Rövid és érhető üzenetek
Mindenekelőtt a marketingkommunikációnak érdekesnek és könnyen emészthetőnek kell lennie. A cél az, hogy az üzenetet sok unalmas technikai részlet nélkül juttassuk el. Olyan sok fogorvosi rendelőt látunk, amelyek rengeteg információval töltik meg marketingkommunikációjukat - különösen weboldalaikat. A leendő beteg szempontjából ez nagyon sok lehet. Jobb, ha kihagyod a legtöbb technikai információt, és csak a fontos részleteket emeled ki. Például, ha praxisodban van egy új, élvonalbeli berendezés, ahelyett, hogy felsorolnád az összes technikai részletet, magyarázd el, hogy ez milyen előnyökkel jár a betegek számára, hogy gyorsabbá, kevésbé invazívvá, biztonságosabbá teszi-e az eljárásokat stb. Ez az, amit a beteg tudni akar, nem pedig azt, hogy másodpercenként hány fényimpulzust bocsát ki a lézer. Ez különösen fontos a webhely kezdőlapja szempontjából, ahol gyorsan fel szeretnéd hívni a figyelmet, és cselekvésre szeretnéd ösztönözni a látogatókat. Az aloldalak jobban megfelelnek a részletesebb információknak.
Rendszerezés
Gondolj arra, hogy te hogyan böngészed a webhelyeket. Minden szót elolvasol? Nem valószínű. A legtöbb ember nem akar időt szánni egy teljes oldalnyi szöveg elolvasására. Gyorsan meg akarják találni a keresett információt, és hajlamosak figyelmen kívül hagyni azt, ami nem vonatkozik rájuk. Amikor az olvasó egy sűrű szöveggel szembesül, azonnal elbátortalanodik, és valószínűleg feladja. Ennek elkerülése érdekében használj címsorokat a bekezdések elválasztására, hogy a tartalmat olvasó személy könnyen azonosíthassa az őt érdeklő szakaszokat. A listák, feliratok és idézetek használata szintén jó módja annak, hogy az információkat kisebb darabokra bontsd, amelyek könnyen megtalálhatók az oldalon.
Használd a közösségi médiát a megfelelő módon
Ha bármelyik közösségi média platformon böngészel, akkor tudod, hogy sok vállalat jelen van és mindegyik megpróbál eladni neked valamit. Azok a cégek a legsikeresebbek, amelyek nem direkt értékesítenek. Csábító, hogy mindent értékesítési lehetőséggé alakítsunk, de a közösségi médiában az emberek információt gyűjtenek és böngésznek, nem vásárolni akarnak. Ne feledd, hogy az emberek azért mennek a közösségi médiába, hogy kommunikáljanak és szórakozzanak. Megközelítésünk az, hogy a közösségi médiát úgy kezeljük, mint a praxis megszemélyesítését és az emberek bevonásának módját. Azt tanácsoljuk praxisainknak, hogy ne vegyék mindig túl komolyan a közösségi médiát, és használják arra, hogy megmutassák, szeretnek szórakozni. Játékok, versenyek, közvélemény-kutatások és posztok olyan dolgokról, amelyek nem kapcsolódnak a fogászathoz. Például a rögtönzött képek és videók mind olyan módszerek, amelyek a praxis közösségi médiáját megközelíthetőbbé és vonzóbbá teszik.
Add el praxisod, ne szolgáltatásaid
A fogorvosi rendelők mindenütt megtalálhatók, és mindegyik nagyjából ugyanazokat a szolgáltatásokat kínálja, néhány kivételtől eltekintve. Hacsak praxisod nem nagyon specializálódott egy adott területre, a betegek számára nehéz megérteni, mi teszi egyedivé pusztán az online elérhető információkból. Amikor először találkozunk egy fogorvossal, mindig megkérdezzük tőle, hogy mit tesz annak érdekében, hogy kommunikálja a páciensek felé, hogy egyedi. Legtöbbjük nem igazán tudja, hogyan válaszoljon. Ha a marketingkommunikáció leginkább a praxis által kínált szolgáltatások típusaira összpontosít, és nem azokra a dolgokra, amelyeket a rendelő tesz annak érdekében, hogy a beteg élménye nagyszerű legyen, akkor hiányzik az egyediség. A közösségi média, a weboldal, valamint a blog mind kiváló lehetőségek arra, hogy megmutasd pácienseidnek, mi különböztet meg téged a többi fogászattól.
Marketing nem csak online
A marketing egy folyamat, amely magában foglal minden egyes beteginterakciót, akár online, telefonon vagy személyesen. A fogászatnak arra kell törekednie, hogy nagyszerű élményt nyújtson attól a pillanattól kezdve, hogy a páciens megkeresi. Például, ha egy beteg kitölt egy online űrlapot, hogy időpontot kérjen, van-e azonnali válasz, vagy ez a kérdés megválaszolatlan marad egy-három vagy több napig is? A beteg kérdésére adott gyors választ mindig értékelni fogják. Mivel a pácienseknek általában rengeteg fogorvosi rendelő közül választhatnak, könnyen továbbléphetnek egy másikra, ha nem reagálsz időben. Mindezek az interakciók fontosak, mert mind lehetőséget kínálnak a bizalom kiépítésére és arra, hogy megmutassák a betegeknek, hogy praxisod valóban kiemelkedő.
Ha praxisod odafigyel marketingkommunikációjára, és megérted, hogyan használd ki az összes lehetőséget a lehető legjobb élmény megteremtésére a beteg számára, akkor drámaian növelheted a sikeres beteginterakciók számát.