2021 digitális egészségügyi marketing trendjei

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ezek lesznek 2021 digitális egészségügyi marketing trendjei

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

2020-ban rengeteg változást hozott a COVID-19 járvány, ami világszerte páratlan digitális újításokra ösztönözte a fejlesztőket. Az egészségügyben például soha nem látott méreteket öltött a telemedicina, azaz az orvosi szolgáltatások online történő kínálata. Azonban az egészségügy digitalizálódása kétélű fegyver, hiszen olyan kérdéseket vet fel, mint például a páciensek adatbiztonságának megőrzése.

2021 digitális egészségügyi marketing trendjei

Az alábbiakban arról lesz szó, hogy milyen trendek befolyásolják majd a 2021-es digitális egészségügyi marketing menetét.

 

A digitális egészségügyi marketing helyzete a COVID-19 járványban

Mielőtt belekezdenénk a trendek tárgyalásába, érdemes elgondolkodni rajta, hogy milyen helyzetben van jelenleg a digitális egészségügyi marketing.

Milyen szerepet tölt be a marketing a digitális egészségügyben a jelenlegi vírushelyzetben?
Az alapvető cél az, hogy egy összefüggő, egységes páciensélményt, illetve páciens-utazást nyújts ügyfeleidnek, méghozzá a szolgáltatások teljes spektrumában.

Például kínálj online vagy alkalmazáson belüli időpont-foglalási lehetőségeket, küldd ki digitálisan a leleteket, kínálj online kommunikációs lehetőségeket pácienseid számára, és így tovább.

Tedd fel magadnak a kérdést: hogyan érheted el pácienseidet a különböző modern, digitális marketingplatformon keresztül? Hogyan biztosíthatsz egy olyan márkás páciensélményt, ami nem csak első osztályú ellátást kínál, hanem végig is vezeti betegeidet azokon a lépéseken, amelyeken keresztül rátalálhatnak praxisodra.

 

Milyen változásokat hozott az ügyfélélményben a COVID-19, és hogyan érdemes alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz?

A személyre szabott élmények szerepe

A cégeknek jobban oda kell figyelniük, hogy személyre szabottabb és releváns élményeket nyújtsanak ügyfeleik számára. A COVID-19-nek köszönhetően fokozódott mind az ügyfélélmények mennyisége, mind az ezek során tapasztalt súrlódás mértéke. A cégeknek jobban oda kell tenniük magukat, hogy megfeleljenek ügyfeleik (vagy épp pácienseik) igényeinek. Például érdemes bevezetni a szöveges üzenetekkel történő kommunikációt. Ez szolgálhat például gyors kommunikációs csatornaként ahelyett, hogy lecserélné mondjuk az email marketinget.

 

Az ügyfelek véleményeinek szerepe

Egyre több ügyfél érdeklődik a korábbi ügyfelek visszajelzései iránt, mielőtt meghozna egy komolyabb vásárlói döntést – főleg az egészségével kapcsolatban. A Google egyik tanulmánya szerint a felhasználók 60%-a ellenőrzi a Yelp értékeléseit, mielőtt egyáltalán ellátogatna egy orvoshoz.

 

2021 digitális egészségügyi marketing trendjei

Lássuk, hogy melyek lesznek azok a digitális egészségügyi marketing trendek, amelyeknek meghatározó szerepük lesz 2021 során.

1. A telemedicina terjedése. A COVID-19 berobbanása előtt mindössze a páciensek 10%-a használta, mostanra azonban ez az arány már 80% fölé emelkedett. Fontos tehát, hogy egészségügyi szolgáltatóként a digitális közegben is jelen légy márkáddal.

2. Egyértelmű, naprakész kommunikációra lesz szükség. Az elmúlt év egészen megváltoztatta a páciensek elvárásait az egészségügyi szolgáltatókkal szemben, akiknek már-már fogyasztókként kell tekinteniük ügyfeleikre. Az emberek naprakész alkalmazásokat, kommunikációt, egyértelmű szolgáltatásokat és az árazás részletes leírásait várják el – egy igazi fogyasztói élményt.

3. A páciensek által írt online értékelések és vélemények sokkal fontosabbakká válnak. Ahogy a digitális egészségügy egyre fejlődik, egyre fontosabbá is válik elnyerni a páciensek/felhasználók bizalmát is. Ezt első sorban a korábbi ügyfelek által megfogalmazott visszajelzések biztosítják majd, amelyek ráadásul a keresőmotorokban (pl. Google) való teljesítményt is befolyásolhatják.

4. Fontosabbá válik a keresés is. Mivel az emberek ma már szinte kizárólag az interneten keresnek maguknak orvost és egyéb egészségügyi szolgáltatókat, nélkülözhetetlen, hogy jól teljesíts a Google-on és más keresőmotorok találati oldalain is. A fellelhetőség minden eddiginél fontosabb az egészségügyben. Ehhez többek között igényes, szakmai tartalmakra alapuló egészségügyi SEO-ra lesz szükséged.

5. Érd el ott pácienseket, ügyfeleket, ahol vannak. Az utóbbi években több új médiaplatform is megjelent, és ha ideális pácienseid ezeken töltik legszívesebben az idejüket, akkor neked is itt kell megpróbálnod elérni őket. Ismerkedj meg a különböző platformok adottságaival, az élő közvetítés funkciókkal, és egyéb olyan eszközökkel, amelyeken keresztül kommunikálhatsz ügyfeleiddel.

 

A Nagy Adat szerepe a 2021-es digitális egészségügyi marketing stratégiákban

1. Integrált adatelemzések

Manapság temérdek páciensadat áll a marketingesek rendelkezésére, azonban ezeket az adatokat nincs igazán lehetőségünk integrált eszközökkel elemezni, hogy teljes mértékben hasznosíthassuk is őket. Érdemes tehát csak az igazán fontos adatokat begyűjteni, és ezeket elemezni, ábrázolni, leegyszerűsítve ezzel az adatfeldolgozás menetét.

 

2. Első fél által végzett adatgyűjtés és adathasználat.

Mivel az online adatgyűjtést már böngésző és operációs rendszeri szinten is korlátozzák egyes szervezetek, egyre fontosabbá válnak az első fél által begyűjtött adatok, illetve azok elemzése. A statisztikák szerint ezek a korlátozások afféle pánikbefektetésekbe kergették a marketingesek egy nagy részét az első fél általi adatgyűjtés területén.

 

Tippek a digitális egészségügyi cégek kommunikációjának fejlesztésére

1. Alkalmazz integrált kommunikációt. Integráld márkád platformjába mind a kommunikációt, mind pedig a médiumot. Az utóbbi időben számos új platformot kezdtek el használni a páciensek (virtuális konzultációk, stb.), ezért érdemes integrálni a médiaplatform esszenciáját a kreatív platforméval.

2. Fogd egyszerűre. Az emberek többsége nem részesült semmilyen egészségügyi oktatásban, sok orvos mégis úgy beszél pácienseivel, mintha egy kollégájával diskurálna éppen. Sajnos ugyan ez megjelenik az online kommunikációban is, és az emberek rengeteg hasznos, fontos információról maradhatnak le csak azért, mert nem értik, hogy miről van szó. Fogalmazz tehát érthetően, hétköznapi kifejezésekkel, és ne nehezítsd meg még jobban egyébként is nehéz helyzetben lévő pácienseid dolgát.

3. Fogalmazz emberközpontú üzeneteket. Tartalmaid elkészítésekor ne feltétlenül egy páciensként szólítsd meg ügyfeleidet, hanem mint embereket. A praxisodról, vagy egészségügyi márkádról kialakult képet nagyban befolyásolja, hogy milyen érzelmeket váltanak ki tartalmaid az olvasókból. Mindezzel továbbá azt is bizonyíthatod, hogy valóban megérted pácienseid problémáit.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!