notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re


2017/06/19
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Az online marketing világa folyamatos változáson megy keresztül. A Google például az elmúlt évek során eltávolította a keresési találatok mellett megjelenő hirdetéseket, és a keresési találatok feletti linkek használatára állt át. Ez hatással volt az organikus találatokra is, fontosabbá vált az AdWords párhuzamos futtatása is a keresőoptimalizálás mellett. Bár sokan visszautasítják a reklámokat, és tudatosan kerülik a fizetett hirdetéseket, sokan azonban automatikusan az első találatra kattintanak.  Éppen ezért fontos, hogy megismerjük a fizetett hirdetések rendszerét. Az alábbi tanácsok ebben próbálnak segíteni azok számára, akik szeretnének versenyképesek maradni az internetes marketing mindig változó világában.

 

Nincs azonban olyan marketing eszköz, ami önmagában megállná a helyét, csak komplex marketing mixeknek van helyük 2017-ben az online kommunikációban is. A Marketing Professzorok segítenek neked online marketing stratégiád kialakításában, olvasd el, hogyan: Online marketing audit

 

Soha ne használjunk általános egyezést (broad match)

Az általános egyezés az alapbeállítás a Google AdWords egyezési típusai között – ez az a beállítás, amit soha nem érdemes használni. Egy limitált PPC költségvetés mellett fontos, hogy csak azokat a személyeket célozzuk meg reklámjaikkal, akik a legideálisabb ügyfelek lennének számunkra, az általános egyezés pedig nem ezt teszi.

 

Javasolt egy módosított általános egyezést alkalmazni, a kulcsszavak mellé egy + jelet írva. Ez segít leszűkíteni, hogy milyen keresésekre jelennek meg a találataink.

 

Szeretnéd növelni céged bevételeit az online marketing erejével? A Marketing Professzorok 18 év tapasztalata alapján átvizsgálja online marketing kommunikációdat, megtervezi marketing stratégiádat, és azokban a feladatokban, amit a Ti nem tudtok elvégezni, komplex segítséget nyújt. Olvasd el a részleteket itt! 
 

Pihengetünk?

 

Használjunk negatív kulcsszavakat

A negatív kulcsszavakkal tovább csökkenthetjük az elpazarolt kattintások (és költségek) mennyiségét. Amikor egy felhasználó rákeres valamelyik megadott kulcsszavunkra, de a keresése egy általunk megadott negatív kulcsszót is tartalmaz, akkor a hirdetésünk nem jelenik meg a keresési találatok között.

 

Például tegyük fel, hogy a „Budapest+sofőr+” keresőszavakat adtuk meg preferált kulcsszavaknak (az előző pontban említett szűkített általános egyezéssel, plusz jeleket használva).

 

Ha egy felhasználó a „Budapest sofőr iskola” vagy „Budapest sofőr tréning” kifejezésekre keres rá, akkor is megjelenik neki hirdetésünk, holott mi nem kínálunk ilyen szolgáltatásokat. A „tréning” és az „iskola” szavak negatívvá nyilvánításával biztosíthatjuk, hogy ilyen esetben még csak véletlenül se kattintsanak a hirdetésünkre azok, akik utána rövidesen távoznak is oldalunkról. Ez segít elkerülni a felesleges kattintási költségeket.

 

Az organikus kulcsszavak vizsgálata

Az egyik legfontosabb gyakran megvizsgálni, hogy milyen kulcsszavakra kerestek az emberek, amikor rátaláltak és rákattintottak az oldalunkra. Az előző pontban felhozott példával élve a hirdetésben megadott kulcsszavaink talán ezek: „Budapest+sofőr+” – míg a felhasználó a „legjobb budapesti sofőr aki valaha létezett” keresésen keresztül jutott el hozzánk. Ez segít kiszűrni a helytelen találatokat, és további negatív illetve preferált kulcsszavakkal bővíteni a listát. Arról, hogy mi kell a SEO-hoz 2017-ben, olvasd el cikkünket itt: A keresőoptimalizálás aduásza 2017-ben is: a tartalommarketing.

 

Földrajzi hely alapú hirdetések

Ahogy a többi pont, ez is a szűkített keresésekkel történő spórolásról szól. Az AdWords lehetővé teszi, hogy csak bizonyos városokban, vagy cégünktől egy bizonyos távolságra található felhasználók számára jelenjen csak meg hirdetésünk. Semmi értelme például egy Debreceni cégnek egész Magyarországon reklámoznia magát, ha úgyis csak a helyi ügyfeleket érdeklik a szolgáltatások.

 

Kisebb méretű, sokban egyező reklámcsoportok

A Google arra törekszik, hogy a hirdetéseket a lehető legrelevánsabb kontextusban jelenítse meg a kereső felhasználóknak. Térjünk vissza fiktív budapesti sofőrszolgáltatásunkhoz. Tegyük fel, hogy nem csak Budapesten, hanem az ország más pontjaiban is kínáljuk ezeket a szolgáltatásokat Érdemes a budapesti részlegnek egy külön reklámcsoportot kialakítani, illetve minden más helyszínnek is. Ez a Google szemében a minőségre való törekvésre jelenik meg, ami csökkentheti a kattintások árát és növelheti a forgalmat is.

 

Hova tovább?

A fenti módszerek alkalmazásával elkerülhetjük, hogy a hirdetéseink olyan felhasználók számára jelenjenek meg, akiknek a kattintásai után feleslegesen kell fizetnünk. Segítenek, hogy sokkal költséghatékonyabb reklámkampányokat hozhassunk létre az AdWords rendszerén belül. 

 

Az AdWords és a Keresőoptimalizálás

Az AdWords igyekszik olcsóbbá tenni azokat a hirdetéseket, melyek relevánsak az adott keresésre. Mi alapján találja őket vajon relevánsnak? Az egyik ilyen szempont, az adott landing page relevanciája a weboldaladon. De vajon másképp gondolkodik-e a Google akkor, amikor fizetett hirdetések miatt vizsgálja meg weboldaladat, és máskor, amikor az organikus találati listát állítja össze? Ugyan, miért tenné? Ha tehát foglalkozol a SEO-val, és egy erős, valóban releváns oldalad és landing paged van, akkor az AdWords hirdetéseid is olcsóbbak lesznek! Nem is beszélve arról, amiről a bevezetőben beszéltem: sokan kerülik a hirdetéseket, csak az organikus találatokban listázottakat veszik figyelembe. A keresőoptimalizálás elengedhetetlen tehát akkor is, ha sok pénzt tudsz fordítani AdWords hirdetésekre! 

 

De vajon megéri-e 2017-ben a közösségi média térhódítása után a SEO? Kattints ide, és olvasd el cikkünket a témáról: Közösségi média kontra SEO: mi termel több forgalmat?

Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
524 039
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Teljesítményterv

Mi is az a teljesítményterv? Teljesítményterv akkor...

Szerzői jog

A szerzői jog egy olyan szabályok összessége, amelyek egy személy...

Keresőmotor

Mi az a keresőmotor és milyen keresőmotorok vannak? Az...

Sablon

A sablon egy előre megformázott dokumentum, amelyet valamilyen specifikus célra lehet...

Vásárlói viselkedés

Mi is az a vásárlói viselkedés? A vásárlói...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.