A szállodamarketingesek dolga nem egyszerű manapság. Nem elég, hogy az olyan platformok, mint az Airbnb sorra csalogatják el a potenciális vendégeket, sok intézmény még saját partnereivel (értsd: online utazási irodákkal, pl. Booking.com, Szállás.hu, összefoglaló nevükön az OTA-k) is rivalizálni kényszerül, veszélyeztetve ezzel közvetlen foglalásait, növelve költségeit. Sokan azt gondolják, képtelenség megszabadulni az OTA-któl, fel is adják ezt, inkább fizetik a súlyos jutalékokat havonta a szállásközvetítő rendszereknek.
Belegondoltál már abba, hogy ha egy saját marketing rendszert építenél, és csak 50%-al tudnád csökkenteni az OTA-knak fizetendő jutalék mértékét, mennyi pénz maradna a zsebedben? Számolgass kicsit, és szorozd meg ezt sok-sok hónappal. Mert ha most nem kezdesz el saját, OTA független marketing kommunikációt kidolgozni, örökké fizetni fogod ezeket a pénzeket. Ha ezeket az összegeket marketingre fordítanád, elkezdenél valamit építeni. Olyan ez, mint amikor azt mondod, elég az albérleti díjból, inkább fizetem a hitelt a saját lakásom után. A különbség egyszerű: a hitel egyszer kifut, az albérlet soha.
A helyzetet tovább nehezíti, hogy senki sem lát a jövőbe – nem lehet azt mondani, hogy „Na, ez az ajánlat biztos jól megy majd, és sok bevételt fog hozni”, amíg az ember le nem teszteli azt. A szállodamarketingeseknek szükségük van egy biztos pontra, ami képes célzott, minősített forgalmat vonzani webhelyére, méghozzá költséghatékony módon. Ez a Google. A Google-t két módon használhatod: az egyik az ingyenes, ezt hívják keresőoptimalizálásnak. Igen, tudsz jobb lenni, mint az OTA-k, bármilyen kicsi is legyél. A másik mód a fizetett hirdetések. Ezek a Google PPC hirdetései.