2023 legjobb online egészségügyi marketing taktikái

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Ezek lesznek 2023 legjobb online egészségügyi marketing taktikái

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Ahogy a marketing világa változik és alkalmazkodik az új technológiákhoz, ezt a példát kell kövesse a fogyasztók megcélzása is. Különösen fontos ez az egészségügyben, ahol a pácienseket egyszerre több tucat egészségügyi szolgáltató bombázza hirdetésekkel és egyéb információkkal.
 

2023 legjobb online egészségügyi marketing taktikái

Ahogyan 2023 lassan beindul, egészségügyi marketingesként tisztában kell lenned az alábbi digitális marketing taktikákkal, hogy megszerezhesd és megtarthasd szervezeted előkelő pozícióját a versenymezőnyben.
Először fontos, hogy a pácienseket igényeik és érdeklődésük alapján célozd meg. Másodszor, ezeket a fogyasztókat ott kell elérned, ahol információk után kutatnak. Végezetül, elengedhetetlen, hogy olyan digitális marketingkampányt állíts össze, amely valamilyen valós értéket kínál ügyfeleidnek.

Segítsünk marketing stratégiád kidolgozásában? Egészségügyi online marketing csapatunk 2023-ban is kihozza szolgáltatásaidból a legtöbbet! Keress minket!

Miért olyan fontos az online marketing az egészségügyben?

Ahogy az egészségügy világa folyamatosan fejlődik, úgy egyre nagyobb szükségét érezhetjük a hatékony online marketing stratégiáknak is. Az egészségügyi szervezeteknek tudniuk kell elérniük és aktivizálniuk online közönségeiket, hogy versenyben maradhassanak.
Az online marketing többféle előnyt is kínál az egészségügyi szervezetek számára, úgymint a nagyobb közönségek elérését, a személyesebb pácienskapcsolatok kialakítását, illetve az eredmények valós idejű nyomon követését.
Mivel egyre több páciens fordul az internethez egészségügyi információkat kutatva, elengedhetetlen, hogy egészségügyi szervezeted egy erős online jelenlétet építsen ki magának.
Azzal, hogy az online marketingbe fektetnek, az olyan egészségügyi szervezetek, mint a klinikák és kórházak akkor és ott biztosíthatják a megfelelő információkat pácienseik számára, amikor és ahol a legnagyobb szükségük van azokra. Mindez nem csak pozitívabb kimeneteleket eredményez majd, hanem segít megerősíteni a meglévő és lehetséges páciensek bizalmát és hűségét is.

Az egészségügyi marketing helyzete 2023 elején

Az internet mindennapjaink egyik meghatározó részévé vált. Megváltoztatta a kommunikáció, a tanulás és a munkavégzés menetét is. Nehéz lenne elképzelni az életünket nélküle.
Az internet okozta változások az egészségügyben is megszemlélhetők. Az orvosok és páciensek digitális csatornákon keresztül kommunikálnak és ezeken kutatnak információk után is.
A közösségi médiának köszönhetően a páciensek és orvosok a világ bármely pontjáról azonnal felvehetik a kapcsolatot egymással.
Az online egészségügyi marketing még mindig gyerekcipőben jár, de gyors és látványos változások jellemzők rá. Egyre több egészségügyi szakember ismeri fel az online marketingben rejlő lehetőségeket az új páciensek megszerzésére és a meglévők megtartására.
2023-ban az egészségügyi marketing online formája összetettebb és célzottabb lesz, mint valaha.

Az online egészségügyi marketing kihívásai

Az egészségiparra egyre nagyobb verseny lesz jellemző, így egyre fontosabbakká válnak a hatékony online marketing stratégiák is. Az egészségügyi termékek és szolgáltatások online népszerűsítésének azonban van néhány egyéni kihívása, amelyekkel mindenképpen érdemes tisztában lenned.
Először is, az online publikált egészségügyi információknak nagyon pontosaknak és naprakészeknek kell lenniük. Ez megnehezíti az olyan egyedi, hatásos tartalmak előállítását, amelyek segítenek kitűnni a versenymezőnyből.
Továbbá, számos egészségügyi fogyasztó nem szívesen oszt meg magáról egészégügyi adatokat az interneten adatbiztonsági megfontolásból.
Mindemellett az egészségügyi információk védelméről is gondoskodnod kell, hiszen még véletlenül sem hozhatod nyilvánosságra vagy teheted publikusan elérhetővé pácienseid és ügyfeleid érzékeny adatait.

2023 egészségügyi fogyasztói trendjei

Ahogy 2023 kezdetét veszi, az egészségügyi fogyasztók továbbra is személyre szabott élményeket követelnek majd meg. Hozzáférést szeretnének kapni egészségügyi adataikhoz, és szabályozni akarják, hogy miként kerülnek felhasználásra ezen adatok. Ezen kívül több átlátszóságot várnak el az egészségügyi szolgáltatóktól, különösen a költségeket és minőséget illetően.
Hogy megfelelhess ezeknek az elvárásoknak, marketingesként a célzott tartalmak előállítására, az innovatív technológiák létrehozására és a fogyasztók bizalmának elnyerésére kell koncentrálnod.

2023 legfontosabb online egészségügyi marketing taktikái

1. Foglalkozz a keresőoptimalizálással

Egyre fokozódik az online egészségügyre jellemző verseny, így egyre fontosabb lesz a SEO-ba fektetni. Győződj meg róla, hogy webhelyed megfelel-e a legmodernebb szabványoknak és a keresőmotorok, illetve felhasználók elvárásainak.

2. Használd a közösségi médiát

A közösségi média 2023-ban is fontos kommunikációs és promóciós eszköz lesz az egészségügyi szervezetek számára. Ezek a platformok lehetőséget nyújtanak a szorosabb pácienskapcsolatok kiépítésére, illetve az influencerekkel való együttműködésre is.

3. Biztosíts mobilbarát élményeket

Egyre többen böngészik az internetet mobileszközeikről, és vannak olyanok is, akik kizárólag csak egy okostelefonról érik el a közösségi médiát és az egészségügyi webhelyeket. Rendkívül fontos, hogy ezeknek a meglévő és lehetséges ügyfeleknek is kiváló mobilélményt biztosíts, amihez többek között reszponzív desingra és mobilra optimalizált tartalmakra lesz szükséged.

4. Készíts célzott tartalmakat

A fogyasztók szívesen fordulnak az online keresőmotorokhoz és közösségi médiához, amikor egészségügyi információkra van szükségük. Ha szeretnéd elérni őket, akkor célzott tartalmakat kell készítened, amelyek könnyedén elérhetők számukra és szorosan kapcsolódnak érdeklődési köreikhez, illetve igényeikhez.

5. Hozz létre innovatív technológiákat

Az egészségügyi fogyasztóknak már most többféle eszköz és platform áll a rendelkezésére, amelyek segítenek rendszerezni egészségügyeiket. Folyamatosan jelennek meg új technológiák, az állapotuk megfigyelésére, az orvosokkal való kommunikációra, az információk megosztására, az időpontok lefoglalására, és így tovább.

Hogyan tedd hatékonyabbá egészségügyi marketingedet

Koncentrálj a személyre szabásra

A személyre szabás már évek óta fontos tényező, és ez 2023-ban sem lesz másképp. A páciensek olyan személyre szabott tartalmakra vágynak, amelyek közvetlenül kapcsolódnak igényeikhez és problémáikhoz. Ez kivitelezhető például emailekkel, közösségi hirdetésekkel és webhelytartalmakkal is.

Foglalkozz a páciensélménnyel

A páciensélmények szempontja fontosabb, mint valaha. Ide tartozik minden a webhelyek kialakításától kezdve az orvosok által nyújtott ellátáson át az utánkövetés szívonaláig.

Használd ki a mesterséges intelligencia erejét

A mesterséges intelligencia (MI) valójában már rég óta jelen van az egészségügyben, manapság azonban már a különböző pácienseknek szánt szolgáltatásokban is megjelent. Az MI segíthet a betegségek azonosításában és a kimenetelek előrejelzésében, illetve megállapítható vele, hogy hogyan reagál majd a páciens szervezete bizonyos kezelésekre.

Alakíts ki egy adatalapú kultúrát

Az adatok egyre fontosabbakká válnak az online marketingben, és így az egészségügyben is. Az egészségügyi szervezeteknek tehát el kell gondolkodniuk azon, hogy hogyan gyűjtsék össze, rendszerezzék és használják fel a releváns adatokat, hogy megfontoltabb döntéseket hozhassanak pácienseik kezelésével és egyéb tevékenységeikkel kapcsolatban.

Készíts mobilalkalmazást

Egy mobilalkalmazás-stratégiával új ügyfeleket érhetsz el és még szilárdabb márkaismertségre tehetsz szert. Fontos, hogy alkalmazásodnak mindkét nagy ökoszisztémában (Android & iOS) működnie kell, és hogy az évek során rendszeresen foglalkozz bővítésével, fejlesztésével, illetve a hibák kiiktatásával.

Kínálj okos chatbotot

A chatbotok is egyre népszerűbbekké váltak az elmúlt évek során. Ezek a digitális asszisztensek 24/7 segítséget nyújtanak a webhelyedet vagy mobilalkalmazásodat használó érdeklődőknek. Az egyszerűbb chatbotok azonnal választ adnak a leggyakoribb kérdésekre, míg a fejlettebb eszközök akár az időpontfoglalást és más összetettebb feladatokat is segítenek lebonyolítani azoknak a felhasználóknak, akiknek ezek problémát jelentenek.

Foglalkozz a videókkal

A videós tartalmak kora még mindig nem ért véget, és 2023-ban épp olyan hatékony marketingeszközöknek számítanak majd, mint az előző években. A videók segítenek fellendíteni az aktivitást márkád körül, és számos platformon (YouTube, közösségi média, saját webhely, mobilalkalmazás stb.) is felhasználhatók.
 

Gyakori kérdések

Hogyan kövesd 2023-ban az egészségügyi marketing trendeket?

Ügynökségünk naprakész, hiszen folyamatosan monitorozzuk a SEO, a közösségi média és minden online marketing eszköz változását. Így biztosítjuk ügyfeleink számára a folyamatos fejlődést és páciensszerzést.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!