséget kínálva ezzel az új ügyfelek bevonzására és konvertálására.

 

Szintén a SEO szakértők feladatai közé tartozik:

  • az oldalak meta tagjainek kitöltése
  • a webhelytérkép karbantartása
  • a hivatkozások rendszeres ellenőrzése és javítása
  • az átirányítások kezelése
  • a versenytársak online jelenlétének figyelemmel tartása
  • a Google webmesteri eszközeinek (Analytics, Search Console) kezelése
  • a linképítési lehetőségek felismerése és kihasználása az off-page optimalizálás céljából

 

Az organikus forgalom fellendítéséhez számos technikai készségre van szükség, habár a SEO-t általában marketingesek és tartalomszakértők végzik. Egyesek más marketingesekkel és kommunikációs specialistákkal is együttműködnek a marketingprojekteken, például blogokon és PPC kampányokon, hogy fokozott aktivitást érjenek el a felhasználók köreiben. Éppen ezért az írás- és kommunikációs készség, illetve az üzleti érzék mind fontosak egy SEO szakértő számára.

 

A SEO tudás szintén nagyon hasznos azok számára, akik más taktikákat is szeretnének bevetni ügyfeleik webhelyein. Ilyen például a PPC is, ami – a SEO-hoz hasonlóan – erősen támaszkodik a kulcsszókra. A SEO és a keresőmotorokon futtatott PPC hirdetések valójában remekül kiegészíthetik egymást, ezért is dolgoznak gyakran együtt a SEO és PPC specialisták.

 

A SEO története röviden

Az internet hajnalán a SEO egy sokkal egyszerűbb formáját gyakoroltuk. Elég volt minél többször elismételni egy kifejezést egy weboldalon ahhoz, hogy az adott tartalom az első helyen rangsorolhasson a keresőmotorok találatai között.


Ez persze évtizedekkel ezelőtt volt, és azóta a keresőmotorok algoritmusai rengeteget fejlődtek, hogy sokkal kifinomultabb szempontok alapján válogassák össze a legjobb találatokat a felhasználók kereséseire.

 

Ezzel együtt a keresőoptimalizálás is egy sokkal összetettebb feladattá vált, és egy egész szakma alakult ki köré. A sikeres SEO-hoz ismerni kell a keresőmotorok algoritmusait, érteni kell a felhasználói élményhez és tudni kell minőségi tartalmakat előállítani. Egy modern SEO szakértőnek naprakésznek kell lennie a legújabb trendeket illetően, beleértve a hangalapú keresést, a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást is.

 

A SEO tehát mára az online marketing egyik legfontosabb, stratégiai elemévé vált, amit nem szabad félvállról venni.

 

Mi köze van a SEO-nak az online marketing egyéb területeihez?

Minden.

A SEO nem egy olyan dolog, amit más marketingfolyamatoktól elzárva, önállóan lehetne csinálni. A keresőoptimalizálás sikere nagyban függ például a tartalommarketing színvonalától, a közösségi média marketingtől vagy akár a PPC hirdetésektől is. Egy SEO stratégia akkor lehet igazán eredményes, ha figyelembe veszi a cég hosszútávú, átfogó üzleti céljait is.

 

A tartalommarketing például „táptalajt” kínál a SEO-magok elvetéséhez. Más szóval, tartalmak nélkül nincs mit optimalizálni – nincs miben kulcsszókat elhelyezni, nincs mire linkeket szerezni, és így tovább. Ezek a tartalmak a közösségi médián keresztül is több figyelmet kaphatnak, és olyan felhasználókhoz is eljuthatnak, akik aztán forrásként linkelnek majd rájuk saját webhelyükön (erősítve ezzel az off-site SEO-t). Minden összefügg mindennel, és a keresőoptimalizálás egy fontos összetartó erő az online marketing különböző területei között.

 

Milyen készségekre van szüksége egy SEO szakértőnek?

Az első és legfontosabb készség a kommunikáció. Egy SEO szakértőnek meg kell tudnia győzni az ügyfeleit (és gyakran a munkatársait is), hogy egyes változtatások milyen előnyökkel járnak majd.

 

A kockázat felmérése szintén alapvető elvárás egy SEO szakértővel szemben. Egy keresőoptimalizálási specialistának meg kell tudnia különböztetni egymástól a várhatóan katasztrofális és sikeres változtatásokat. E mellett fel kell tudnia ismernie azokat az aktuális és kibontakozó trendeket, amelyek pozitív hatással lehetnek egy webhely rangsorolására és forgalmára.

 

Kik a SEO szakértők felettesei?

Ez mindig az adott cégtől és annak vezetőségi szerkezetétől függ. Egy magánvállalkozóként dolgozó SEO szakértő közvetlenül az ügyfeleinek felel. Egy cégen belül a SEO szakértő felett általában egy értékesítési, SEO vagy marketingvezető áll majd.

 

Hogyan lehet valakiből SEO szakértő?

Ha egy SEO szakértői karrierre pályázol, akkor sokat fog segíteni egy felsőoktatásban szerzett marketinges végzettség. Konkrét SEO szakot azonban sehol sem találsz majd, ugyanis a keresőoptimalizálás az online marketing egyik speciális ágazata.

 

A SEO tudás megszerzéséhez önálló tanulásra és sok releváns szakmai gyakorlatra lesz szükséged. A legtöbben egy, a SEO-hoz közelebb álló pozícióban kezdik karrierjüket, és idővel beletanulnak a keresőoptimalizálásba.

 

Mennyit keres egy SEO szakértő?

Erre a kérdésre nehéz konkrétan válaszolni, ugyanis a SEO szakértők fizetése sokban függ az őket alkalmazó cég bevételétől.
Egyes cégek bónuszokat kínálnak az értékesítési célok elérésért, a megszerzett érdeklődőkért vagy a forgalom fellendítéséért.

 

Sok SEO szakértő ráadásul magánvállalkozóként dolgozik, és ilyen esetben a kereset az ügyfelek számától, a velük megkötött szerződésektől és az elvégzett munka mennyiségétől is függ majd.

 

Milyen lehetőségeket kínál egy SEO szakértő karrierje?

Egy SEO szakértői karrier számos lehetőséget tartogat magában. Az újoncok gyakran SEO asszisztensekként vagy elemzőkként kezdik a pályafutásukat, elsajátítva a kulcsszókutatás, az on-page és off-page optimalizálás és az adatelemzés fortélyait.

 

Elegendő tapasztalat és gyakorlat megszerzése után aztán felsőbb pozíciókba is eljuthatnak, és így lehet belőlük SEO menedzser vagy SEO/online marketing vezető, ahol már egész SEO kampányok megtervezése és felügyelete lesz a feladatuk.

 

A keresőoptimalizálásban megszerzett tudást aztán más online marketinges területeken is hasznosíthatják, úgymint a tartalommarketingben vagy SEO tanácsadóként.
A SEO ideális karrier azok számára, akik szívesen néznek szembe új kihívásokkal és előszeretettel képzik magukat folyamatosan, hogy megfeleljenek a keresőoptimalizálás örökké változó elvárásainak.

 

A SEO szakértő definíciója összegezve

A SEO világa dinamikus és folyamatosan fejlődő, ami általánosságban az online marketinget is jól jellemzi. Egy SEO szakértő nem csupán egy webhely láthatóságát igyekszik javítani, hanem fontos szerepet vállal egy márka digitális identitásának megalkotásában is. Az egyik legfontosabb feladata biztosítani, hogy az őt alkalmazó cég megtalálja a saját hangját, és minél hangosabban hallassa azt az interneten.


A SEO elsajátításához vezető út talán nem olyan egyenes, mint sok más szakmában, de annál kifizetődőbb. Egy cég számára egy jó SEO szakértő jelentheti a különbséget a ragyogó sikerek és az örökös online láthatatlanság között.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 73

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2025.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.