Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A kereső újracélzást gyakran keverik a webhelyalapú újracélzással. Tény, hogy ezek a taktikák hasonlóak, de van néhány olyan különbség köztük, amiket fontos észben tartani:
A kereső újracélzás az, amikor az alapján célzod meg a felhasználókat, hogy milyen kifejezéseket írtak a Google Keresőjébe. Ezek a felhasználók talán még soha nem hallottak márkádról, vagy kínálatodról.
Tegyük fel, hogy egy felhasználó az elmúlt két órában otthoni paprikatermesztési útmutatókat olvasgatott. Megnézte, hogy milyen talaj kell paprikáinak, milyen sűrűn kell őket öntözni, stb. Később ismét a Google-hoz fordul, és észreveszi, hogy a platform prémium paprika-virágföldeket reklámoz neki.
A webhelyalapú újracélzáshoz webhelyed sütiket helyez el a felhasználó böngészőjében, hogy később más webhelyeken is a te kínálatod reklámjai jelenhessenek meg neki.
Tegyük fel, hogy egy érdeklődő érkezik kábeleket forgalmazó webáruházadba, és szétnéz kínálatodban. USB kábelt szeretne, de még nem döntötte el, hogy melyiket vegye meg, így otthagyja webhelyedet „majd később” címszóval. Másnap ez a „majdnem vásárló” elkezdi kedvenc informatikai blogját olvasgatni, és egyszer csak szembejön vele egy bannerhirdetés egy cikk közepén, amiben a te webáruházad kábeleit látja – így rögtön eszébe jut, hogy érdemes lenne végre megvenni őket.
Összességében tehát, a kereső újracélzás új vásárlókat vonz a webhelyedre, míg a webhelyalapú újracélzás a már korábban érdeklődőket próbálja visszacsalogatni oda.
A remarketinget gyakran keverik a retargetinggel, szóval öntsünk végre tiszta vizet a pohárba.
A remarketing egy gyűjtőnév minden olyan marketingtevékenységre, amelynek célja, hogy újra elérd a felhasználókat egy korábbi interakciót követően. A remarketing manapság nélkülözhetetlen taktika, hiszen az emberek naponta több ezer hirdetést látnak, és a márkáknak több érintkezési pontra is szükségük van ahhoz, hogy hatni tudjanak lehetséges ügyfeleikre.
Az újracélzásnak („retargeting”) több fajtája is van – ilyenek például a fent említett kereső újracélzás, webhelyalapú újracélzás, a közösségi újracélzás, az email újracélzás, és így tovább. Ezek mind a remarketing gyűjtőneve alá tartoznak – mind remarketing tevékenységnek számítanak.
A kereső újracélzás, mint fentebb olvashattad, kulcsszavak alapján igyekszik megragadni a lehetséges ügyfelek figyelmét. A kereső újracélzás a következőkben segítheti egy márka marketingjét:
Az újracélzás kampányok továbbá hasznos adatokat is kínálnak a marketingeseknek, amelyeket azok később más kampányaikban is felhasználhatnak.
Az olyan display hirdetési platformok, mint a Google Ads, vagy épp a Facebook hasznos statisztikákat kínálnak hirdetéseidről, amelyek segíthetnek megállapítani, hogy megfelelően teljesítenek-e. Ezek közül az alábbi mutatókat kell, hogy szem előtt tartsd újracélzási kampányaidhoz:
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 70
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.