notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az 5 leggyakoribb dolog, amiért az emberek nem követik Facebook oldalad: 5 közösségi média marketing hiba

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Az 5 leggyakoribb dolog, amiért az emberek nem követik Facebook oldalad!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az 5 leggyakoribb dolog, amiért az emberek nem követik Facebook oldalad!


2015/01/07
Máté Balázs, marketing tanácsadó
A közösségi média marketingben van 5 alapvető hiba, melyet ha elkövetsz, hiába dolgoztál Facebook vagy Google Plus oldaladon, kidobott idővé válik minden perc. 200 oldal vezetésében szerzett tapasztalatunk alapján elmondjuk, mit NE és mit csinálj! 
 
Az  5 leggyakoribb dolog, amiért az emberek nem követik Facebook oldalad: 5 közösségi média marketing hiba
A közösségi média platformok kiváló lehetőségeket tartogatnak számodra, hiszen ezek jelentik az egyik leginkább  költséghatékony, mégis nagyon hatásos marketing eszközt napjainkban. A hallgatóságod, azaz a követői tábor és az elérés, ha jól csinálod, dinamikusan növekszik. Mégis rengeteg olyan vállalatot láttam már, amelyeknek a közösségi média egyszerűen nem működött, nem volt sikeres. Rengeteg „halott” Facebook oldalt vettünk át, és rengeteg olyat is láttam, ami meghalt, miután kiszálltunk a kezeléséből. Miért van ez, mit ronthatsz el te is a közösségi média marketing kommunikációdban? 
 
Semmiképpen sem azért, mert nincsenek ott vevőid a közösségi médiumokban. Tapasztalataink szerint még a B2B marketing kommunikációban is elérhetőek a potenciális partnerek, akár a Facebookon is. Minden kutatás azt mutatja, hogy a hallgatóság bizony ott van a közösségi médiában, és szeretnék – mi több, elvárják! - hogy a márka is ott legyen. 
 
Mi lehet mégis a baj, miért nem alakul jól vállalatod Facebook oldala? Itt az 5 leggyakoribb tényező, ami kudarcba viszi a közösségi médiában való megjelenést.
 
 

#1 közösségi média marketing probléma: A hallgatóságod nem tud az oldalad létezéséről.

 
Sokan azt gondolják, a heti 2-3 poszt elég. Sokan azt gondolják, ha a közösségi marketing kommunikációjuk arról szól, milyen termékeik, szolgáltatásaik vannak, az elég. NEM! Nem elég pusztán fenn lenned a közösségi média oldalakon. Posztolj rendszeresen, frissítsd az állapotod, és lépj interakcióba az emberekkel! 
Nem kell minden egyes közösségi média platformon jelen lenned, inkább koncentrálj arra, hogy amelyet kiválasztottál az tényleg működjön. Ha nincsenek új tartalmak az oldaladon, nem fog eljutni az több emberhez.
 
A megoldás: Posztolj rendszeresen, és vedd rá hallgatóid az interakcióra! A Facebook-on például minél többet like-olják, osztják meg vagy szólnak hozzá posztjaidhoz, annál több emberhez jutsz majd el.
 
 

Végeztesd el céged  marketing stratégiájának elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 


 

 

#2 kö​zösségi média marketing probléma: Nincs miért követniük…

Pihengetünk?
Gondolkozz kicsit: mi az, amiért érdemes követni egy céget a Facebook-on? Szórakoztató az oldal? válaszokat kaphatsz kérdéseidre? Érdekes? 
Ha nincs semmi érdekük az embereknek erre, nem fognak követni, és hiába vagy jelen a közösségi médiában. 
A megoldás: Használd úgy a közösségi médiafelületeidet, hogy megérje azt követni! Te döntöd el, milyen tudsz lenni, ami az embereket sőt, ami még fontosabb, a potenciális vevőidet érdekelheti: vicces, tanulságos, bölcs, szakértő. Mindegy, melyiket választod, de az oldalad ne csak a termékeidről és/vagy szolgáltatásaidról szóljon, reklámokat senki nem akar nézgetni.
 

#3 kö​zösségi média marketing probléma: A vállalat nem ott van, ahol a hallgatóság várná. 

A hallgatóság mindig specifikusan, más és más vállalatokat, más és más felületen keresnek. 
Persze nálunk Magyarországon ez kicsit egyszerűbb, hiszen a Facebook már-már egyeduralkodónak tűnik: mégsem feledkezhetünk meg azonban a többi közösségi média platformról sem
Külföldi kutatások azt bizonyítják, hogy az emberek 84%-a várja el, hogy a vállalat jelen legyen a Facebook-on, és 64%-uk a Twitteren is szeretné látni azt. A harmadik leginkább elvárt platform meglepetésként érhet, hiszen nem a közismert Instagramm-ról van szó, és a Pinterest-ről sem, hanem a YouTube-ról! Magyarországon a sorrend a tapasztalataink szerint Facebook – Youtube  - Google Plus! 
 
A megoldás: amikor létrehozod közösségi média accountjaid, nézd át ki a te célközönséged, és mely felületeket használja előszeretettel.
 

#4 kö​zösségi média marketing probléma: A tartalom minden platformon ugyanaz. 

Ha több közösségi média platformon is szerepelsz, (Mindenkinek javaslom, legyen ott a Facebookon és a Google Pluson legalább) azzal több dolgod is lesz. Ha csak ctrl-c ctrl-v-vel másolod a tartalmat az egyik oldaladról a másikra, akkor nem éri meg majd követni téged, hiszen unalmassá válik. 
 
A megoldás: minden platformot használj máshogy! Pl az egyiken ossz meg vicceket, aranyos képeket, míg a másik platformot inkább az informálásra, a hírekre koncentráld. 
 

#5 kö​zösségi média marketing probléma: Robot-szerű oldal

Értem én, hogy végső célod nem csupán az emberek szórakoztatása, de ha túlzottan elbillented oldalad a promotálás irányába, azzal értékes rajongókat veszíthetsz el. Ezt fontos megértened. De az oldalt végtére is marketing céllal kezeled, hogy adj hát el? Legyen stílusod, legyen a cégnek stílusa, amit lehet szeretni. 
 
A megoldás: Legyen stílusod, legyen a cégnek stílusa, amit lehet szeretni. A vállalatodnak kell egy hang, amely a való világból kommunikál az emberekkel.  Légy változatos, és szórakoztasd a hallgatóságod, adj nekik információkat abban a témában, amiben jártas vagy, és ezekbe az információkba csempészd bele azt, amit el akarsz adni! 
 
 
 
SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
511 892
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Remarketing

A remarketing a Google AdWords sajátos kifejezése a retargeting-re.

linkmarketing

Mi is az a linkmarketing? Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a...

Partner hivatkozás

A partner hivatkozás, vagy partner link egy egyéni hivatkozás, amely két...

Értéknövelt tartalom

Olyan internetes hirdetések vagy oldalak, amik animációkat tartalmaznak, illetve...

Kvóta

Mi is az a Kvóta? A kvóta egy megszabott mennyiségű...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.