Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A Google 1996-ban indult a Stanford Egyetem két végzős hallgatója, Sergey Brin és Larry Page projektjeként. A két hallgató eredeti célja az volt, hogy az akkoriban létező opcióknál egy sokkal jobb keresőmotort hozzanak létre. A 90-es évek ezen időszakában a keresőmotorok nem számítottak kifejezetten fontosaknak az internet világában, ugyanis használatuk meglehetősen kényelmetlen volt. A felhasználóknak saját maguk kellett kiszűrniük a releváns találatokat, ugyanis a motorok által megjelenített találatok 75%-a spam oldal volt. Így akár percekbe is beletelhetett, míg a kereső személynek akár egyetlen releváns oldalt sikerült találnia. Éppen ezért a különböző linkgyűjtő oldalak (mint például a Yahoo-é) sokkal népszerűbb tartalomforrások voltak.
Ez a pontatlan listázás annak volt köszönhető, hogy a keresőmotorok – még az akkoriban piacvezetőnek számító AltaVista és a GoTo.com, stb. is – meglehetősen egyszerű algoritmusokat használtak, amelyek csak a kulcsszavak kiértékelésére összpontosítottak. Minél gyakrabban jelent meg egy kulcsszó egy weboldalon, annál relevánsabbnak tekinteték azt a keresőmotorok. Éppen ezért a keresőtalálatok könnyedén manipulálhatóak voltak kulcsszóhalmozással és egyéb technikákkal.
Brin és Page álltak elő azzal az eredeti ötlettel, hogy a keresőalgoritmusukban egy olyan analízist is elhelyezzenek, amely megvizsgálja a webhelyek közötti kapcsolatokat az egymásra mutató hivatkozásokon keresztül. Úgy vélték, hogy egy olyan webhely, amelyre számos egyéb releváns webhely hivatkozik, valószínűleg sokkal fontosabb és relevánsabb lehet, mint egy olyan, amelyre kevés, vagy semmilyen visszahivatkozás nem mutat. Ez lett végül a később szabadalmaztatott PageRank koncepciójának alapja. A tesztek hamarosan bizonyították, hogy ez a módszer sokkal jobb minőségű találatokat eredményezett, mint bármilyen korábban használt rendszeré. A Google rövid időn belül a Stanford hallgatóinak első számú választásává vált, és lényegében szájról szájra terjedéssel kezdte meg az útját a keresőmotorok világának meghódítása felé.
A Google domainjét 1997-ben regisztrálták, és egy évvel később vált legálisan is különálló céggé. A domain regisztrálásakor az alapítók még nem rendelkeztek részletes tervvel azt illetően, hogy miként profitálhatnának felsőbbrendű keresési technológiájukból. Page és Brin nem akarták, hogy a keresőtalálatokat és a cég küldetését – „a világ összes információjának rendezése, univerzálisan elérhetővé és hasznosíthatóvá tétele” –veszélybe sodorják a találati oldalakon és a kezdőlapon elhelyezett reklámok és a korrupció. Éppen ezért egy egyszerű és szerény kezdőlapot terveztek a Google-nak, amelyen csak egy egyszerű keresődoboz helyezkedett el. Ez merőben eltért a többi céges és szolgáltatásokat kínáló webhelytől – amelyek rendszerint tele voltak hirdetésekkel – és kulcsfontosságú részét képezte a Google sikerének.
2000-ben a Google megindította az AdWords programot, azóta pedig tartalomfüggő, fizetett hirdetéseket jelenít meg a keresőoldalak találatai között (habár ezek jól láthatóan eltérnek az organikus találatoktól).
Később, 2004-ben beindult a Google AdSense program is, ami lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy hirdetéseket jelenítsenek meg a webhelyeiken, közvetítői díjakért cserébe.
A Google AI (mesterséges intelligencia) a Google vállalat mesterséges intelligencia kutatási és fejlesztési részlege. Ez a csoport olyan kutatásokkal foglalkozik, amelyek a mesterséges intelligencia területén alkalmazhatók, és célja, hogy fejlessze az AI-funkciókat és technológiákat. A Google AI a Google anyavállalata, az Alphabet, leányvállalataként működik, és 2018-ban mutatták be új márkaként a Google I/O konferencián.
A Google AI kutatási területei közé tartoznak olyan fontos területek, mint a gépi tanulás, mély tanulás, neurális hálózatok, robotika, számítógépes látás és természetes nyelvi feldolgozás (NLP). Ennek a részlegnek a fő feladata az, hogy olyan technológiákat és funkciókat fejlesszen ki, amelyek segíthetik a Google termékeinek javítását vagy új, innovatív termékek létrehozását a mesterséges intelligencia terén.
Amikor a Google fejleszti mesterséges intelligencia (AI) alapú termékeit, adatokat gyűjt és gépi tanulás (ML) algoritmusokat alkalmaz. Ezek az algoritmusok olyanok, mintha egyfajta "okos tanítványok" lennének, képesek azonosítani mintákat, előrejelzéseket készíteni és akár tartalmat is létrehozni. A Google mesterséges intelligencia információkat gyűjt a felhasználói interakciókból és saját szolgáltatásaiból, például a Google Térkép és a Google Fotók.
Az adatokat feldolgozzák, megtisztítják és részletes elemzés alá vetik. Az ML algoritmusok segítségével kinyerik a fontos információkat az adatkészletekből, és ezáltal finomítják és pontosítják az algoritmusokat. A kiképzett algoritmusokat tesztelik új adatokon, és ha elérik a Google szigorú szabványait, beépülnek a Google-termékekbe, mint például a Google Asszisztens.
A Google Asszisztens egy olyan alkalmazás, amely lehetővé teszi a mesterséges intelligenciának a felhasználói parancsok feldolgozását, háttérben történő telefonhívások kezelését és a felhasználókkal való természetes beszélgetések lebonyolítását információkéréshez vagy időpontfoglaláshoz. Ezáltal a Google mesterséges intelligenciája segíthet a mindennapi élet különböző területein, például az információkeresésben és a kommunikációban.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 133
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.