Ne rontsd el a keresőoptimalizálásod! Ismerd meg a legnagyobb SEO hibákat, amelyeket sokan elkövetnek, és tanulj belőlük a jobb eredményekért!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

8 gyakori SEO hiba, amit el kell kerülni

Novák Anna

A keresőoptimalizálás világa folyamatosan változik, és mindenki arra törekszik, hogy organikus forgalmát növelve megelőzze a versenytársakat. Azonban sokan elkerülhető hibákat követnek el, amelyek visszafoghatják az eredményeiket. A Search Engine Land szerint ezek a leggyakoribb SEO hibák, amelyeket érdemes elkerülnöd.

8 gyakori SEO hiba

 

1. Az organikus forgalmat végcélként kezelni

Sokan az organikus forgalmat tekintik a SEO siker mérőszámának, hiszen ez az egyik legegyszerűbben meghatározható mutató. Azonban a cél nem csak az, hogy növekedjen a forgalom, hanem az is, hogy ez a forgalom bevételt generáljon.

Az organikus forgalom önmagában nem fizeti ki a számlákat, sőt, a tárhely és az eszközök költségei miatt még pénzbe is kerül. Ha a weboldalad olyan kulcsszavakra rangsorol, amelyek nem vezetnek konverzióhoz, akkor az eredmények valójában nem segítik a növekedést.

Ehelyett érdemes az organikus forgalmat egy olyan mutatóként kezelni, amely akkor igazán értékes, ha a látogatók jól kvalifikáltak, azaz a megfelelő célközönségből érkeznek. Egy jól kidolgozott SEO stratégia nemcsak a látogatók számát, hanem azok minőségét is figyelembe veszi.

2. A felhasználók figyelmen kívül hagyása

A keresőoptimalizálás nem csupán arról szól, hogy minél több látogatót vonzz az oldaladra. Az igazán jó SEO stratégia figyelembe veszi, hogy a felhasználók mit szeretnének, és hogyan lehet őket a cél felé vezetni.

Ha a tartalom csak forgalmat generál, de nincs terv arra, hogy mi történik a látogatás után, akkor az SEO erőfeszítéseid nagy része kárba vész. Fontos, hogy minden egyes látogatás után a felhasználókat további interakciókra ösztönözd, legyen szó termékmegtekintésről, kapcsolatfelvételről vagy egyéb konverziós eseményekről.

Gyakran előfordul, hogy a SEO stratégia kimerül abban, hogy „több felhasználót kell az oldalra irányítani”, anélkül hogy figyelembe venné, mi történik azután, hogy a látogatók megérkeznek.

3. Rövid távú stratégiák alkalmazása

A keresőoptimalizálás hosszú távú folyamat, és a sikeres stratégiák általában egy éves vagy hosszabb időtávban gondolkodnak. Sokan esnek abba a hibába, hogy csupán néhány hónapos terveket készítenek, ami miatt folyamatosan változtatni kell a célokat.

Ha a stratégiád több évre szól, akkor még az algoritmusváltozások sem teszik semmissé a kitűzött célokat, csak bizonyos taktikákat kell átalakítani. Egy 12 hónapra előre kidolgozott SEO stratégia biztosabb alapokat teremt, és segít a hosszú távú célok elérésében.

4. Az algoritmusok hibáztatása

Amikor egy weboldal organikus forgalma csökken, sokan azonnal egy Google algoritmus frissítésre gyanakodnak. Ez azonban nem mindig indokolt.

Mielőtt a visszaesést az algoritmusokra fognád, vizsgáld meg a többi lehetőséget is: nincs-e technikai probléma az oldalon, változott-e a keresleti trend, vagy épp a versenytársaid erősítettek SEO fronton. Érdemes az elemzéseket több forrásból is elvégezni, beleértve a Google Search Console-t, az analitikai eszközöket és a keresési trendek változásait is.

5. Hibás adatok alapján hozott döntések

A SEO adatok alapján történő optimalizálás hatékony, de csak akkor, ha a használt adatok pontosak. Egy gyakori hiba, hogy az adatok nem megfelelően vannak szegmentálva, vagy rossz következtetéseket vonunk le belőlük.

Például, ha a Google Search Console adatait elemzed, figyelj a forgalmi forrásokra és az egyes oldalak teljesítésére, ne csak az átlagokra. Egy helytelenül beállított mérés félrevezető következtetésekhez vezethet, ezért mindig ellenőrizd a mérési beállításokat és a konverziós mutatókat.

6. A Google nyilatkozatainak téves értelmezése

Sokan azt gondolják, hogy a Google szándékosan "félrevezet" az SEO szakembereket. Az igazság inkább az, hogy a keresőmotorok algoritmusai annyira összetettek, hogy a kommunikációban lehetnek pontatlanságok.

Minden SEO témájú nyilatkozatot érdemes tesztelni, és saját tapasztalatok alapján kiértékelni. Az olyan állítások, mint hogy „a backlinkek már nem számítanak” vagy „a meta leírások nem befolyásolják a SEO-t”, sokszor félreértelmezettek, és érdemes ezeket saját tesztekkel alátámasztani.

7. A robots.txt helytelen használata

A robots.txt nem az indexelés szabályozására szolgál, hanem arra, hogy mely oldalak legyenek feltérképezhetők. Ha egy oldalt robots.txt-vel tiltunk le, de nem alkalmazunk noindex-et, akkor az oldal mégis megjelenhet a találati listákon.

8. Ellentmondásos jelek küldése a keresőmotorok felé

Ha egy oldal noindex kódot kap, de közben canonical link mutat rá, vagy ha a hreflang címke nincs megfelelően beállítva, az zavart okozhat a keresőmotorok indexelésében.

Az ilyen hibák gyakran technikai SEO problémákból adódnak, ezért fontos, hogy rendszeresen végezz auditokat, és ellenőrizd a meta címkéket, a belső linkelést és az indexelési utasításokat. Ha szeretnéd elkerülni az elavult SEO taktikákat, érdemes elolvasni ezt a cikket is. 

Gyakori kérdések

Miért nem elég az organikus forgalom növelése a SEO sikerhez?

Önmagában a forgalomnövekedés nem garantálja, hogy az oldal több konverziót vagy bevételt termel. Fontosabb, hogy a látogatók megfelelő minőségűek legyenek, és a tartalom valóban kiszolgálja az igényeiket.

Hogyan kerülhetem el a rövid távú SEO stratégiák csapdáját?

Érdemes legalább egyéves SEO tervet készíteni, amely hosszú távú célokat határoz meg, és rugalmasan kezeli az esetleges algoritmusváltozásokat. Ne csak gyors eredményekre törekedj, hanem fenntartható növekedésre!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!