notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 ok, amiért égető szükséged lehet egy online marketing-tanácsadóra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 10 ok, amiért égető szükséged lehet egy online marketing-tanácsadóra

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 ok, amiért égető szükséged lehet egy online marketing-tanácsadóra


2019/04/17
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mikor kell, és mikor nem online marketing tanácsadót alkalmaznod? Mit csinál egy tanácsadó jobban, mint egy alkalmazott marketinges? Milyen a jó tanácsadó? Mutatjuk! 

10 ok, amiért égető szükséged lehet egy online marketing-tanácsadóra

A büszkeség nagy úr. Számos kezdő (és jó néhány tapasztaltabb) cégvezető határozza el, hogy majd ő mindent megold, mindent elintéz, és mindent irányít mindenhez ért. A büszkeség azonban sokak bukását okozta már, és mi nem szeretnénk, hogy veled is ez történjen.

 

Ha úgy érzed, hogy céged marketingje kezd kicsúszni a kezeid közül, vagy egyszerűen csak előre szeretnél lépni, de képtelen vagy többet vállalni, akkor itt az ideje szaktanácsadói segítséget kérni.

 

Kik azok az online marketing-tanácsadók?

Habár sok marketinges állítja be magát tanácsadóként, a legtöbben nem így kezdik karrierjüket. A tanácsadói munka általában a marketingben eltöltött évek „mellékterméke”.

 

A legtöbb marketinges több pozíciót is megjár, és több évnyi tapasztalatot is gyűjt, mielőtt szaktanácsadói pályára lép. Azonban nem mindig az évek számát kell nézni, ha az ember tanácsadót választ magának, hiszen sokak 2-3 év alatt többet érnek el, mint mások egy évtized során.

 

A cégek olyan tanácsadókra szeretnék bízni marketing kommunikációjukat, akik képesek konkrét eredményeket felmutatni korábbi munkáikból. Nem árt továbbá, ha a tanácsadó szakirányú végzettséggel is rendelkezik, ami tovább hitelesíti munkáját és növeli az ügyfelek megelőlegezett bizalmát is.

 

Honnan tudod, hogy marketing-tanácsadóra van szükséged?

Pihengetünk?

De miért lehet egyáltalán szüksége egy cégnek szaktanácsadókra, vagy tanácsadóra? Miért ne tudná saját maga megoldani a marketinggel járó feladatokat? Milyen jelek utalnak arra, hogy a te cégednek is elkéne némi külső segítség? Mi a jobb – egy külső tanácsadó, vagy ha bővíted marketingcsapatodat? Ezernyi a kérdés – nézzük, hogy hogy találsz választ rájuk!

 

1. Az online marketing tanácsadó külső szemléletet biztosít

Talán a legfontosabb indok az, hogy egy külső tanácsadó teljesen más szögből tekint cégedre. Hiába vannak tehetséges saját marketingeseid, némi elfogultság mindig lesz bennük céged felé, és gyakran megeshet, hogy nem látják a fától azt a bizonyos erdőt. Egy tanácsadót ezzel szemben nem érintik a cég belső problémái, és tisztább fejjel tud gondolkodni olyan ügyekben, amiket mások személyes elfogultsággal kezelnének. Egyszerűen egy friss látásmódot hoz a korábbi állandó viszonyok közé. 

 

2. Az online marketing tanácsadó különleges képesítéseket kínál

A marketing-tanácsadók természetesen rendelkeznek a legfontosabb marketing alaptudással, de legtöbbjüknek van egy specialitásuk, amiben rengeteg tapasztalatuk van, és persze nagyon is jól csinálják. Lehet, hogy valaki egy közösségi médiás guru, vagy éppen a keresőoptimalizálás gondolatával kel és fekszik. Több marketing ügynökség dolgozik azonban egy-egy projekten különféle tanácsadókkal, ahogy teszi azt a Marketing Professzorok is. Így minden szakterületre van egy specialista, akkor is, ha Te esetleg csak az ügyfélkapcsolati tanácsadóval találkozol. Ha tudod, hogy cégednek mire van szüksége, akkor sokkal megfontoltabban keresgélhetsz a lehetséges opciók között.

 

3. Az online marketing tanácsadó rövidtávú elkötelezettséget jelent

Sok cégvezető nem tudja eldönteni, hogy egy külső tanácsadóval szerződjön, vagy felvegyen még valakit a marketingosztályra. Egy külső tanácsadó egyik legnagyobb előnye, hogy nem feltétlenül muszáj hosszútávon gondolkodni velük. Tény, hogy bizonyos projektek kivitelezése 1-2 évet is igénybe vehet, de általában nem a végtelenségig kell együttműködni egy tanácsadóval vagy ügynökséggel (persze ez attól is függ, hogy mire van szüksége cégednek). Rengeteg projketet fejeztünk be mi is az évek alatt sikerrel, vagy úgy, hogy már nem volt mit tenni, az ajtó előtt állt a sor, mint pl. a Ney Work Cafe esetében, vagy megtanítottunk szinte mindent a belsős tanácsadóknak, akik az évek alatt jól megalapozott marketinget tovább tudták vinni, így történt ez az Erla Villa esetében is. 

 

4. Az online marketing tanácsadó időtakarékos megoldás

Egy tanácsadót felbérelni gyors és egyszerű dolog. Gondolj csak bele – nem kell hirdetéseket feladnod, pályázatokat kiírnod, és jelentkezőkre várnod (ahogy azt egy új alkalmazott keresésekor tennéd), hanem szétnézhetsz a legjobb online lehetőségek között és láthatod, hogy melyik tanácsadó, vagy iroda mit kínál. Gondolj csak bele – mennyi időt spórolhatsz meg ezzel, és persze azzal, hogy a marketingfeladatokat áthárítod valaki másra. Jó lenne újra cégvezetőnek lenni, nem igaz?

 

5. Elkerülhető vele az irodai dráma

Amikor egy cég egy komolyabb problémát kell megoldjon, vagy egy vitás kérdésről próbál dönteni, a belső indulatok, személyes szempontok, vagy a cég politikája akadályozhatja az előrehaladást. Ilyenkor egy külső tanácsadó pártatlanul, elfogulatlanul vizsgálhatja meg a helyzetet és segíthet a hatékony döntéshozatalban is.

 

Ez kis problémának tűnik ugyan, de sok cégnél hatalmas gondokat okoz. Számos személyes szempont van, ami teljesen megkötheti a munkavégzést – az emberek féltik az állásukat, alattomos módszerekhez folyamodnak az előléptetés érdekében, tényezővé válnak a cégen belüli kapcsolatok és így tovább – az iroda egyszerűen leblokkol. A külső marketing-tanácsadó eközben azon dolgozik, hogy hogyan segíthetne ügyfelének.

 

6. A külsős online marketing tanácsadó visszahozza a felelősségtudatot

A cégvezetők könnyedén letérhetnek arról az útról, amin lépkedni kezdtek. Ezt általában a felelősségtudat hiánya okozza. Amikor valakinek független hatalom kerül a kezébe, akkor a felelősségtudat gyakran háttérbe szorul, és ez negatívan befolyásolja a döntéshozó képességet. A hatalom mámorító, de a mámor gyakran elködösíti az elmét.

 

Egy szaktanácsadó megbeszéléseket ír elő, és feladatokat tűz ki, amikhez mindenkinek tartania kell magát a cégben, hiszen csak így biztosítható az előrehaladás. Ez még a cégtulajdonosok felelősségtudatát is segít helyreállítani, ami mindenki számára előnyös lesz majd.

 

7. Az online marketing tanácsadó csökkenti a feladatok számát

Egy jó szaktanácsadó segít azonosítani a legfontosabb feladatokat az alapján, hogy mit szeretnél elérni 1-2, vagy akár több éven belül. A marketing-tanácsadás nem egy-két hetes projekt. Külön előny, hogy egy külső tanácsadó mindezek alapján segít biztosítani, hogy egyszerre csak nagyon kevés elsődleges célra kelljen koncentrálnia cégednek.

 

8. Az online marketing tanácsadó pótolja az erőforrás-hiányokat

Mint azt már a cikk elején is említettük, sok ügyvezető magára vállalja a cég kezelésének oroszlánrészét. Ilyenkor gyakran olyan dolgokba vágnak bele, amikhez nem értenek igazán, vagy amivel csak az idejüket pazarolják. Persze, egy hírlevél-sablont mindenki meg tud írni, és kezdetleges borítóképet is biztosan tudnál készíteni a Facebookra, de biztosan ezekkel szeretnéd eltölteni az idődet?

 

9. Az online marketing tanácsadó fellendíti a konverziókat

Nagyon sok cégvezető minden mást félretéve koncentrál az átkattintásokra és a webhelyforgalomra, és habár ezek valóban fontos mutatók, valójában mit sem érnek konverziók nélkül. Az első lépés persze átkattintásokat szerezni, és ezzel forgalmat terelni webhelyedre, de ha ez a forgalom csak nézelődik, és sosem konvertál, akkor nem sokra mész vele. Egy szaktanácsadó segít jól konvertáló landing oldalakat kialakítani, amikhez már bátran készíthetsz (vagy készítethetsz) fizetett hirdetéseket is, hiszen tudod, hogy befektetéseid megtérülnek majd.

 

10. Segít a célra összpontosítani

Manapság szinte napi rendszerességgel jelennek meg új trendek, platformok, alkalmazások, technológiák, és sok egyéb is. Izgalmas időszak ez a cégek számára, de a bőség zavara sokakat letérített már a kitűzött célok felé vezető útról. Persze, mindenki szeretné kipróbálni a legújabb hírlevél-technológiát, vagy trendi 360-as videókkal lenyűgözni a közönségét a Facebookon, de ha cégednek nem erre van szüksége az előrehaladáshoz, akkor mindez csak pénz- és időpazarlás. Egy jó tanácsadó segít, hogy erőforrásaidat a megfelelő taktikákra és eszközökre fordítsd.
 

egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás? A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...

Hirdetéscsoport

A hirdetési csoport jelentheti a hirdetések bármilyen csoportba rendezését, azonban a Google...

Minőségindex

A Yahoo! Japán sajátos minőségi mérőértéke (a Google AdWords minőségi pontszámához...

Weibo

Mi is az a Weibo? A Weibo a mikroblogolást jelenti a kínai piacon. A világ...

Rang

Mi az a rang? A rang, vagy pozíció egy webhely vagy weboldal esetében azt...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.