Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A PPC az angol „Pay per Click” (kattintás alapú fizetés) kifejezés rövidítése. A PPC egy rendkívül népszerű online hirdetési módszer egy webhely forgalmának fellendítésére. Lényege, hogy egy hirdető hirdetése megjelenítésre kerül egy webhelyen vagy egy keresőmotorban, és valahányszor egy látogató rákattint erre a hirdetésre, a hirdetőnek fizetnie kell a webhely üzemeltetőjének (vagy a keresőmotornak, amely lehetővé tette a hirdetés elhelyezését). A hirdetés a kattintást követően egy adott webhelyre irányítja a látogatót.
A legnépszerűbb PPC rendszer a Google AdWords, amelyet többek között a Yahoo Search Marketing követ. Ezen rendszerek saját szolgáltatásokat üzemeltetnek a hirdetések elhelyezésére a webhelyeken – a Google esetén ez a Google AdSense, míg a Yahoo-nál a Yahoo Publisher Network. Léteznek más PPC hirdetésekkel foglalkozó platformok is, illetve olyanok, amelyek kizárólag csak PPC hirdetéseket jelenítenek meg. (Lásd még: Tartalomfüggő hirdetés).
Egy PPC kampányban a hirdetők a tartalmukhoz kapcsolódó kulcssavakra licitálnak, hogy hirdetésük megjelenhessen, valahányszor egy felhasználó rákeres arra a kulcsszóra. A licitálás ebben az esetben azt jelenti, hogy a hirdető a kampány létrehozásakor felajánl egy maximum összeget, amelyet hajlandó kifizetni egy felhasználói kattintásért.
A PPC hirdetések legnagyobb előnye, hogy elhelyezését követően azonnal képes új forgalmat terelni a megadott webhelyre. Egy PPC kampányt csupán néhány percbe telik létrehozni – amennyiben ismered a folyamatot – és a hirdetés azonnal nyilvánosságra kerül, amint elkészülsz kampányoddal. Ez első sorban csak a Google AdWordsre vonatkozik, a Yahoo és az MSN moderátorai ugyanis előzetesen megvizsgálják a kampányokat, mielőtt zöld utat adnának nekik. Más forgalomgenerálási módszerekhez (SEO, linképítés) képest a PPC kampányok lényegesebben gyorsabb eredményeket képesek elérni, kevesebb pénz és erőfeszítés befektetésével.
A PPC hirdetések legnagyobb hátránya, hogy ha nem megfelelően állítod be őket, akkor rövid idő alatt rengeteg pénzt veszíthetsz velük. Egyes tanulmányok szerint csupán a hirdetők 5%-a keres több pénzt a hirdetésekkel mint amennyit rájuk fordítanak. Számos kezdő PPC hirdető tapasztalta már, hogy egyetlen éjszaka után milyen sok olyan kattintást kellett kifizetnie, amelyek semmilyen hasznot nem hoztak neki, mert nem vezettek értékesítéshez.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 131
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.