5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re
5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re
Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.
Az online marketing világa folyamatos változáson megy keresztül. A Google például az elmúlt évek során eltávolította a keresési találatok mellett megjelenő hirdetéseket, és a keresési találatok feletti linkek használatára állt át. Ez hatással volt az organikus találatokra is, fontosabbá vált az AdWords párhuzamos futtatása is a keresőoptimalizálás mellett. Bár sokan visszautasítják a reklámokat, és tudatosan kerülik a fizetett hirdetéseket, sokan azonban automatikusan az első találatra kattintanak. Éppen ezért fontos, hogy megismerjük a fizetett hirdetések rendszerét. Az alábbi tanácsok ebben próbálnak segíteni azok számára, akik szeretnének versenyképesek maradni az internetes marketing mindig változó világában.
Nincs azonban olyan marketing eszköz, ami önmagában megállná a helyét, csak komplex marketing mixeknek van helyük 2017-ben az online kommunikációban is. A Marketing Professzorok segítenek neked online marketing stratégiád kialakításában, olvasd el, hogyan: Online marketing audit
Soha ne használjunk általános egyezést (broad match)
Az általános egyezés az alapbeállítás a Google AdWords egyezési típusai között – ez az a beállítás, amit soha nem érdemes használni. Egy limitált PPC költségvetés mellett fontos, hogy csak azokat a személyeket célozzuk meg reklámjaikkal, akik a legideálisabb ügyfelek lennének számunkra, az általános egyezés pedig nem ezt teszi.
Javasolt egy módosított általános egyezést alkalmazni, a kulcsszavak mellé egy + jelet írva. Ez segít leszűkíteni, hogy milyen keresésekre jelennek meg a találataink.
Szeretnéd növelni céged bevételeit az online marketing erejével? A Marketing Professzorok 18 év tapasztalata alapján átvizsgálja online marketing kommunikációdat, megtervezi marketing stratégiádat, és azokban a feladatokban, amit a Ti nem tudtok elvégezni, komplex segítséget nyújt. Olvasd el a részleteket itt!
Használjunk negatív kulcsszavakat
A negatív kulcsszavakkal tovább csökkenthetjük az elpazarolt kattintások (és költségek) mennyiségét. Amikor egy felhasználó rákeres valamelyik megadott kulcsszavunkra, de a keresése egy általunk megadott negatív kulcsszót is tartalmaz, akkor a hirdetésünk nem jelenik meg a keresési találatok között.
Például tegyük fel, hogy a „Budapest+sofőr+” keresőszavakat adtuk meg preferált kulcsszavaknak (az előző pontban említett szűkített általános egyezéssel, plusz jeleket használva).
Ha egy felhasználó a „Budapest sofőr iskola” vagy „Budapest sofőr tréning” kifejezésekre keres rá, akkor is megjelenik neki hirdetésünk, holott mi nem kínálunk ilyen szolgáltatásokat. A „tréning” és az „iskola” szavak negatívvá nyilvánításával biztosíthatjuk, hogy ilyen esetben még csak véletlenül se kattintsanak a hirdetésünkre azok, akik utána rövidesen távoznak is oldalunkról. Ez segít elkerülni a felesleges kattintási költségeket.
Az organikus kulcsszavak vizsgálata
Az egyik legfontosabb gyakran megvizsgálni, hogy milyen kulcsszavakra kerestek az emberek, amikor rátaláltak és rákattintottak az oldalunkra. Az előző pontban felhozott példával élve a hirdetésben megadott kulcsszavaink talán ezek: „Budapest+sofőr+” – míg a felhasználó a „legjobb budapesti sofőr aki valaha létezett” keresésen keresztül jutott el hozzánk. Ez segít kiszűrni a helytelen találatokat, és további negatív illetve preferált kulcsszavakkal bővíteni a listát. Arról, hogy mi kell a SEO-hoz 2017-ben, olvasd el cikkünket itt: A keresőoptimalizálás aduásza 2017-ben is: a tartalommarketing.
Földrajzi hely alapú hirdetések
Ahogy a többi pont, ez is a szűkített keresésekkel történő spórolásról szól. Az AdWords lehetővé teszi, hogy csak bizonyos városokban, vagy cégünktől egy bizonyos távolságra található felhasználók számára jelenjen csak meg hirdetésünk. Semmi értelme például egy Debreceni cégnek egész Magyarországon reklámoznia magát, ha úgyis csak a helyi ügyfeleket érdeklik a szolgáltatások.
Kisebb méretű, sokban egyező reklámcsoportok
A Google arra törekszik, hogy a hirdetéseket a lehető legrelevánsabb kontextusban jelenítse meg a kereső felhasználóknak. Térjünk vissza fiktív budapesti sofőrszolgáltatásunkhoz. Tegyük fel, hogy nem csak Budapesten, hanem az ország más pontjaiban is kínáljuk ezeket a szolgáltatásokat Érdemes a budapesti részlegnek egy külön reklámcsoportot kialakítani, illetve minden más helyszínnek is. Ez a Google szemében a minőségre való törekvésre jelenik meg, ami csökkentheti a kattintások árát és növelheti a forgalmat is.
Hova tovább?
A fenti módszerek alkalmazásával elkerülhetjük, hogy a hirdetéseink olyan felhasználók számára jelenjenek meg, akiknek a kattintásai után feleslegesen kell fizetnünk. Segítenek, hogy sokkal költséghatékonyabb reklámkampányokat hozhassunk létre az AdWords rendszerén belül.
Az AdWords és a Keresőoptimalizálás
Az AdWords igyekszik olcsóbbá tenni azokat a hirdetéseket, melyek relevánsak az adott keresésre. Mi alapján találja őket vajon relevánsnak? Az egyik ilyen szempont, az adott landing page relevanciája a weboldaladon. De vajon másképp gondolkodik-e a Google akkor, amikor fizetett hirdetések miatt vizsgálja meg weboldaladat, és máskor, amikor az organikus találati listát állítja össze? Ugyan, miért tenné? Ha tehát foglalkozol a SEO-val, és egy erős, valóban releváns oldalad és landing paged van, akkor az AdWords hirdetéseid is olcsóbbak lesznek! Nem is beszélve arról, amiről a bevezetőben beszéltem: sokan kerülik a hirdetéseket, csak az organikus találatokban listázottakat veszik figyelembe. A keresőoptimalizálás elengedhetetlen tehát akkor is, ha sok pénzt tudsz fordítani AdWords hirdetésekre!
De vajon megéri-e 2017-ben a közösségi média térhódítása után a SEO? Kattints ide, és olvasd el cikkünket a témáról: Közösségi média kontra SEO: mi termel több forgalmat?
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.