Ekereskedelmi marketing eszközök, promóciós lehetőségek

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ecommerce promóciós ötletek: 11 eszköz, amit érdemes kihasználnod ha webshopod van

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Hogyan adhatsz egy kicsit többet célközönségednek, mint a konkurencia? Mutatunk 11 promóciós trükköt, amit mindenképp érdemes kipróbálnod, ha felfuttatnád webáruházad!

11 promóciós ötlet webshopoknak

A megannyi e-kereskedelmi platformnak köszönhetően ma már egyetlen kereskedőnek sem kell aggódnia azért, hogy egy stabil, biztonságos, mutatós webhelyet készíthessen online üzlete számára. Azonban még egy igényesen kialakított e-kereskedelmi webhely sem ér sokat, ha nem ösztönzi vásárlásra ideális ügyfeleit.

 

Szóval mit tehetsz annak érdekében, hogy többen találjanak rá online üzletedre, és rányomjanak a vásárlás gombra? A következőkben ehhez osztunk meg néhány bevált tippet!
 

1. Rendezz versenyeket

Egy versennyel egyszerűen és hatékonyan toborozhatsz közönséget (és persze vevőkört) online üzleted számára, különösen ha a Facebookon, az Instagramon, és más népszerű közösségi hálózatokon is meghirdeted azt.

 

A versenyek akkor a leghatékonyabbak, ha megosztásra ösztönzik azokat, akik részt szeretnének venni bennük. Ezekkel a megosztásokkal jut el a verseny, és ezzel márkád neve is számtalan új felhasználóhoz (és lehetséges vevőhöz), akik egyébként talán nem is hallottak volna üzletedről.

 

A versenyekkel továbbá – ha megfelelően alakítod ki őket – hasznos személyes adatokat is szerezhetsz az érdeklődőktől, ha a nevezést egy email cím megadásához kötöd. Egy másik nevezési feltétel lehet saját fényképek vagy videók megosztása egy adott márkás hashtag kíséretében, ezzel ugyanis rengeteg felhasználói tartalmat szerezhetsz márkád számára.

 

Ne feledd! A promóciók csupán kiegészítő eszközei webáruház marketingednek. A sikerekhez elengedhetetlen, hogy marketing stratégia alapján dolgozz! Szívesen segítünk vágányra terelni marketinged, nincs más dolgod, mint felvenni velünk a kapcsolatot ITT.
 

 

2. Szerezz és használj felhasználói tartalmakat

Mivel az embereket napi szinten reklámok tömkelege éri (általában akaratuk ellenére), így nem csoda, hogy kezd elegük lenni belőlük. A legtöbben továbbá tisztában vannak vele, hogy a márkák csak pozitív dolgokat osztanak meg kínálatukról, ami nem mindig fedi a teljes igazságot. Sokan éppen ezért jobban bíznak barátaik, családtagjaik véleményében – sőt, olyan emberekében is, akikről azt sem tudják, hogy kicsodák.

 

Amikor online tervezel vásárolni valamit, milyen gyakran olvasod el a véleményeket, amiket korábbi vásárlók írtak az adott termékről? Milyen gyakran nézel képeket, videókat róla, amiket más vevők osztottak meg az interneten?

 

Senki sem ad ki komolyabb összegeket valamire, amiről csak a gyártó állítja, hogy jó minőségű – ezért olyan fontosak a felhasználói tartalmak. Ezek lehetnek vélemények, értékelések, képek, vagy akár videók is, amiket egy valódi ügyfél írt vagy készített, és osztott meg az interneten.

 

Szóval hogyan szerezhetsz ilyen tartalmakat termékeid népszerűsítésére? Íme néhány tipp ehhez:
•    Készíts egyedi hashtaget, amikkel a felhasználók megoszthatják saját, márkáddal kapcsolatos tartalmaidat – így könnyebben megtalálhatod majd őket. Ez különösen fontos, ha versenyt szervezel, és a nevezés feltétele egy ilyen kép vagy videó nyilvános megosztása.
•    Készíts egy példát, amihez hasonló alkotásokat vársz az érdeklődőktől – ez lehet egy kép, vagy egy videó is.
•    Alkalmazz valamilyen moderációs eszközt.
•    Nézz utána a jogi kérdéseknek, mielőtt felhasználói tartalmakat szeretnél felhasználni saját promócióidhoz.
•    Használd fel a felhasználói tartalmakat közösségi bejegyzéseidben, webhelyeden, és blogodon.

 

3. Rendezz nyereményjátékokat

Az e-kereskedelmi cégek komoly nyüzsgést kelthetnek maguk körül egy jól kidolgozott nyereményjátékkal, hiszen az ingyenes nyereményeket mindenki szívesen fogadja.

 

A nyereményjátékok a legegyszerűbb promóciós eszközök közé tartoznak. Tekintve hogy a nyerteseket véletlenszerűen szokás kiválasztani (tehát nincs szükség bíráskodásra), még ezzel sem igazán kell külön foglalkozni.

 

A nyereményjátékok legcsalogatóbb része, hogy pofonegyszerű nevezni rájuk, és így általában nagy érdeklődésre is lehet számítani. Hasonlóképpen a versenyekkel, ezeket is érdemes minden csatornán népszerűsíteni.

 

Végül nem csak a szerencsés nevezők nyernek, hanem márkád is, hiszen számtalan új email címmel bővítheted feliratkozói listádat. A nyereményjátékok hatékonyságáról személyes tapasztalataimat ITT olvashatod el. 

4. Kínálj kuponokat és árengedményeket

A versenyek és a nyereményjátékok a promóció izgalmas, interaktív módjai, és habár nagyon hatékonyak lehetnek, egyikük sem kínál azonnali jutalmat a résztvevőknek.

 

A kuponok mindig is a kereskedők leghatékonyabb eszközei közé tartoztak, az e-kereskedelmi környezet pedig minden korábbinál egyszerűbbé tette ezek kiosztását és felhasználását.

 

Kuponokat kioszthatsz a már említett játékok és versenyek díjaiként, de egy kisebb értékű (5%-os) kedvezményt már magáért a nevezésért is felkínálhatsz minden érdeklődőnek. Ezen kívül ajándékozhatsz a vásárlóknak kuponokat egy adott értékű rendelés felett, és így tovább. Természetesen email címük megadásáért cserébe is felkínálhatsz egyet, amikor webáruházadban járnak.
 

5. Kínálj választási lehetőséget vásárlóidnak

Ha szeretnéd az egyébként is csábító kuponokat interaktívvá tenni, akkor kínálj lehetőséget vásárlóid számára, hogy kiválasszák a nekik leginkább tetsző ajánlatot. Ezzel nem csak a vásárlói élményt javítod, hanem ennyivel több információt is megtudhatsz az adott vevő érdeklődési köreiről. Az ilyen információkat később személyre szabott ajánlatok összeállításához használhatod majd fel.

 

6. Készíts kvízeket

E-kereskedelmi webhelyeddel hasznos információkat szerezhetsz ügyfeleidről, és egyszerre segíthetsz is nekik, hogy megfontoltabb döntéseket hozzanak vásárláskor. Sőt, mindezt egy szórakoztató élménnyé is teheted számukra, méghozzá kvízek segítségével!

 

Egy kvíz különféle kérdéseket tesz fel az ügyfélnek, majd a válaszok alapján javasol bizonyos termékeket számára kínálatodból. Lényegében úgy, mint egy segítőkész kereskedő is tenné a boltban.

 

Mindeközben persze neked egyre több adatod gyűlik össze vásárlóid preferenciáiról, amiket aztán – mint az előző tippben említettük – személyre szabott ajánlatokhoz használhatsz fel.
 

7. Rendezz promóciókat jelentős napok és események alkalmából

Ha szeretnél további adatokat gyűjteni ügyfeleidről, akkor kínálj nekik különleges ajánlatokat a születésnapjukon, vagy más fontos események/évfordulók alkalmából. Itt gondolhatsz névnapokra, nemzeti ünnepekre, hagyományos ünnepekre (karácsony, húsvét, stb.) és még sok másra is – valószínűleg az év minden napjára lehetne találni okot arra, hogy meglepd ügyfeleidet egy kis kedvességgel (de persze valahol meg kell húzni a határt).

 

8. Tüntesd fel ügyfeleid véleményeit termékeid mellett

Mint említettük, az emberek előbb bíznak meg egy vadidegen véleményében, mint abban, amit egy márka állít saját termékeiről. Érdemes tehát összegyűjteni elégedett ügyfeleid véleményei, és feltüntetni azokat termékeid adatlapjain webáruházadban. Ehhez saját véleményező rendszert is alkalmazhatsz webhelyeden.

 

A szöveges vélemények már önmagukban sokat segítenek, de ha lehetőséget kínálsz egy kép vagy videó feltöltésére is, azzal lehetőséget adsz rá, hogy még meggyőzőbb értékeléseket gyűjthess össze termékeid számára.

 

9. Támogass jótékonysági célokat

A világhírű Toms cipőmárka mindig közli ügyfeleivel, hogy minden vásárlásuknak célja van. A cég többek között azért vált népszerűvé, mert bevételével rendszeresen támogat jótékonysági célokat, hogy segítsen a szükségben élőknek. Vásárláskor minden ügyfelük automatikusan részt vesz ebben a törekvésben.

 

Ezt a modellt bármelyik üzlet (akár online, akár hagyományos) felhasználhatja, ha emlékezteti ügyfeleit, hogy a vásárlással nem csak maguknak, hanem valaki másnak is segíthetnek.
 

10. Használd az Instagramot is toborzásra

Az Instagram korunk egyik legnagyobb internetes szenzációja. A platform elmondása szerint 2018-ig a felhasználók 30%-a (akkoriban ez 800 millió főt jelentett) vásárolt már meg valamilyen terméket, amit az Instagramon fedezett fel.

 

E-kereskedőként nem elég egyszerűen jelen lenned az Instagramon – aktívan kell törekednek rá, hogy ottani közönségedet webáruházadba is átcsalogasd. Ehhez mindenképpen helyezd el online üzleted URL-jét fiókod bio részében, és hívd fel követőid figyelmét bejegyzéseidben, hogy látogassák meg azt.

 

11. Kínálj ingyenes tartalmakat az érdeklődők megszerzésére

Az eddig tárgyalt taktikák mind segítenek, hogy minél több érdeklődőt, és lehetséges ügyfelet vonzz márkád közelébe. Azonban nem csak nyereményekkel és árengedményekkel bővítheted vevőkörödet, hanem különféle hasznos, ingyenes tartalmak felkínálásával is. Ezek például:
•    Vásárlási útmutatók
•    Informatív e-könyvek
•    Tippekből álló e-mail sorozatok
•    Online eszközök
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!