A Webp képek indexeléséről nyilatkozott a Google munkatársa
A Webp képek indexeléséről nyilatkozott a Google munkatársa
John Mueller, a Google munkatársa a Webp képek indexelése kapcsán felmerülő aggályokat tisztázta nemrégiben. Nézzük, mi a Google álláspontja erről!
Az új generációs fileformátumként használt Webp képformátummal kapcsolatban több jelentés is érkezett, melyek szerint a képek a Search Console „Feltérképezve – jelenleg nincs indexelve” jelentésében jelennek meg, amely a SEO szakmában aggályokat váltott ki. Mueller ezekre az aggályokra reagált nemrégen bejegyzésében – mutatjuk, mit kell tudni róla!
A Google és a Webp képformátumok
A felmerülő problémára Muellertől azt a választ kapták az érdeklődők, hogy a Google a WebP képeket nem indexeli HTML oldalként, hiszen azok képfile-ok, és nem oldalak.
Egy másik felhasználó arról érdeklődött, hogy csak WebP-képek jelennek-e meg a "feltérképezett – jelenleg nincs indexelve" jelentésben, vagy más képformátumok (pl. JPEG, PNG, GIF ) is megjelenhetnek-e.
Ezenkívül megkérdezték Muellert, hogy miért szerepelnek képek a jelentésben, ha nem indexelhetők HTML-ként, és hogy a CSS- és JS-fájlok is megjelenhetnek-e a jelentésben.
Mueller további pontosítást ajánlott, elmagyarázva, hogy ez általában akkor fordul elő, ha egy weboldal linkje az URL-re mutat, vagy a "kiterjesztés" nem tűnik egyértelműnek (pl. .php vagy egyik sem).
Hangsúlyozta, hogy nem hiszi, hogy a jelenség a WebP képekre korlátozódik.
Tanulságok Mueller bejegyzésére alapozva
Mueller Redditen adott válaszai értékes betekintést nyújtanak a webhelytulajdonosok és a SEO szakemberek számára:
• A WebP-képek és más képformátumok nem HTML-oldalként vannak indexelve.
• A képfájlok akkor jelenhetnek meg a "Feltérképezve – jelenleg nincs indexelve" jelentésben, ha egy link úgy néz ki, mint egy weboldal URL-je, vagy ha a bővítmény nem egyértelmű.
Mi az a WebP?
A WebP a Google által 2010-ben kifejlesztett képformátum. Figyelmet kapott a webfejlesztés és a SEO teljesítménybeli előnyeire.
A formátum kiváló veszteségmentes tömörítést biztosít a webes képek számára, ami gyorsabb betöltési időket eredményez.
Számos előnye van a WebP képek használatának a webhelyén:
• Kisebb fájlméretek: A WebP-képek gyakran kisebbek, mint más formátumok, például a JPEG és a PNG.
• Rugalmas képmegjelenítés: A WebP támogatja a veszteségmentes tömörítést, az átlátszóságot (például a PNG-ket) és az animációt (például GIF-eket), így sokoldalúvá teszi a különféle képigényeket.
• Jobb webhelyteljesítmény: A gyorsabb betöltési idők pozitívan befolyásolhatják a SEO-t, mivel a Google keresési algoritmusai a gyorsan betöltődő webhelyeket részesítik előnyben.
Megfontolandó szempontok és kihívások a webp képek használatakor
Van azonban néhány kihívás, amelyet figyelembe kell venni a WebP használatakor:
• Böngésző kompatibilitás: Nem minden böngésző támogatja a WebP-t. A tartalék megoldások elengedhetetlenek az olyan böngészők esetében, amelyek nem támogatják ezt a formátumot.
• Képminőség: A WebP tömörítése néha a képminőség látható romlását eredményezheti.
• Átalakítás és tárolás: Az eredeti és WebP verziók konvertálása és tárolása bonyolíthatja webhelye képkezelését.
WebP képek kihasználása a keresőoptimalizálásban
Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki a WebP képekből, az alábbiakat érdemes figyelembe venni:
• A gyorsabb webhelysebesség potenciálisan növelheti a SEO rangsort.
• Használd a HTML <picture> elemét, hogy különböző képeket szolgáltasson ki különböző eszközökre, WebP-képeket biztosítson az azokat támogató böngészőknek, és visszatérjen JPEG vagy PNG formátumba másoknak.
• Találja meg a megfelelő egyensúlyt a fájlméret és a minőség között, hogy a képek gyorsan betöltve is jól nézzenek ki.
Bár a WebP nem tökéletes megoldás a betöltési idők javítására, helyes használat esetén segíthet optimalizálni webhelyed sebességét.
Gyakori kérdések
Mi az a webp formátum?
A WebP a Google által 2010-ben kifejlesztett képformátum. Figyelmet kapott a webfejlesztés és a SEO teljesítménybeli előnyeire.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.